Jeg syntes personligt at CL Seifert udnytter unge, og det faktum at ALLE VIL have en studenter hue.
Du tager fejl! Jeg valgte i sin tid huen fra da jeg hellere ville bruge mine penge på andre ting (skulle bl.a. bruge penge til lejlighedsindskud senere på året).
Ved at læse de andres indlæg tyder det på at du ikke har ret mht. "opgave" hvor kongepakken skal anbefales. Det er ikke unormalt at man skal betale forud for custom-varer (huer med specielle visuelle træk som fx navn).
Du bliver IMO ikke udnyttet - der er ingen tvang...
Uanset hvad må der da godt nok være et marked for billigere studenterhuer. Synes det ville være smukt med muligheden for at købe en billigere hue (+ muligheden for give noget støtte til uddannelsesprojekter i u-lande). Bare min mening. 700 kr. for en hue... tsk tsk
Det er ikke mange der vælger huen fra. Derr var én fra hele min årgang der gjorde det. Det er tradition.
Jeg har snakket med 2-3 af mine veninder, der fortæller at det er sådan på deres skole. Det viser bare, at de forskellige sælgere, åbenbart bruger forskellige salgsmetoder.
Jeg ved det ikke er unormalt, men at tage forudbetaling så mange måneder forud, og oveni det tage ekspeditionsgebyr o kortgebyr. Det er ikke særlig studenterprisvenligt :-)
Det syntes jeg nemlig også Iben. Studenterhuer burde ikke ligefrem være en fed forretning, således at det rammer udeboende hårdt, og nogle må vælge dem fra.
Men har ens forældre lav indkomst, så får man et højt SU beløb, udeboende eller ej, og så er 700 kr jo intet problem. Og så kan man jo diskutere su osv osv...
Vi bliver aldrig enige om, det er OK at de kræver forudbetaling. Fair nok.
Jeg fik leveret min hue fra AJ Eriksen og har lige fundet frem til en af deres gamle prislister: http://www.ajeriksen.dk/files/temp/a.j._eriksen_bestilling_2010.pdf
hos dem kan du faktisk vælge alt fra og kun få en hue, helt ned til kr. 159,00.
Så mon ikke, at C. L. Serifert kan gøre det bedre hvis du henviser til dette?
- og så helt ærligt: Du bliver kun student én i dit liv. :-)
23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO.
Jeg har selv været en af de repræsentanter på min skole tilbage i 2009, og havde fint samarbejde med C.L. Seifert. Der har aldrig været snak om hvilken hue man skulle vælge, men man fik da mest rabat hvis man valgte de dyre huer. Det er da klart.
Enten har dine repræsentanter misforstået hele konceptet eller så har sælgeren da bildt dem noget ind.