Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal lave en ny søgemaskine!!!

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Når du på et meget bredt ord/sætning forventer, at få smidt samtlige svar i hovedet, hvoraf det måske kræver flere sites til at besvare dine spørgsmål, så er det vel næppe søgemaskinen der fejler, men nærmere dine søgeevner...
Og hvorfor skal Google gå op i design?
Hvis jeg søger bredt, så forventer jeg at få et site, som kan tilfredsstille min brede søgning. Hvis jeg havde søgt på "food with curry in the streets of Delhi", så havde det været ok at komme til et nichesite. I dette tilfælde, så ønsker jeg et rejsesite som har et bredt udbud.
Nu er jeg ikke ekspert i solbriller, så hvis jeg begyndte at lege klogeåge på, hvad folk ønsker indenfor solbriller, så ville du nok tænke, at jeg er lidt en spade, ikke? Så prøv lige at tænk lidt videre inden du gør dig klog. 
Ja, jeg mener i høj grad, at Google skal gå op i design. Et hurtigt loadende site, som er nemt at navigere rundt i og som brugeren har lyst til at bruge tid på. Det er formålet med design. Jeg taler ikke om, hvorvidt det skal være rødt, blåt eller sort. 
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10

Hej Martin

Du forholder dig til ting, som jeg ikke har sagt eller ment. 

Det er søgemaskinen, der skal indsamle de data. Søgemaskine XX giver traffik til site XX indenfor søgeord XX. Søgemaskinen skal prøve med flere typer søgeord til det samme site, for at se hvilke keywords, som gør at folk er længst tid på sitet. 

Vil du ikke prøve at læse mit første indlæg igen? 

Mvh Jonas

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JonasJ:
Google - det er en ommer! Det her pis kan gøres bedre! 

Smid mig lige en pm når det er oppe at køre. Så bruger jeg Google imens.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Kenneth Wellin:

dbh
Kenneth

Deal. Hvis jeg ikke kan lide den næste James Bond, så laver jeg også bare en film om James Bond for egne midler og sender dig en pm, når den er klar. Eller hvis jeg synes det ikke er godt nok, hvis et fly styrter ned, så bygger jeg selv et fly der aldrig styrter ned. Er det ok med dig? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Wellin:

dbh
Kenneth

Nu har jeg knækket koden. Hvis du sender mig en krone for hver gang du lader være med at tænke en selvstændig tanke, men bare galper op, når førerhundene har sagt, at nu er det din tur til at galpe... Så fortsætter jeg med at tænke store tanker og du fortsætter med at være en underhund der galper? 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:29

JonasJ:
Deal. Hvis jeg ikke kan lide den næste James Bond, så laver jeg også bare en film om James Bond for egne midler og sender dig en pm, når den er klar. Eller hvis jeg synes det ikke er godt nok, hvis et fly styrter ned, så bygger jeg selv et fly der aldrig styrter ned. Er det ok med dig? 

Nu har jeg jo ikke skrevet noget om, at du skulle gøre det selv - eller at det skulle være for dine midler!

Tag ikke min kommentar så tungt! - jeg kunne bare ikke la' vær'. Smile

ha' en god dag

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1748
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:43

Thomas Frost:
Du skrev du ikke mente backlinks var en primær rankingfaktor, jeg spørger hvilke faktorer du præcis betragter som primære faktorer.

Det jeg vil frem til er, at backlink ikke er den primære facktor, men kun én af de primære.

Trådstarter lægger det ud som om, google kun rangere udfra antal backlinks.

Udover backlinks kan jeg da godt remse de andre faktorer op, som jeg anser for at være blandt de primære.

- Onsite optimering
- Social  aktivitet
- Lav bounce rate
- Fresh content
- Links
- Ofline aktivitet, der giver direkte trafik

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:53

JonasJ:

Fashion-Seller:

