Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PHP begynder kode :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skriver ren html i dine strenge vil jeg anbefale dig at bruge single quotes ('). Du slipper dermed for at escape quotes i dine attributværdier. Vær dog opmærksom på at du muligvis kommer til at skrive nogle single qoutes hvis du putter noget javascript ind i strengen.

Du kan også opleve et andet problem ved at bruge double quotes, nemlig at PHP processerer strengen anderledes end den gør med single qoutes. Hvis du skriver en variabel i double quotes, så udskrives variablen, men i single quotes udskrives blot strengen. Prøv eventuelt at kør nedenstående eksempler.

<?php $x = "Streng"; echo '$x<br>'; echo "$x<br><br>"; ?>
<?php $x = "$y"; echo '$x<br>'; echo "$x"; ?>

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:37

Jørgen Olsen:

Matias Korn - matiaskorn.dk:

Hej Glen, cool at du er begyndt på at kode, men lad være med at spørge på amino :) find et programmør site/forum istedet, der kan du få meget hurtigere og mere kompetent(går man udfra) svar :)

Ah come on - jeg kan godt lide kodesnak på amino ! :-)

Lad amino blive et kodesite mand.

Ja det kunne da være hyggeligt! ;-) jeg har et domæne www.kodekritik.dk vi kan bruge! :-)

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 16:57

Glen:
<?php

$user =& JFactory::getUser();
$loggetind="Hej, du er logget ind";
$logind="Hej, du er ikke logget ind";

if  ($user->guest){
/*det er denne linie*/     echo $logind . " | <a href="http://www.itforummet.dk/bliv-medlem/registers">Bliv medlem her</a>";

} else {

echo $loggetind . " | Din Profil";
     }
?>

Hmm, nu er jeg på WEB Integrator udd, og jeg syntes personligt at den her php kode ser lidt sjov ud, eller er det fordi jeg programmere i PHP5?

Jeg ville nok have skrevet noget lignene:

<?php 

$login_0 = "Hej, du er ikke logget ind";
$login_1 = "Hej, du er logget ind";

if(empty($user))
{
$user = 0;
}

if  ($user === 0){
echo $login_0 . ' | <a href="/bliv-medlem/registers">Bliv medlem her</a>';

} else {

echo $login_1 . ' | Din Profil';
     }
?>

og lad mig forklare hvorfor, det er ikke noget med din kode, men noget med fremtidige ændringer.

når du linker internt på din side kan du lave dit link som "/blabla", da "/" = "http://www.site.net '/' ", og grunde til jeg jeg laver din "$user" på den måde, er at hvis brugeren kommer ind på din side, og $user ikke er blevet ændret, så vil den automatisk lave den til "0", og så køre koden efter at den var "0", også i fremtiden kan du bare lave "$user = 0" og så er de "logget ud".

:-) Du skal tage dette som inspiration/hjælp, og ikke andet.

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 17:17

Wohooo, det fungerer :-)

Min første php kode Angel

Nu mangler jeg bare lidt css i det link:-)

God weekend!

IT Forummet - Hele Danmarks nye IT Forum

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:19

Hej Alex

Grunden til at du synes koden ser lidt underlig ud er muligvis at koden er en stump af noget der bruges til Joomla. JFactory-klassen kommer fra Joomla-systemet. Det er dog korrekt at det er en fordel at lave interne links uden domænenavn af flere forskellige årsager.

$login_0 og $login_1 er ikke specielt sigende variabel-navne, så dem ville jeg nok lige genoverveje :)

Blot lige et lille indspark selvom tråden egentlig er besvaret.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)