Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man afvise kunder pga. mistanke ??

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det butikkens ( webshoppens) eget valg at afvise kundens bestilling. ?

F.eks hvis man har en mistanke/mavefornemmelse af at noget  er galt, og derfor kun ønsker at sælge via Bankoverførsel.

Eller er der mærkelige regler for dette også :)

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:47

Så længe du ikke bryder lovgivningen omkring diskrimination, vil jeg ikke tro, at der er nogen problemer i at afvise en kunde.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:02

Er det udlandet?

Blandt andet er det meget normalt at sælger modtager pengene først før varen produceres og afsendes.

Eksempelvis producerer og afsender vi ikke produkter fra vores fabrik, før vi har registreret kundens betaling.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Er der nogen fra Nigeria der gerne vil købe hos dig?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:10

Nigeria , hehe

Nej det er helt almindelig handel i Danmark¨jeg tænker på.

Til udlandet er der ikke så meget pjat - der accepterer jeg udelukkende bankoverførsel.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:26

Så det går mest på om det er mit frie valg som shop at sige nej tak til kunden.

Der kan ligge mange ting bag dette - men spørgsmålet går blot på om der skulle være regler om at så må jeg begrunde dette osv. osv.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 16:29

Dommeren:
Blandt andet er det meget normalt at sælger modtager pengene først før varen produceres og afsendes.

Hvilket ikke hjælper så meget, hvis køber har svindlet sig til dankortoplysninger eller beder banken om at trække pengene tilbage.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:35

@Magnus - Hvilket ikke hjælper så meget, hvis køber har svindlet sig til dankortoplysninger eller beder banken om at trække pengene tilbage.

Ja netop. Adresse ikke stemmer, telefon, flere bestillinger med meget kort mellemrum, større beløb osv. osv.

Nogen gange sidder man bare med en forkert følelse - uden at have noget helt konkret.

Og det er der jeg spørger om der er lovgivning der skulle tale imod at man blot siger "nej tak" Du må betale kontant fordi jeg siger det " groft formuleret" :)

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 16:40
I detailhandelen er det ulovligt - om det også gælder din webshop har jeg svært ved at svare på. Men hvis du mener at han/hun ikke handler i god tro kan jeg ikke se problemet i at afvise kunden.

Detailhandlere må ikke nægte at sælge sine varer til bestemte aftagere. Forbudet betyder, at butikken ikke må afvise at sælge til fx andre detailhandlende. Formålet med forbudet har især været at give mindre detailhandlende mulighed for at opkøbe varepartier, hvis sådanne fx sælges som "slagvare" til under den sædvanlige engrospris.

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:09

Nicklas Wesche:
I detailhandelen er det ulovligt - om det også gælder din webshop har jeg svært ved at svare på. Men hvis du mener at han/hun ikke handler i god tro kan jeg ikke se problemet i at afvise kunden.

Detailhandlere må ikke nægte at sælge sine varer til bestemte aftagere. Forbudet betyder, at butikken ikke må afvise at sælge til fx andre detailhandlende. Formålet med forbudet har især været at give mindre detailhandlende mulighed for at opkøbe varepartier, hvis sådanne fx sælges som "slagvare" til under den sædvanlige engrospris.

Gider du ikke lige smide en henvisning til et stykke lovgivning? 

Markedsføringsloven blev revideret i 2011, og det der tidligere lå i §7 stk.1 kan jeg ikke finde mere.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)