Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C.L. seifert - udnyttelse af unge?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer.

De fleste af jer kender vel C.L. Seifert der står for at lave studenterhuer. Jeg ville egentlig gerne høre jeres mening om deres måde, at føre forretning på. Der er flere ting, jeg ikke mener er iorden.

1. Der udpeges to repræsentanter fra hver klasse. Disse to repræsentanter får til "opgave" fra C.L. Seifert at anbefale kongepakken til resten af klassen, der altså også er den dyreste. Kvaliteten af huen skulle være bedre kvalitet. Denne pakke koster lidt over 1000 kr!  De to repræsentanten får dog deres hue/pakke gratis, eftersom de har anbefalet kongepakken til resten af klassen. Jeg syntes det er umoralsk, at få andre klassekammerater, til at få resten af klassen til at købe den dyreste pakke. Jeg valgte selv at sammensætte min pakke, og fik præcis det samme, dog var min hue "af dårligere kvalitet" men det kan man på ingen måde se!

2. C.L seifert kræver betaling 2. Januar. Der er cirka 4 måneder før, at man overhovedet får huen fra C.L. Seifert. Hvorfor skal unge, yde sådan en stor kredit til firmaet? Og så ligger de oven i det både kortgebyr, og ekspeditionsgebyr på den iforvejen dyre hue.

Jeg syntes personligt at CL Seifert udnytter unge, og det faktum at ALLE VIL have en studenter hue.

Hvad syntes I?

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 08:47

Hej du.

Hele vores skole har valgt CL Seifert som leverandør af studenterhuer, og derfor har vi opnået stor rabat på alle pakkerne..

bl.a. får vi kongepakken + blå bog for 750 kr.

Repræsentanterne fra vores klasse har kun været til møde med dem, men de har overhovedet ikke sagt til os hvilken pakke vi skal vælge, det har været helt op til os selv..

Tilgengæld synes jeg det er direkte latterligt at de har et ekspeditionsgebyr på 35 kr. pr. ordre.. og at de også tager et gebyr for at betale med kort..

mht. betaling d. 2 januar, er det vel fordi at de tager betaling inden produktionen er gået igang, så de ikke mister nogen penge på det..

Mvh Tobias.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 08:56

udnytter er et stærkt ord. 

jeg ville nok bruge tvivlsomme metoder. Da jeg skulle igennem alt det der fik vi et stykke papir hvor vi skulle vælge det vi ville have, derefter fik vi et login til deres side hvor man også kunne vælge.

jeg havde kun valgt huen, intet andet. og jeg skulle ind og fravælge en masse ting på nettet.

og 700 kr. for en hat? de giver sikkert ikke en gang en tiendedel for produktionen.

Hvis der er nogen der søger nye muligheder er det en branche der er værd at kigge på. der er brug for konkurrence på studenterhatte-området.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01

Hej!

I min optik har du helt klart misforstået noget - det er op til skolerne selv at vælge hvilken model man har lyst til at køre efter, dog er det korrekt at mange skoler vælger den løsning hvor to fra hver klasse skal repræsentere klassen i huerådet og der så bliver stemt om man vil have CL seifert, ABC Gruppen, eller et andet huefirma.

Huen gives til de to repræsentanter for det stykke arbejde de har udført i forbindelse med typisk 2-3 møder/oplæg fra forskellige huefirmaer; det er således IKKE et spørgsmål om at skulle "sælge" kongehuer til sine klassekammerater. Der er ingen forskel - hvis ingen i klassen køber kongepakken så får repræsentanterne stadig deres egen hue gratis.

Der er altid utroligt megen snak omkring firmaerne, da mange har "ondt i røven" over at der til dels bliver slået plat på studenterne. Jeg kan sagtens se dit synspunkt med hensyn til kreditten, men leverings og produktionsprocessen er så langsomt, til dels pga. langsomme gymnasieelever og til dels pga. at huer ganske enkelt tager lang tid at producere, at bestillingerne skal afgives tidligt på året. Det er så helt korrekt at det er "mærkeligt" at eleverne skal betale tidligt, men som jeg ser det, sker dette for at undgå misforståelse (man ser allerede sin hue i Marts) og på den måde slipper man også for situationer hvor en elev ikke kan betale til sommer pga. dårlig budgetering.

Derudover virker det ganske fair at tage forudbetaling for en special-lavet vare, da den jo ikke kan sælges til andre når der fremgår navn, klasse og skole i huen - den er jo personlig.

