Hej Amino :-) Overskriften siger det hele, hvor gammel skal jeg være for at interessent i et I/S? Casen er at to venner og jeg opretter et I/S her i Januar. Selve selskabet bliver oprettet af min ene ven, som er 18. Den anden ven og jeg er begge 17, kan vi eje 2/3 af selskabet i denne alder? Min bankrådgiver kunne ikke svare entydigt, men pointerede dog at man skulle være minimum 15 for at stifte gæld. Jeg ejer også aktier, og det er vel i princippet det samme? (Jeg hæfter naturligvis ikke for andet end min egen investering i A/S'et.) Mvh. Gilstrøm |
Hvor gammel skal jeg være for at eje en del af et interessent selskab? I/S
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Husk at få lavet en interessantskabskontrakt.. |
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
For at oprette et IS skal man være 18. desværre. Men måske du kan indskrives som medejer når du fylder 18. Mvh. Morten S Jensen |
Tak for svarene. Det gør jo i virkeligheden heller ikke den store forskel, jeg var bare nysgerrig. Mvh. |
Desuden skriver du til slut noget om A/S. Det er da et I/S I opretter? Og der hæfter du ikke begrænset som I et A/S. |
Det kan sagtens lade sig gøre, jeg fik mit eget firma som 17 årig hvor jeg selv stod som ejer, det kræver en godkendelse i statsamtet og kræver noget tid. Mvh Søren |
-- Man kan hvad man vil!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)