@Magnus - Hvilket ikke hjælper så meget, hvis køber har svindlet sig til dankortoplysninger eller beder banken om at trække pengene tilbage.
Ja netop. Adresse ikke stemmer, telefon, flere bestillinger med meget kort mellemrum, større beløb osv. osv.
Nogen gange sidder man bare med en forkert følelse - uden at have noget helt konkret.
Og det er der jeg spørger om der er lovgivning der skulle tale imod at man blot siger "nej tak" Du må betale kontant fordi jeg siger det " groft formuleret" :)
I detailhandelen er det ulovligt - om det også gælder din webshop har jeg svært ved at svare på. Men hvis du mener at han/hun ikke handler i god tro kan jeg ikke se problemet i at afvise kunden.
Detailhandlere må ikke nægte at sælge sine varer til bestemte aftagere. Forbudet betyder, at butikken ikke må afvise at sælge til fx andre detailhandlende. Formålet med forbudet har især været at give mindre detailhandlende mulighed for at opkøbe varepartier, hvis sådanne fx sælges som "slagvare" til under den sædvanlige engrospris.
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
I detailhandelen er det ulovligt - om det også gælder din webshop har jeg svært ved at svare på. Men hvis du mener at han/hun ikke handler i god tro kan jeg ikke se problemet i at afvise kunden.
Detailhandlere må ikke nægte at sælge sine varer til bestemte aftagere. Forbudet betyder, at butikken ikke må afvise at sælge til fx andre detailhandlende. Formålet med forbudet har især været at give mindre detailhandlende mulighed for at opkøbe varepartier, hvis sådanne fx sælges som "slagvare" til under den sædvanlige engrospris.
Gider du ikke lige smide en henvisning til et stykke lovgivning?
Markedsføringsloven blev revideret i 2011, og det der tidligere lå i §7 stk.1 kan jeg ikke finde mere.