Når du på et meget bredt ord/sætning forventer, at få smidt samtlige svar i hovedet, hvoraf det måske kræver flere sites til at besvare dine spørgsmål, så er det vel næppe søgemaskinen der fejler, men nærmere dine søgeevner...
Og hvorfor skal Google gå op i design?
Hvis jeg søger bredt, så forventer jeg at få et site, som kan tilfredsstille min brede søgning. Hvis jeg havde søgt på "food with curry in the streets of Delhi", så havde det været ok at komme til et nichesite. I dette tilfælde, så ønsker jeg et rejsesite som har et bredt udbud.
Nu er jeg ikke ekspert i solbriller, så hvis jeg begyndte at lege klogeåge på, hvad folk ønsker indenfor solbriller, så ville du nok tænke, at jeg er lidt en spade, ikke? Så prøv lige at tænk lidt videre inden du gør dig klog. 
Ja, jeg mener i høj grad, at Google skal gå op i design. Et hurtigt loadende site, som er nemt at navigere rundt i og som brugeren har lyst til at bruge tid på. Det er formålet med design. Jeg taler ikke om, hvorvidt det skal være rødt, blåt eller sort. 
Slap af vi køre i ring her...
Burde du ik sige ovenstående til dem, som ejer siderne? Det er vel næppe Googles eller andres fejl, hvis en side ik har alle relevante info, som du søger?
Igen du læser ikke det, som vi andre skriver. Eksemplet med TRAVEL INDIA var din holdning. Flere i tråden har sagt, at de var tilfredse med resultatet, hvilket beviser, at Google har levet op til deres forventninger.
Hvis jeg søger på ordet solbriller, så kan jeg næppe forvente at finde følgende:
  • En side med alle nyheder om solbriller
  • En webshop med det største udvalg
  • En webshop med de bedste priser og hurtig levering
  • En side med informationer om solbriller
  • En side med en oversigt over samtlige mærker på markedet
Når man søger bredt og upræcist, så får man lignende svar retur... Søger du mere præcist, så får du mere præcise resultater i Google.
Ovenstående er på ingen måde et forsvar af Google, men blot en realistisk tilgang til søgning. For der vil ALDRIG komme en søgemaskine, som kan tilfredsstille alle søgere via en bred upræcis søgning.
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1748
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:25

Thomas Frost:
Det er fint du vedholder at backlinks ikke er en ENESTE vigtige faktor, men ser du en eneste her sige modsat? Som jeg skrev er der 200+ faktorer, jeg fastholder backlinks er en af de primære, du er uenig og jeg spørger hvilke faktorer du præcis mener er de primære?

Jeg er IKKE uenig, jeg er uenig i at backlinks er den eneste og h'jthellige faktor der bestemmer rankingen.

Trådstarter angiver backlinks som værende 99.9% rankingfaktor - fortæller du måske det til dine kunder da????

Gør du også nar af dem på Google+ ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
Trådstarter angiver backlinks som værende 99.9% rankingfaktor - fortæller du måske det til dine kunder da????

Nej hvorfor skulle jeg fortælle dem det, når jeg netop i denne tråd har gjort opmærksom på at der er over 200 forskellige signaler Google ser på?

Jonas Jørgensen:
Gør du også nar af dem på Google+ ?

Jeg gør meget sjældent nar af nogle hvilket jeg heller ikke gør af dig, men jeg bruger min Google+ til at diskuttere SEO med ligesindede og interesserede og hvis man skriver således om backlinks på et offentligt forum:

Jeg mener alderen på websitet har mere betydning samt de faktorer, der kan manipuleres onsite.

så skal man også forvente der er folk der kan finde på at kommentere det offentligt andre steder end lige Amino.

Du skriver direkte at alder har mere betydning end backlinks, hvilket jeg ikke tror du finder mange professionelle SEO-folk der vil give dig ret i. De correlationsanalyser der er lavet og de udtalelser Matt Cutts er kommet med igennem tiden peger på at alder som rankingfaktor på et domæne/side kun har meget lille betydning.

Der hvor jeg tror "alder" som rankingfaktor forvirrer dig er at seriøsitet på et site igennem lang tid kan skabe trust hos Google. Dvs hvis et site igennem mange år viser sig at være seriøst og aldrig kommer under radaren for spam eller tyndt indhold øges Googles tillid til sitet. Det er altså en tillid der kommer med alderen. Men husk lige at det modsatte kan også være tilfældet, altså at et site igennem mange år flyder over med spam og perfekte anchortekster og dermed vil det med tiden blive dårligere og dårligere trusted. Altså kan et site blive trusted med tiden, men det gør ikke at alder er en rankingfaktor, nej rankingfaktoren her er den tillid som man MÅSKE bygger op med tiden.

Så med alderen kan komme nogle fordele, men det gør på ingen måde at alder i sig selv er en stor rankingfaktor, det gør at der er afledte effekter af at opføre sig ordentligt igennem lang tid, men det fungerer også modsat.

Altså kort sagt, alder som rankingfaktor har kun en meget lille effekt, men der kan i tilfælde være afledte effekter, både positive og negative der kommer med alderen, hvorimod backlinks har en meget stor effekt hvis du læser correlationsanalyser eller laver nogle selv.

Tag et kig på denne:

http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors

Her kan du se de faktorer der har mest sammenhæng med høje rankings. Bl.a. kan du se at links til en side er nummer et, links til domænet er nummer to, hvorefter der kommer onpage faktorer (som du nævner) og derefter sociale signaler etc etc.

Du gav som eksempel på alder som rankingfaktor dit site og seotips, og jeg spurgte om du havde lavet en grundig analyse før du brugte det som argument, men dette fik jeg ikke svar på. Jeg kan se du kalder det usmageligt på min Google+ at jeg skriver om denne tråd derinde, da du ikke har forklaret dig, men når du ikke svarer på spørgsmål der bliver stillet til det du poster og direkte siger noget forkert, så skal du altså forvente der kan være folk der poster det andre steder.

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)