Jeg er uenig i selve præmissen for dit indlæg, citat:
It won’t be long and everybody will realise how easy it is and how quickly it is to get someone from Asia or somewhere like that to complete their tasks.
Her mener jeg virkeligt du tager fejl. Vejen til at finde seriøse samarbejdspartnere i asien er bestemt ikke lige og uden huller, selvfølgelig alt efter hvilken kvalitet du ønsker.
Jeg har efterhånden stødt på rigtigt mange outsourcingprojekter der gik galt, fordi dem der ønskede at outsource ingen erfaring havde med at finde de rigtige folk. Vi har dælme også stødt på mange virkeligt dårlige udviklere på vores vej så hele præmissen for dit indlæg og hvorfor man skal være så bange er jeg uenig i.
Vi har løbende testet udviklere som vi måske ønsker at tilknytte og omkring 90-95 % er så dårlige de kun bliver testet en gang.
For at finde de rigtige folk skal man jo teste dem og gennemgå deres kode fra a-z for at vurdere at de ikke alene har løst opgaven på overfladen, men også har løst den optimalt i forhold til standarder og i forhold til overskuelighed osv.
Derudover gælder det om at have nogle kompetencer som de ikke har.
Sell based on value not price!
På dit banner slår du på prisen, du har oprettet tråde med WordPress arbejde til 150 kr./timen og da vi diskuterede pris på et site til en restaurant mente du nærmest folk var skøre fordi der blev nævnt priser på 5000-10.000 kr. for et komplet site. Jeg er enig i udsagnet og vi sælger os selv på kompetencer og ikke pris, men jeg synes stort set altid du slår det største slag på prisen herinde, hvilket er helt ok, men det hænger ikke så godt sammen med indlægget.