Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

12 ting som gør du ikke får succes og bliver rig

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:

Nu er jeg hverken generet eller noget. Jeg har i rigtig mange år vejledet kunder og firmaer. Sådan at de får det bedste produkt.

/Kenneth

Har du nogensunde prøvet at tage et kursus i f.eks. salgsteknik? Hvis du er åben for at lære nyt, kan du godt komme videre mod toppen.

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Ronni Plindstrup:
Punkt 2 har jeg intet tilovers for. Familie kommer ALTID først - og man kan sagtens få succes, selvom man sætter familien højest.

Det er et spørgsmål om vilje. Succesfuld og familiemenneske er 2 ord der sagtens kan gå op i en højere enhed.

Ikke alle behøver at være som Lars Larsen var, for at skabe noget stort.

Punkt 10 - Tjah. Det er dumt ikke at lytte til andre ja. Men går man i andre folks fodspor, kommer man aldrig foran.

Hej Ronni

Hvis du kan prioritere familiet højest og stadig få succes, kan jeg kun ønske dig tillykke med det.

Hvad forkert er der ved at følge i andres succesfulde fodspor? Det er da bedre end at lave en masse dumheder selv.

Jeg tror ikke på du lukker dine øjne og ører for de informationer der kan gavne dig. Det er i hvert fald ikke særlig klogt.

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:36

Hej Flemming

Nej Men jeg har et kursus i voksen pædagogik.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52

Kenneth:

Hej Flemming

Nej Men jeg har et kursus i voksen pædagogik.

/Kenneth

Det kan da ikke skade at lære om pædagogik, men prøv et salgskursus, helst hvor du bliver filmet så du kan se din egen salgspræstation.

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Forfatter:
Det kan da ikke skade at lære om pædagogik, men prøv et salgskursus, helst hvor du bliver filmet så du kan se din egen salgspræstation.

Hej Flemming

Nu blev jeg filmet via det kursus.

Men det har så stadig ikke noget at gøre med, at man selv er herre over al ting.

For tror man først det, så vil man først gå ned med depretion og stress. Når man gang på gang løber hovedet mod døren.

Der er idag så mange sælger, der øddelægger det for os der driver seriøse firmaer, at man mere dropper at kontakte firmaer.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 20:11

Jeg vil lige intervenere og komme med mit indspark, for jeg er egentlig både enig og uenig med Flemming og Kenneth som primært kører debatten.

Jeg er enig i, at jeg ikke tror at man kan få definitive svar og løsninger ud af en bog om et generelt emne. Konkrete problemer kræver altid konkrete løsninger. Derfor er udtryk som "problemer er det man få øje på når man fjerner fokus fra målet" også meningsløse for mig. Der er rigtig meget selvhjælps- og selvudviklingssnak i de her år, og folk kan coache sig selv til et bedre liv på 127 måder med hjælp fra selvudnævnte guruer.

Omvendt vil jeg sige at der også er en fare, som Flemming nævner, ved at tilskrive omverdenen al skyld altid. En udtalelse som at "alle der ikke vil bruge mit produkt er dumme" virker meget radikal. Det er jo godt at tro på sit produkt, det bør alle iværksættere gøre, alle tænker nok også at ""det her må alle da kunne bruge," men så må man jo vende den om og tænke på hvor mange gange man selv har sagt nej til nogen der har forsøgt at overbevise en om at de havde fundet guds gave til virksomheder/privatpersoner/whatever. Måske er de ikke inde i, eller enige i at de samme tekniske aspekter skal værdsættes som dig. Tit kan det jo være et spørgsmål om "tro," og i sådanne tilfælde kan det være vigtigere at kunne overbevise folk, end at kunne bombaredere dem med fakta (jeg siger ikke at Kenneth gør det, det er bare en betragtning). Derfor tænker jeg også, at kurser i salg, marketing eller hvad det måtte være, såfremt de fremstår på et solidt grundlag og beviseligt har virket for andre, kan komme til at virke for én selv.

Psykologisk set er der en vigtig værdi i at kunne eksternalisere og fraskrive sig selv "skylden" for at ting går galt. Det er helt beviseligt ikke altid gavnligt at tage skylden på sig, det bliver nemmere at arbejde med hvis det er i omgivelserne, omvendt er det også udviklingshæmmende altid at skyde skylden på andre. Nogle gange er problemerne ikke så simple som de kan stilles op.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:

Først af alt, faktisk jo.

For at sige det rent ud. Så er alle de folk der fravælger mit firma, ikke rigtig i hovedet.

Hvorfor er de ikke det? Hvorfor skulle de ikke holde fast i en leverandør, de har været tilfreds med i årvis frem for at prøve noget nyt og usikkert.

Hvad har DU (ikke samfundet) gjort for at bevise, at du kan levere noget bedre og billigere end deres faste leverandør?

Kenneth:

Men når det nu er sagt, så kan jeg ikke andet end silketryk.

Er det din eller samfundets skyld?

Kenneth:

Også derfor at jeg valgte branchen....

Men også fordi at jeg faktisk troede...

Dvs. DU valgte din branche, ikke samfundet. DU troede, ikke samfundet.

