Hej Casper, Mit problem er at jeg skal prøve at importere mit dump.sql via php, uden phpmyadmins userinterface. processen skal nemlig ske automatisk. |
Import af sql dump med PHP
Kan iøvrigt ikke se problemet i Casper's svar. NB: Okay, du svarede selv på det i indlægget ovenover. Prøv lige at smid en or die(mysql_error()); ind i din query, måske giver det en mere håndterbar fejl.. |
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
Der er intet problem i svaret, svaret er bare ikke lige det jeg søger. Jeg kender godt til phpmyadmin, har sågar brugt det til at lave dumpet. |
Hvis dit dump ser sådan her ud: Så er det i bund og grund bare at løbe linierne igennem, og eksekverer hver INSERT. Det er også nemt at spore fejl e.lign. da scriptet blot kan logge linie nummeret. Dump.sql fylder dog lidt mere end hvad den kunne, men hvis det drejer sig om 'lidt' data så er det ikke noget problem i praksis. |
|
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
Ja den bliver ret meget mere læselig hehe: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SET time_zone = "+00:00"; /*!40101 SET @OLD_CHARACTER_SET_CLIENT=@@CHARACTER_S' at line 11 |
Hej Bo
Vi skal se et snit af din dump fil. Jeg antager den ser ud i stil med Caspers eksempel. Det bør den, dvs. en masse udtryk/statements adskildt af semikolon. Derudover skal der lige tilføjes lidt ekstra til mit eksempel. $sql = file_get_contents( filnavn ); $statements = explode(';', $sql); foreach ($statements as $s) { $result = mysql_query($s); if (!$result) echo "Der gik fuck i {$s} som resulterede i ". mysql_error() . "men vi fortsætter udførslen. " . PHP_EOL; } (ikke testet og du har formentlig brug for at lave en connection til databasen inden. ) Edit: Derudover kan der være tegnsæt og escape der skal tages højde for. Ligeledes tager min explode ikke højde for semikolon i kommentarer. |
Folkeafstemning om Patentdomstolen
Hej Jesper, jeg har prøvet det som du har skrevet, og der er semicolon i nogle af mine inserts. :( |
ups, ser ikke så godt ud herinde. |
Hej Bo Du har et dump fra PhpMySQL og ... tja.... som andre skrev er det også brugbart til at importere med. Tag dog et kig på en anden med samme problem: http://dan.cx/blog/2006/12/restore-mysql-dump-using-php Bemærk:
|
Folkeafstemning om Patentdomstolen