Jeg ser mig selv som iværksætter. Indtil videre har jeg kun lige fået oprettet et domæne, er gået igang med at lave den hjemmeside jeg gerne vil have. Men indtjening er der ingen af. Som sagt kan man være iværksætter på mange måder. Jeg hvis jeg skal beskrive en iværksætter, med mine egne ord, vil det lyde sådan her: Man er iværksætter når, man har en brændende lyst til at skabe eller ændre på noget. At man ikke stiller sig tilfreds med udtrykket (jamen hvem skulle dog få brug for det?). At man formår at vende hverdagens små problemer eller mangler til noget konstruktivt eller produktivt. Kort sagt, at man ser muligheder frem for problemer! I min verden behøver man ikke at tjene millioner for at være iværksætter. Hvis man bare har viljen til at ændre eller konstruere, så er man iværksætter. På lige fod med alle andre ![]() Som sagt ser jeg mig selv som iværksætter, jeg drømmer da også om at kunne komme til at leve af det. Men kan jeg blot gøre en forskel, så er det ganske fint til mig. |
For mig er der to slags:
1. Du opbygger eller køber egne virksomhed og driver den med succes, således at du kan leve af det. Det medfølger også at man er innovativ og udviker sig, for ellers dør virksomheden.
2. Du er aktiv på fritidsbasis, hviket kan være med en hjemmeside, formand i den lokale fodboldtklub, aktiv i andre fritidsaktiviteter. Men du lever ikke af det og har dermed ikke taget springet fra faste rammer og lønaftaler som ansat, til usikkerheden som selvstændig.