Kunne du have undersøgt tingene grundigere frem for at tro?

Kenneth:

Der findes altid forhold som man ikke selv er herre over. Og det er sådan noget som hvordan folk tænker og føler for en.

Jeg havde et neutralt forhold til dig inden denne tråd. Herefter skriver du:

" Det drejer sig ikke om min kvalitet, eller hvad jeg har præsteret for et andet firma. Men mere fordi at folk mener at jeg forlod en sænkende skude før at den sank. Og derfor gav den større mulighed for at synke."

Jeg var, som 99% andre her på Amino ikke vidende om dette. Hvorfor skriver du det? Hjælper det til at profilere dig som en god og troværdig ny leverandør?

Konklusion: Du er i allerhøjeste grad selv herre over, hvad folk tænker tror og føler for dig.

Jeg kunne fortsætte med at kommentere hele vejen ned; men vælger at stoppe her.

Jeg håber, at du med de foreløbige kommenterer kan se, at du SKAL kigge indefter, hvis du skal komme videre.

Alt hvad verden bringer dig er muligheder.

Tag imod dem og voks med opgaverne - afvis dem og lad det være de andres skyld.

Valget er dit.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:28

Kenneth:

Forfatter:

Hej Flemming

Nu blev jeg filmet via det kursus.

Men det har så stadig ikke noget at gøre med, at man selv er herre over al ting.

For tror man først det, så vil man først gå ned med depretion og stress. Når man gang på gang løber hovedet mod døren.

Der er idag så mange sælger, der øddelægger det for os der driver seriøse firmaer, at man mere dropper at kontakte firmaer.

/Kenneth

Jeg har nu kigget lidt på din side Kenneth, og jeg håber det er ok jeg kommer med et indspark omkring din holdning til hvorfor du til tider l'ber panden mod en mur.

Jeg tror ikke du egner dig til at have direkte kontakt med kunder, og faktisk vil få mere succes med at være underleverandør.

Når jeg læser din side, som jeg i øvrigt finder designmæssigt utiltalende i perioden 1997-2012, så bider jeg mærke i 2 ting:

1. Du kan ikke håndtere storkunder.

2. Det er en fritidsbeskæftigelse.

Og søger man på ordet silketryk, så er du ikke eksisterende.

Jeg aner ikke om du er billig eller dyr, det n¨r jeg aldrig at tage stilling til før jeg er på vej væk, selvom jeg lige skal finde dig først, hvilket jo er stort set umuligt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Christian iMARKETING:
Jeg var, som 99% andre her på Amino ikke vidende om dette. Hvorfor skriver du det? Hjælper det til at profilere dig som en god og troværdig ny leverandør?

Hej Christian

Selvfølgelig hjælper dette ikke, min troværdighed. Men problemet er at det stadig er noget som der hjemsøger en. Og som jeg desværre ikke kan stoppe. Også grunden til at jeg efterhånden overvejer at lukke og starte et andet sted i landet. Og det er netop fordi at jeg vil have det til at stoppe.

Men det lyder så fedt at sige at man tager alle beslutninger selv. Er man arbejdsløs i DK, så skal man tage arbejde. Og det er netop derfor at jeg endte i seriegrafi.

Og tager man så situationen i 90'erne og i 80'erne, så er der ikke ret mange muligheder for danskere, det samme idag. Så kan man komme og sige at man kan læse videre, men når man er ordblind, så stopper den mulighed desværre.
Og en læreplads hænger dersværre ikke på træerne, og specielt ikke når man kommer fra fattige kår, så skal man allerede der starte med at kæmpe mod alle dem, der har forbindelser.

Det lyder såom at jeg er meget negativ, men faktisk er jeg stolt over, hvad jeg har opnået. Og hvorlangt jeg er kommet, selvom jeg har meget imod mig. Så er jeg ikke en der ligger mig ned. Men jeg vil stadig fastholde at der findes en masse forhold som man ikke er herre over. Og tro mig, det er der.

Det handler om at man accepterer dem, og så kæmper udenom. Men at gå ind og give sig selv skylden for det, er det samme som at pisse i bukserne, for når man har gjort det en gang, så kan man ligeså godt blive ved.

/Kenneth

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor er det godt!

Jeg har brugt omkring 45 år på at finde ud af, at det virkelig forholder sig sådan, og jeg kan bekræfte hvert et ord. Måske derfor jeg først fik min første succes som 50-årig.

Men trods mine nu 61 år har jeg et stykke vej endnu, inden den "sidder der".

Dog er det aldrig for sent. Enhver kan gøre det - få succes, fremgang og velstand i deres liv. 

For nogle går det hurtigt, for nogle lidt langsommere og for andre ulideligt langsomt. Men det vil altid blive til virkelighed, hvis man arbejder for det og har den fornødne ydmyghed og mod til at lytte til andre end sig selv og styrken til at føre tanke og ord ud i handling.

Jeg har en seddel klistret fast 10 steder i mit kontor, hvorpå der står:

"Det er ofte den sidste, næsten håbløse anstrengelse, der skaffer én vej til målet".

Mvh

Helge

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)