Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark er jo som bekendt en skandale! Hvad gør I andre med jeres pakker?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg sender mellem 150-200 pakker om dagen. Jeg sender dem med Post Danmark som b-post. Der er ca. 7-8 stykker ud af de 150-200 pakker, som på mystisk vis forsvinder i Post Danmarks system. Vi får også en hel del retur som aldrig kommer frem til kunden. Engang imellem modtager vi også fejlagtigt "bøder" for underfrankering, som man så skal ringe og få slettet. 

Det står virkelig slemt til efter min mening. Så er på udkig efter alternativer.

Jeg sender pakken som maxi brev til 20,50 kr. stk.

Hvad gør I andre?

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:58

Hej.

7-8 stykker var alligevel ret meget? Nu sender jeg langt fra det samme antal pakker som du gør, men jeg sender også mine pakker som brev, men det er sjældent vi støder på problemer.

Det hænder selvfølgelig at vi får breve/pakker retur, hvor vedkommende er "ukendt" på adressen. Det kan ske .. Og det bliver selvfølgelig en mer udgift for os, da vi skal til at sende pakken ud igen, plus have fat i kunden ang. en alternativ leverings adresse.

De sidste 1.000 pakker vi sendte, er blot 1 forsvundet i posten. 5 kommet retur hvor personer er "ukendt" på adressen. Jeg håber godt nok ikke, vi kommer op og mister så mange pakker som du gør, det kan jeg godt se ikke holder i længden.

Vi gør meget ud af vores forsendelser er flotte, tydelige adresse labels osv. Men det går jeg også udfra i har, nu hvor i sender så mange pakker.

Lytter lige med engang, kunne være rart med et alternativ, hvis uheldet skulle være ude.

Mvh
Martin

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:26

Jeg deler nu ikke din opfattelse af Post Danmark som en skandale. Vi har forsøgt os med alternativer (til pakker, ikke breve), og der var der tale om en skandale. Men fred nu med det.

Vi sender endnu ikke helt så mange breve som dig, men det bliver dog til en del om dagen. Vi har endnu tilgode at miste et brev, og kun en enkelt gang har vi fået et brev retur, og det var vores egen fejl. Vi er selvfølgelig klar over at vi kommer til at miste nogen med tiden, men hvis vi havnede i en situation hvor det var det antal du nævner, skulle vi nok også finde på alternativer.

Men så længe du sender som brevpost, finder du ikke et alternativ. Så skal du til at sende dine ting som pakker, og der vil jeg bare ønske dig held og lykke, Vi sender en del pakker, og jeg vil ikke kede dig med alle de dårlige oplevelser vi og kunderne havde, men vi skyndte os retur til leveringsstærke Post Danmark.

Én ting vi dog har lært er, at selvom vi utroligt gerne vil sende vores varer i flot emballage med firmanavn osv. er det ikke nødvendigvis en god idé. Vi sender i anonyme hvide boblekuverter, med en forkortelse af vores navn, så man ikke så let kan regne sig frem til indholdet i pakken/brevet. Og indtil videre har vi som sagt ikke mistet noget, så det var måske en mulighed at kigge på den del?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 14:40

Mange tak for jeres svar.

Det er bare underligt I ikke har de store problemer med dem, når vi nu har det helt modsatte. Vi sender i helt hvide anonyme boblekuverter uden logo på. Der står meget små oppe i hjørnet hvem afsenderen er.

Men kan være man skulle prøve med større labels, men kunne bare ikke se det skulle gøre en forskel, da det er læstbart det vi har nu.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59

Ingen siger det nu højt, men Post Danmark kan ligesom så mange andre firmaer, have langfingrede medarbejdere. Det kunne være på plads at indlede en samtale med Post Danmark om muligheden for at undersøge dette nærmere.

At miste 5% af sine pakker er uhørt også selv med fejl og især  så stor en stikprøvestørrelse kan der ligge andre ting bagved end inkompetence.

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 15:05

Fel!x:
Det er bare underligt I ikke har de store problemer med dem, når vi nu har det helt modsatte.

Har oplevet noget lignende hos Post Danmark med en aftale om ufrankerede svarforsendelser. Aftalen lød på noget omdeling på 2. hverdag efter afsendelsen. De hurtigste breve var omkring en uge om at dukke op, gennemsnittet var omkring 2-3 uger, nogle helt op til 1½ måned og en god sjat dukkede aldrig op. Kundeservice havde altid samme svar: "Ja... Det er jo almindelige brevforsendelser, så vi kan ikke spore dem. Du kan efterlyse dem, men det kommer der ikke noget ud af." Det eneste de kunne sige var, at de normalt ikke havde problemer. Vi fik i øvrigt bekræftet, at der ikke var noget galt fra vores side dvs. udformning af kuverterne, tryk osv.

De kludrede ligeledes rundt i deres faktureringer herunder dobbeltfakturering, 1 faktura pr. brev (genial ide med 20 fakturaer á 5 kr. stykket), identisk fakturadato og betalingsdato (og fakturaen var så typisk en uge om at nå frem), hvilket resulterede i at faktura, 1. rykker og 2. rykker kunne dukke op med et par dages mellemrum.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:53

Vi sender også som alm. brev og mister omtrent 1 procent af forsendelserne om året. Det er irriterende og kunderne synes jo, det var en problematisk handel. Når forsendelserne kommer retur, er det som regel, fordi kunden ikke lige tænkte på, at det var en god idé at have navn på postkassen.

/Kjeld

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:04

Jeg skriver altid mit private navn som afsender på brevpost, så bliver det ikke væk.

Jeg sender velsagens 2.000 om året, og kan tælle dem jeg har mistet i 2011 på en enkelt hånd. Og dem der er mistet kan ligeså vel være uærlige kunder som dårlig postservice.

Fra København
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Torben Scharling Skrevet kl. 17:46

Fedt emne, jeg lytter lige med her hvis der kommer nogle gode svar.

Mht. Post Danmark, så synes jeg de utallige dårlige anmeldelser og de tildelte 6.2 ud af 10 stjerne taler det tydeligste sprog i forhold til, om de gør det godt nok, og om man bør benytte en mere pålidelig service til sine forsendelser....

http://www.trustpilot.dk/review/www.post.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:50

Jeg benytter mig selv af GLS som jeg glæder mig til at komme igang med at bruge her fra d. 1

De har desværre ingen mulighed for afsending af breve. Jeg får et estimeret salg på ca 500 pakker årligt og derfor er jeg nede i en pris der hedder ~38kr pr. pakke fra 0-2kg og ~45 for en pakke på op til 5 kg. De sender pakker op til 30kg.

Deres priser er fornuftige og i vil med garanti få det endnu billigere, jeg har hvertfald kun hørt godt om dem.

Den eneste ulempe er så, at kunden eller modtageren selv skal af hente pakken på en af de 500 pakkeshops rundt omkring i landet. Jeg ved ikke om i kan få lavet særaftaler med de massive forsendelser i nu har.

Mvh 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)