Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum: Bogføringen af del-betaling af faktura

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har udstedt én faktura til en kunde, hvorefter jeg bliver kontaktet af kunden som spørger om det er muligt, at betale halvdelen nu og resten til d.1.

Dette går jeg med til og har nu modtaget første betaling af fakturaen.

Mit spørgsmål er nu: Hvordan bogfører jeg dette i SummaSummarum? Det virker umiddelbart lettest at lave en kreditnota på fakturaen og oprette 2 nye fakturaer som passer med betalingerne. Men er dette den rigtige måde at gøre det på? 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror sagtens du bare kan bogføre manuelt på de respektive konti, men forstår helt dit problem når du bruger debitor og faktura - så jeg kobler mig meget interesseret på

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:29

Jeg tror sagtens du bare kan bogføre manuelt på de respektive konti, men forstår helt dit problem når du bruger debitor og faktura - så jeg kobler mig meget interesseret på

vh 

Nu må vi se om der ikke dukker et klogt hoved op, som måske har svaret :-) 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er ingen tvang til at registrere det fulde fakturabeløb ved udligning af fakturaer i summasummarum.

Ved fakturaopslag i kladden foreslår den automatisk saldoen på det valgte fakturanummer. Dette beløb kan nemt ændres hvis du vil.

Fakturaen vil så være åben i bogholderiet fortsat, men med saldo på 50% som så vil være summasummarums opslag næste gang du er så heldig at få penge ind på din bankkonto.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 18:46

Jørgen Olsen:

Der er ingen tvang til at registrere det fulde fakturabeløb ved udligning af fakturaer i summasummarum.

Ved fakturaopslag i kladden foreslår den automatisk saldoen på det valgte fakturanummer. Dette beløb kan nemt ændres hvis du vil.

Fakturaen vil så være åben i bogholderiet fortsat, men med saldo på 50% som så vil være summasummarums opslag næste gang du er så heldig at få penge ind på din bankkonto.

Mange tak Jørgen. Det fungerer jo perfekt! :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)