Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor gammel skal jeg være for at eje en del af et interessent selskab? I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :-) 

Overskriften siger det hele, hvor gammel skal jeg være for at interessent i et I/S

Casen er at to venner og jeg opretter et I/S her i Januar. Selve selskabet bliver oprettet af min ene ven, som er 18. Den anden ven og jeg er begge 17, kan vi eje 2/3 af selskabet i denne alder?

Min bankrådgiver kunne ikke svare entydigt, men pointerede dog at man skulle være minimum 15 for at stifte gæld. Jeg ejer også aktier, og det er vel i princippet det samme? (Jeg hæfter naturligvis ikke for andet end min egen investering i A/S'et.)

Mvh.

Gilstrøm

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 00:20
Jeg kan heller ikke svare entydigt - men da du i et I/S hæfter personligt og solidarisk, og eftersom din underskrift ikke er gyldig før du fylder 18 vil det ihvertfald kræve at en forælder/værge hæfter for din del i interessantskabet.

Husk at få lavet en interessantskabskontrakt..

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 01:25

For at oprette et IS skal man være 18. desværre. Men måske du kan indskrives som medejer når du fylder 18.

Mvh.

Morten S Jensen

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 10:04

Tak for svarene. 

Det gør jo i virkeligheden heller ikke den store forskel, jeg var bare nysgerrig. 

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19

Desuden skriver du til slut noget om A/S. Det er da et I/S I opretter? Og der hæfter du ikke begrænset som I et A/S.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 22:23

Morten Jensen:

For at oprette et IS skal man være 18. desværre. Men måske du kan indskrives som medejer når du fylder 18.

Mvh.

Morten S Jensen

Det kan sagtens lade sig gøre, jeg fik mit eget firma som 17 årig hvor jeg selv stod som ejer, det kræver en godkendelse i statsamtet og kræver noget tid.

Mvh

Søren

-- Man kan hvad man vil!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)