Trådstarter angiver backlinks som værende 99.9% rankingfaktor - fortæller du måske det til dine kunder da????
Nej hvorfor skulle jeg fortælle dem det, når jeg netop i denne tråd har gjort opmærksom på at der er over 200 forskellige signaler Google ser på?
Gør du også nar af dem på Google+ ?
Jeg gør meget sjældent nar af nogle hvilket jeg heller ikke gør af dig, men jeg bruger min Google+ til at diskuttere SEO med ligesindede og interesserede og hvis man skriver således om backlinks på et offentligt forum:
Jeg mener alderen på websitet har mere betydning samt de faktorer, der kan manipuleres onsite.
så skal man også forvente der er folk der kan finde på at kommentere det offentligt andre steder end lige Amino.
Du skriver direkte at alder har mere betydning end backlinks, hvilket jeg ikke tror du finder mange professionelle SEO-folk der vil give dig ret i. De correlationsanalyser der er lavet og de udtalelser Matt Cutts er kommet med igennem tiden peger på at alder som rankingfaktor på et domæne/side kun har meget lille betydning.
Der hvor jeg tror "alder" som rankingfaktor forvirrer dig er at seriøsitet på et site igennem lang tid kan skabe trust hos Google. Dvs hvis et site igennem mange år viser sig at være seriøst og aldrig kommer under radaren for spam eller tyndt indhold øges Googles tillid til sitet. Det er altså en tillid der kommer med alderen. Men husk lige at det modsatte kan også være tilfældet, altså at et site igennem mange år flyder over med spam og perfekte anchortekster og dermed vil det med tiden blive dårligere og dårligere trusted. Altså kan et site blive trusted med tiden, men det gør ikke at alder er en rankingfaktor, nej rankingfaktoren her er den tillid som man MÅSKE bygger op med tiden.
Så med alderen kan komme nogle fordele, men det gør på ingen måde at alder i sig selv er en stor rankingfaktor, det gør at der er afledte effekter af at opføre sig ordentligt igennem lang tid, men det fungerer også modsat.
Altså kort sagt, alder som rankingfaktor har kun en meget lille effekt, men der kan i tilfælde være afledte effekter, både positive og negative der kommer med alderen, hvorimod backlinks har en meget stor effekt hvis du læser correlationsanalyser eller laver nogle selv.
Tag et kig på denne:
http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors
Her kan du se de faktorer der har mest sammenhæng med høje rankings. Bl.a. kan du se at links til en side er nummer et, links til domænet er nummer to, hvorefter der kommer onpage faktorer (som du nævner) og derefter sociale signaler etc etc.
Du gav som eksempel på alder som rankingfaktor dit site og seotips, og jeg spurgte om du havde lavet en grundig analyse før du brugte det som argument, men dette fik jeg ikke svar på. Jeg kan se du kalder det usmageligt på min Google+ at jeg skriver om denne tråd derinde, da du ikke har forklaret dig, men når du ikke svarer på spørgsmål der bliver stillet til det du poster og direkte siger noget forkert, så skal du altså forvente der kan være folk der poster det andre steder.