Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debitorsikring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Vi har talt med bl.a. attradius omkring debitorforsikring, men kunne godt tænke mig at kunne forsikre enkelte debitorer fremfor for alle - i vores tilfælde var tilbuddet baseret på debitorer over 50K.

Jeg kunne godt tænke mig enten at forsikre case by case eller kunde for kunde. Jeg kunne godt tænke mig at høre om alternative muligheder for debitorsikringer på kunder jeg stoler på, men hvor beløbene er så store at jeg er NØDT til at have yderligere sikring. Konkret en kunde som er C-ratet.

I min branche (tryk) er der rigtig mange kunder som er svære at få forsikret... Nogen forslag (udover forudbetalinger m.v.)....?

Ser frem til gode svar,

Tak.

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06

Hej.

Hvad med en bankgaranti mod at du betaler provisionen.

Mig bekendt kan du kun forsikre alle debitorer...hvis det er enkelet bliver det i hvertfald meget dyrt.

MvH

Peter

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 16:16
Det har vi talt om, men de fleste banker kræver jo fuldgod sikkerhed for bankgarantier og det er ikke alle kunder der kan dette - især kke hvis de f.eks. Finansierer deres udgivelser med annoncer, kiosk salg m.v. :-)

Men bankgarantier er klart at foretrække

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Ishøj
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 164
Fra  RR PRINT A/S Skrevet kl. 18:25

Hej Morten,

du kunne måske tale med Coface.dk, jeg mener de også forsikrer enkelte debitorer. 

//
Heidi 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom det er lidt out of bounds vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at du kun behøver forsikre 80% af selve fordringen - det vil sige, at du ikke behøver betale præmie for momsdelen.

Forudsat, at forsikringssummen først kommer til udbetaling, når fordringen moms- og skattemæssigt kan anses som tabt, vil udbetalingen fra forsikringsselskabet være en erstatning og ikke en betaling og dermed ikke påvirke din momsfradragsret for tabet.

Hvorfor jeg nævner noget, du ikke spørger om ? Ganske enkelt fordi jeg mere end en gang har set en af mine kunder have overforsikret sig - nemlig forsikret hele fordringen i stedet for kun 80%.  Alt andet lige kunne de pågældende spare 20% af præmien.

.. og Nej !!! - det var ikke noget forsikringsudbyderne selv gjorde opmærksom på (selvom de burde)

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)