Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

12 ting som gør du ikke får succes og bliver rig

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Først.

Mit mål er ikke at være fx Mekoprint.

For det andet, henvender jeg mig til kunder der skal have lavet små ordre op til en 600 tryk. Det er der absolut ikke noget odiøst i. Fx så håndtere de fleste inden for det segment jeg arbejder i, sig også i det grundlag.

Der findes faktisk ikke ret mange serigrafiske emne trykkerier der arbejder med flere end op til fx 100 emner.

Selvfølgelig har jeg lagt nogle begrænsninger ind, og ja det bliver jeg nød til. Havde jeg satset 100% så var jeg allerede lukket. Du skal regne med at jeg skal op og have en omsætning på over 600.000 kr om året.

Og ordet silketryk, det er kun beregnet til gamle mennesker, og folk der søger på kunst. Der findes jo den kunstform.

tager du og søger på fx tryk på metal, tryk på akryl. Så vil du se noget andet. Men på den anden side så kan du jo gå ind og kikke på google omkring alle de søge ord, og så vil folk hurtigt blive enige om at det så ikke kan svare sig at gøre mere ud af det.

Jeg laver meget mere personlig opsøgne arbejde. Og laver forskellige kampanger modrettet forskellige kundergrupper, da der skal meget mere til at overbevise serigrafiske kunder, end mange andre. Da jeg skal være dygtig nok til at kunne ramme deres tidligeres leverandørs farver 100% men også kunne levere en bedre kvalitet, til billigere penge.

Der ligger et ekstremt stort arbejde bag mange af mine kunder. Og det bliver sværre og sværre specielt når vi snakker om den krise vi har pt. For så søger kunder desværre mod de store, for at føle sikkerhed. Og så er prissegmentet ligegyldigt.

/Kenneth

Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:00

Ronni Plindstrup:
Punkt 2 har jeg intet tilovers for. Familie kommer ALTID først - og man kan sagtens få succes, selvom man sætter familien højest.

Det er et spørgsmål om vilje. Succesfuld og familiemenneske er 2 ord der sagtens kan gå op i en højere enhed. 

Yes Yes

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:04

Kenneth:

Selvfølgelig hjælper dette ikke, min troværdighed. Men problemet er at det stadig er noget som der hjemsøger en. Og som jeg desværre ikke kan stoppe. Også grunden til at jeg efterhånden overvejer at lukke og starte et andet sted i landet. Og det er netop fordi at jeg vil have det til at stoppe.

Her mener jeg du tager fejl. Min indgangsvinkel som køber af silketryk har intet med placeringen af en leverandør at gøre, det er alene kvalitet og pris. Hvad du tidligere har lavet og ikke lavet for andre er jeg ligeglad med. Blot dine referencer til tryk på emnerne er som de skal være og i overensstemmelse med det jeg ønsker.

Men det lyder så fedt at sige at man tager alle beslutninger selv. Er man arbejdsløs i DK, så skal man tage arbejde. Og det er netop derfor at jeg endte i seriegrafi.

Du tager alle beslutninger selv. Den dag du lader andre tage dem for dig, så er man som menneske på vej til at krakelere.

Og tager man så situationen i 90'erne og i 80'erne, så er der ikke ret mange muligheder for danskere, det samme idag. Så kan man komme og sige at man kan læse videre, men når man er ordblind, så stopper den mulighed desværre.

Der er stadig så mange muligheder at det gør helt ondt, men jo ældre man bliver jo mindre udnytter man dem.

Og en læreplads hænger dersværre ikke på træerne, og specielt ikke når man kommer fra fattige kår, så skal man allerede der starte med at kæmpe mod alle dem, der har forbindelser. Det lyder såom at jeg er meget negativ, men faktisk er jeg stolt over, hvad jeg har opnået. Og hvorlangt jeg er kommet, selvom jeg har meget imod mig. Så er jeg ikke en der ligger mig ned. Men jeg vil stadig fastholde at der findes en masse forhold som man ikke er herre over. Og tro mig, det er der.

Du er til tider meget negativ og ensidig, og jeg giver dig ret i din egen betragtning om at du er meget stereotyp. Den erkendelse ér god at have, men som forretningsdrivende kan man ikke bruge det til noget hvis man vil frem i livet, med mindre man er revisor.

Det handler om at man accepterer dem, og så kæmper udenom. Men at gå ind og give sig selv skylden for det, er det samme som at pisse i bukserne, for når man har gjort det en gang, så kan man ligeså godt blive ved.

Valget om at forlade en synkende skude var dit. Valget fra dine tidligere kunder om at "straffe" dig er deres. Uanset hvordan du vender og drejer det, så kommer det ned til hvordan du håndterede situationen.

Og jeg har det sidste 1½ år ihvertfald kunne læse indlæg fra dig om at det er de andres skyld. Det er din skyld du ikke er kommet videre.

Først den dag du lærer at give slip på alle årsagerne til din manglende succes, vil du være i stand til at kunne se mulighederne i fremtiden istedet.

I min fortids rigdom, der var det min egen skyld at jeg tjente kassen, for det var mig der fik idéerne og gennemførte dem med ansattes hjælp. OG da jeg i fordoms tid mistede millioner på min latterlige bror, så var det også min egen skyld at jeg gav så lang og så udtrækt kredit til ham. og at jeg så gjorde det 3 gange i alt, det er min deciderede dumhed (og så min svaghed overfor min mor der ønskede at jeg hjalp ham alle gangene).