Så helt grundlæggende er jeg ikke enige i dine synspunkter, dog er jeg meget bevidst om niveauet af snyd i branchen, jeg har selv haft møde med over 3 firmaer og det er simplethen det rene mudderkast. Det handler ikke længere om hvad de selv kan, (for i følge dem selv, kan de alt) det handler mere om hvad de andre ikke kan, og det er jo en kedelig udvikling for en hver branche.

Fortsat god tirsdag! 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:02

Der er flere konkurrenter, men pga CL's ufine metoder, er det svært at konkurrere, såvidt jeg kan læse mig frem til at forskellige skrivelser. 

Iøvrigt mener jeg det er ulovligt, at man skal fravælge ting, altså at de putter ting på ens bestilling automatisk. 

I har så bare været en af de heldige skoler at få det til 750,-

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:23

Nu husker jeg ikke, hvor vi fik vores huer fra. Men kan huske, at jeg helt tilfældigt var blevet udpeget som klassens repræsentant og derfor fik min hue til kr. 500, i stedet for de kr. 600 de andre skulle betale.

Jeg har faktisk ikke ondt i røven over, at nogle for deres huer gratis - da de i vores tilfælde faktisk brugte tid på at indhente tilbud samt videreformidle dette til eleverne. De har sikkert brugt et par timer eller to og så er det vel egentlig fair nok de får lidt for det?

At de kræver forudbetaling er vel kun naturligt? Studerende er som regel ikke de mest likvide og lever for det meste måned for måned. Det er desværre bare nødvendigt at, indkræve pengene i god tid, så de ikke står med et kæmpe udstående når de så selv skal betale deres leverandører. Som nævnt I tråden kan en hue jo ikke afsættes til anden side, da den er personlig med navn. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:24

Fra dem jeg har snakket med, omkring hue og CL Seifert, har alle fortalt at de to repræsentanter i klassen, har nævnt kongepakken flere gange, og har fokus på den. Så noget , må CL Seifert da sige til dem, i forhold til gratis hue og kongepakken. Uanset om de sælger eller ej, syntes jeg det er forkert, at give en hue, tilgengæld for de anbefaler kongepakken. Ubevidst eller ej.

Ondt i røven, er helt klart det forkerte udtryk...
Sidste år kom der 39.000 studenter. Gang det med i gennemsnit 700 kr, det er 27 mio kr! Det er ret fede renter, at de tjener på de tre måneder vil jeg sige! 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:27

Ma92bj: Det kan da godt være, at de får noget af vide om de skal forsøge at sælge dem kongepakken, men det er vel et frit land og man kan selv vælge?

Men du har ikke noget i mod, at betale forud for dine flybilletter eller hotelophold? Du betaler også forud for dit internet og tv? Jeg kan ikke se problemet.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36

Ma92bj:
Fra dem jeg har snakket med, omkring hue og CL Seifert, har alle fortalt at de to repræsentanter i klassen, har nævnt kongepakken flere gange, og har fokus på den. Så noget , må CL Seifert da sige til dem, i forhold til gratis hue og kongepakken. Uanset om de sælger eller ej, syntes jeg det er forkert, at give en hue, tilgengæld for de anbefaler kongepakken. Ubevidst eller ej.

Jeg er den ene af de eneste to repræsentanter på min udd. i år, helt ærligt er der ikke blevet nævnt noget om at vi skal sælge kongepakken på noget som helst tidspunkt - dog er der nævnt mange dårlige ting om andre konkurrenter osv.

Ma92bj:
Ondt i røven, er helt klart det forkerte udtryk...
Sidste år kom der 39.000 studenter. Gang det med i gennemsnit 700 kr, det er 27 mio kr! Det er ret fede renter, at de tjener på de tre måneder vil jeg sige! 

Der skal du jo så lige trække det, sikkert ret store, antal elever der ikke betaler deres hue til tiden. Derudover tvivler jeg på at de har kapital nok til at ikke skulle lægge noget af den omsætning ud i produktionsomkostninger.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 09:45

Hvis jeg ikke forud betaler mine flybilletter og hotelophold, risikere jeg at der ikke er noget fly eller hotel når jeg skal afsted, det er en anden situation :-)

Det at de nævner så mange dårlige ting, om deres konkurrenter ser jeg også rigtig sort på. Det er dårlig forretningsetik. 

Jeg tror nu ikke det tal er så stort igen. Jeg tror, uden at vide det, at CL har et stort overskud, som de kan bruge til det. I det mindste, kunne halvdelen betales den 2. januar, eller at hele beløbet skulle betale 1-2 måneder senere, men at det betales 3-5 måneder i forvejen, syntes jeg er for meget. Jeg blev ihvertfald provokeret af at de skulle nyde godt at disse renter, og så tager et ekspeditions OG kortgebyr oveni. Tyndt

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)