Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikre din E-Mail på hjemmesider.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex Westergaard:

Jeg vil lige udlodde, at jeg selv er programmør i sammenhæng af Web Integrator og Web Developer.

Perfekt - så det jo så meget desto mere relevant for dig at se på.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 23:17

Personligt har jeg altid blot brugt et alm. @ i mailadressen på alle mine hjemmesider. Googles GMail fanger alt min spam, så jeg har faktisk aldrig fået en spam meddelelse i min indbakke på den bekostning.

At jeg har fået utallige danske spam mails og telefonopringninger siden jeg oprettede et firma og kom i virksomhedsregistret er så en anden sag. Der skulle jeg vist nok have skjult mine kontaktinformationer fra start af.

Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:23
Jeg har tænkt på en løsning, som måske er brugbart.
Når man henter en mail adresse fra databasen, kan man genere et image af det. Spam bot kan vel ikke læse et image/ billede ?
Jeg kan Muligvis sælge dine smykker send PM
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 23:33

Trendy Smykker:
Jeg har tænkt på en løsning, som måske er brugbart.
Når man henter en mail adresse fra databasen, kan man genere et image af det. Spam bot kan vel ikke læse et image/ billede ?

Ikke hvis man kamouflerer det ordentligt der er jo forskellige CAPTCHA  algoritmer, men du kan så ikke klikke på det og skrive til mailen, så noget af brugervenligheden ryger lidt

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 23:38

Jakob Danelund:
men du kan så ikke klikke på det og skrive til mailen, så noget af brugervenligheden ryger lidt

hvis du laver link på billedet kan du godt med <a href="mailto:adresse"></a> men det kræver jo at du skriver mail-adressen, derfor er det andet nemmere.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 23:50

Ja netop. Kunne måske godt have taget mellemregningen med, men tænkte den var redundant. Men ja crawleren ser jo ikke noget grafisk output den screenscraper bare, så al html er bare tekst for den.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42

Jeg plejer normalt bare at skrive Hej[snabel-a]Mauran.me da jeg næsten er sikker på at ingen spambot vil kunne genkende det som en Mail :)

SpamBots kan jo bare sættes til at genkende "&#64;" som et snabel-a. Just sayin :)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 14:30

Mauran Muthiah:

Jeg plejer normalt bare at skrive Hej[snabel-a]Mauran.me da jeg næsten er sikker på at ingen spambot vil kunne genkende det som en Mail :)

SpamBots kan jo bare sættes til at genkende "&#64;" som et snabel-a. Just sayin :)

True story!

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 17:46

Mauran Muthiah:

Vil så lige vende den om, de kan jo også bare sættes til at kigge efter " [snabel-a] " .. 

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 19:34

Alex Westergaard:

Mauran Muthiah:

Vil så lige vende den om, de kan jo også bare sættes til at kigge efter " [snabel-a] " .. 

Men det giver jo ikke mening. Html encoding er jo et ret almindeligt fænomen, jeg ville f.eks. ikke drømme om ikke at lave en spambot der ikke kiggede efter &#64; og genkendte det som @ eller at oversætte &#45; til -

Mellemregning
Hvis man skal lave en bot, må man spørge hvad det er man ser efter, mange gange crawler man jo forummer som f.eks. dette, for at finde email adresser. Hvis dit forum ellers er lavet ordentligt, så beskytter du mod cross site scripting, så folk f.eks. ikke kan injecte javascript. Det betyder altså, at characterer som < @ og - vil blive omdannet til netop &#64; . Derfor ville jeg nok sætte min bot til at lede både efter @ og &#64; for at finde både emails der var typet i sourcekoden og som var på foraer.

Jeg mener stadig at javascript løsningen er den mest sikre og brugervenlige. [snabel-a] giver noget sikkerhed, men der mister man brugervenligheden, idet man ikke kan klikke på linket.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)