Alle beslutninger der tages omkring det man foretager sig er man selv herre over. Jeg er selv herre over om jeg i fremtiden igen vil blive ganske velhavende eller ej. Jeg er dog i min "alderdom" kommet derhen at jeg mere fokuserer på at have det godt, og det har størrelsen af pengepungen i almindelighed ikke noget at gøre med, med mindre man selv vælger at leve over evne, så er man jo tvunget til at gøre noget for andre hvis det man gør for sig selv ikke er indbringende nok.

Der er iøvrigt ikke et gran af usandhed i Flemmings liste, den rammer plet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:11

Kenneth:

Hej Jan

Først.

Mit mål er ikke at være fx Mekoprint.

For det andet, henvender jeg mig til kunder der skal have lavet små ordre op til en 600 tryk. Det er der absolut ikke noget odiøst i. Fx så håndtere de fleste inden for det segment jeg arbejder i, sig også i det grundlag.

Der findes faktisk ikke ret mange serigrafiske emne trykkerier der arbejder med flere end op til fx 100 emner.

Selvfølgelig har jeg lagt nogle begrænsninger ind, og ja det bliver jeg nød til. Havde jeg satset 100% så var jeg allerede lukket. Du skal regne med at jeg skal op og have en omsætning på over 600.000 kr om året.

Og ordet silketryk, det er kun beregnet til gamle mennesker, og folk der søger på kunst. Der findes jo den kunstform.

tager du og søger på fx tryk på metal, tryk på akryl. Så vil du se noget andet. Men på den anden side så kan du jo gå ind og kikke på google omkring alle de søge ord, og så vil folk hurtigt blive enige om at det så ikke kan svare sig at gøre mere ud af det.

Jeg laver meget mere personlig opsøgne arbejde. Og laver forskellige kampanger modrettet forskellige kundergrupper, da der skal meget mere til at overbevise serigrafiske kunder, end mange andre. Da jeg skal være dygtig nok til at kunne ramme deres tidligeres leverandørs farver 100% men også kunne levere en bedre kvalitet, til billigere penge.

Der ligger et ekstremt stort arbejde bag mange af mine kunder. Og det bliver sværre og sværre specielt når vi snakker om den krise vi har pt. For så søger kunder desværre mod de store, for at føle sikkerhed. Og så er prissegmentet ligegyldigt.

/Kenneth

Her anfører du jo nogle synspunkter som du selv kan forholde dig til og som måske skulle være bærende for det produkt du sælger.

Jeg er ganske overbevist om, at hvis du ændrede hjemmesidens udseende, fik Christians Marketing eller Hans Stokholm ind over at sortere i alt det udvedkommende og alene holdte dig til de faktuelle ting, så ville du opbygge en del mere troværdighed og dermed få flere kunder.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

OK venner, nu må jeg lige hive tråden tilbage på det som det hele startede med: 12 måder man ikke får succes med. Kenneths problem var så kun et enkelt punkt.

Indlægget er ment som en opsang til de iværksættere som ikke kan leve op til de 12 punkter. Hvis man kan se sit problem - så kan man også gøre noget ved det.

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Hej Jan

Først af alt, så tager man ikke alle beslutninger selv. Men man får det ud af det som man vil.

At du ser på tingene på en anden måde end mig, er jeg da virkelig ked af. Men problemet er at uanset om man har valgt tingene, eller er blevet smidt ud i det. Så gælder det om at man gør det til noget positivt. Og det er netop hvad jeg har gjort.

At jeg ikke selv har valgt hvordan tingene skal forgå er jo netop fordi at jeg ikke kan styre folk, jeg kan ikke styre hvornår folk dør. Jeg kan ikke gøre for at jeg er ordblind, og skal kæmpe med det resten af mine dage. Jeg kan ikke gøre for at mekoprint er Danmarks største Serigrafiske trykkeri.

Jeg kan ikke bestemme hvem der skal være mine kunder. Jeg har den frihed at sige nej til kunder. Jeg har også muligheden for at prøve at ændre min hverdag. Men det betyder ikke at jeg kan ændre den. Og så kan man sige at man så skal prøve noget andet. Ja ok......men jeg har desværre ikke lært andet. Og derfor kommer det naturligt.

Hvordan min hjemmeside ser ud, og hvem der skal ind over, er absolut noget jeg selv bestemmer. Og kikker du på andre i branchen. Så er det noget tyndt. Og havde jeg taget imod nogle af de tilbyd jeg har fået her på amino, så havde jeg sikkert også oprettet et indlæg omkring at nogle havde taget røven på mig der.

Det samme som fx nogle af de store hjemmeside producenter. Der også er meget overrasket over, hvor højt jeg engentligt ligger på nogle ting. Og det har netop noget at gøre med den måde min side er opbygget, men også de tekster der er der. At de ikke er gramatisk korrekt, og at det ligner noget fra en svunden tidsalder, skyldes også at jeg levere et gammelt produkt, i nye klæder.

Ja jeg ved da udemærket at mine billeder kunne være bedre, men nu er de alle taget med en mobil tlf. Og ikke redigeret. Pånær et, der er taget med et mikroscop, med 20x forstørrelse. Og nogle er taget igennem en lup.

Jeg skal ikke udgive mig for mere end jeg er.  Jeg vil 10 gange heller slå mig op på ærlighed, end på at snyde folk.

/Kenneth

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:51

Forfatter:
OK venner, nu må jeg lige hive tråden tilbage på det som det hele startede med: 12 måder man ikke får succes med. Kenneths problem var så kun et enkelt punkt.

Ok, beklager der svares på et indlæg du har lavet med en ret lødig debat omkring en problemstilling som kan vendes og drejes og dermed afføde noget positivt for den der har udfrodringen.

Skal nok undlade at servere mere linkjuice til dig.

@Kenneth - Beklager vi må ikke være i opholdsstuen mere Smile

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)