Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er man en "iværksætter"?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Jesper.

Jeg ser mig selv som iværksætter. Indtil videre har jeg kun lige fået oprettet et domæne, er gået igang med at lave den hjemmeside jeg gerne vil have. Men indtjening er der ingen af. Som sagt kan man være iværksætter på mange måder. Jeg hvis jeg skal beskrive en iværksætter, med mine egne ord, vil det lyde sådan her:

Man er iværksætter når, man har en brændende lyst til at skabe eller ændre på noget. At man ikke stiller sig tilfreds med udtrykket (jamen hvem skulle dog få brug for det?).
At man formår at vende hverdagens små problemer eller mangler til noget konstruktivt eller produktivt. Kort sagt, at man ser muligheder frem for problemer!

I min verden behøver man ikke at tjene millioner for at være iværksætter. Hvis man bare har viljen til at ændre eller konstruere, så er man iværksætter. På lige fod med alle andre Smile

Som sagt ser jeg mig selv som iværksætter, jeg drømmer da også om at kunne komme til at leve af det. Men kan jeg blot gøre en forskel, så er det ganske fint til mig.
Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er der to slags:

1. Du opbygger eller køber egne virksomhed og driver den med succes, således at du kan leve af det.  Det medfølger også at man er innovativ og udviker sig, for ellers dør virksomheden.

2. Du er aktiv på fritidsbasis, hviket kan være med en hjemmeside, formand i den lokale fodboldtklub, aktiv i andre fritidsaktiviteter. Men du lever ikke af det og har dermed ikke taget springet fra faste rammer og lønaftaler som ansat, til usikkerheden som selvstændig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For mig er en iværksætter en der løbende sætter noget i værk.

Et firma eller hjemmeside der laver det samme i dag som de gjorde for et år siden er ikke en iværksætter i min bog. Det har intet at gøre med om man kan leve af sin ide eller ej, eller om man har en medarbejder. For mig drejer det sig om at man hele tiden udvikler sin ide og sætter nye ting iværk.

Da min kollega og jeg startede WebCoders følte jeg mig ikke rigtigt som iværksætter, vi lavede jo bare WordPress hjemmesider (og helt i starten nichesider og blackhat SEO), måske det går ind under definitionen, men det var ikke sådan at jeg tænkte på mig selv som iværksætter overhovedet.

Lige nu arbejder vi på at launche egne 5 projekter, vi har udviklet vores eget shoppingmodul fra bunden til WordPress og jeg begynder at føle mig som en der sætter ting i værk.

Jeg tror det er meget individuelt hvad man forbinder med ordet, og der skal nok noget mere til før jeg kalder en person "iværksætter" end bare at starte en hjemmeside, eller udbyde en rimelig simpel hjemmeside service. Dermed på ingen måde sagt jeg har ret i min definition, for det har jeg ikke, det er måske mere en reaktion på at der er lidt for mange der kalder sig iværksættere uden rigtigt at lave særlig meget.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op vandene er delte her. Jeg deler dem lige endnu mere.

Min personlige holdning  er at jeg ikke opfatter migselv som værende iværksætter.

Jeg driver min egen lille virksomhed og har levet af den i flere år, og jo jeg har ambitioner om at ansætte folk (hvis ellers der findes nogen der lever op til mine krav -jeg tvivler lidt, smil).

MEN det jeg laver, er der mange andre der også gør, så man kan ikke sige at jeg på nogen måde har været ude og skabe noget NYT. (Vi gør tingene forskelligt allesammen, jo jo, men i sagens kerne er det det samme)

I min verden er iværksætteri at skabe noget NYT. Noget vi ikke har set før, som der ikke sidder en kæmpe stak mennesker og laver tilsvarende. Eller i hvert fald som minimum ekstremt nytænkende indenfor en given branche. Så iværksættere ud fra mit synspunkt er der meget få af. Også her på Amino.  Men så er det godt der er plads til alle os andre herinde også Stick out tongue

Kan I alle have en dejlig aften

Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fladt lige over denne "gamle" tråd, da jeg søgte på netop det spørgsmål. Jeg tænker at der er gået meget "pop" i ordet iværksætter og alle vil være iværksætter og det er efterhånden lidt udvandet. Jeg tror at dem der starter et firma og ikke går så meget op i at kalde sig iværksætter, har den største succes. 

I tråden skrev en om at en iværksætter er en der tænker nyt, forandre sig, ikke tilfreds med hvordan tingene er. Det tror jeg nu mere er en ønsketænkning som man ønsker andre skal tænke om en.

Jeg vil hellere sige at en iværksætter er et stadie i forløbet til at blive virksomhed - for hvornår er en virksomhed ikke mere en iværksætter virksomhed? Alle har jo startet et sted.

Jeg synes man kan definerer det som 4 stadier:

1) Jeg har en idé og vil gerne føre den ud i livet (idémanden). 2) Jeg fører det ud i livet. Laver hjemme side, får de første par kunde (iværksætteren). 3) Entrepreneuren bygger firmaet op/større, så det er rentabelt. 4) Til sidst bliver virksomheden "selvkørende" og man bliver virksomhedsejer.

Hermed siger jeg ikke at man altid kun har en hat. Men iværksætter behøver ikke kun være noget innovativt. Hvis man starter et pizzaria fører man vel også sin idé ud i livet, tiltrods for at idéen er taget af mange før.

Det var bare lige mit indspark til den gamle (og lige så aktuelle) tråd :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)