Hej Aminoer. De fleste af jer kender vel C.L. Seifert der står for at lave studenterhuer. Jeg ville egentlig gerne høre jeres mening om deres måde, at føre forretning på. Der er flere ting, jeg ikke mener er iorden. 1. Der udpeges to repræsentanter fra hver klasse. Disse to repræsentanter får til "opgave" fra C.L. Seifert at anbefale kongepakken til resten af klassen, der altså også er den dyreste. Kvaliteten af huen skulle være bedre kvalitet. Denne pakke koster lidt over 1000 kr! De to repræsentanten får dog deres hue/pakke gratis, eftersom de har anbefalet kongepakken til resten af klassen. Jeg syntes det er umoralsk, at få andre klassekammerater, til at få resten af klassen til at købe den dyreste pakke. Jeg valgte selv at sammensætte min pakke, og fik præcis det samme, dog var min hue "af dårligere kvalitet" men det kan man på ingen måde se! 2. C.L seifert kræver betaling 2. Januar. Der er cirka 4 måneder før, at man overhovedet får huen fra C.L. Seifert. Hvorfor skal unge, yde sådan en stor kredit til firmaet? Og så ligger de oven i det både kortgebyr, og ekspeditionsgebyr på den iforvejen dyre hue. Jeg syntes personligt at CL Seifert udnytter unge, og det faktum at ALLE VIL have en studenter hue. Hvad syntes I? |
Hej du.
Hele vores skole har valgt CL Seifert som leverandør af studenterhuer, og derfor har vi opnået stor rabat på alle pakkerne..
bl.a. får vi kongepakken + blå bog for 750 kr.
Repræsentanterne fra vores klasse har kun været til møde med dem, men de har overhovedet ikke sagt til os hvilken pakke vi skal vælge, det har været helt op til os selv..
Tilgengæld synes jeg det er direkte latterligt at de har et ekspeditionsgebyr på 35 kr. pr. ordre.. og at de også tager et gebyr for at betale med kort..
mht. betaling d. 2 januar, er det vel fordi at de tager betaling inden produktionen er gået igang, så de ikke mister nogen penge på det..
Mvh Tobias.