Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtagelse af betaling fra Visa-Dankort - Paypall

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

"Euroline kan benyttes som et alternativ til din PBS/NETS indløsningsaftale på udenlandske kort. Det betyder med andre ord, at du skal køre Dankort og eDankort transaktioner igennem PBS, men frit kan vælge mellem Euroline og PBS, hvad angår transkationer fra internationale kort."

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 10:47

Jeg har valgt at køre alle kort betalinger gennem Euroline, og kun de rene Dankort, uden Visa del gennem Ewire. Så den måde er jeg helt fri for PBS.

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 10:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Når man kommer over på PayPal og skal betale kommer man til login og altså ikke direkte til betaling. På den side skal kunden til venstre vælge at kunden ikke vil logge ind for at gå til betaling med kreditkort.

Det passer ikke at man skal logge ind for at kunne betale med kreditkort hos Paypal. Det var i gamle dage og Paypal er for længst gået væk fra den løsning. Nu fungerer Paypal præcis som alle andre gateways. Varen lægges i kurven i din butik, der bliver trykket betal, og kunden dirigeres til Paypals betalingsvindue og betaler så... Mere er der ikke i det.

Mht. at Paypal er dyre, så tager de ganske rigtig nogle gebyrer pr. transaktion, men det er også det eneste. NETS, som PBS vist nok kalder sig selv nu, tager oprettelses-gebyr, årligt gebyr + sørme også et transaktions-gebyr...

Jeg droppede NETS af den grund. De må være sindsyge. Sådanne monopol-ryttere (Her tænker jeg på at de er de eneste, der kan hjælpe dig med Dankort) giver mig kvalme.

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan valg af Paypal, E-wire og hvad de ellers hedder, påvirker din konvertering. Der er mange, der siger at det er skidt at bruge noget som helst andet end NETS (PBS), men jeg ved ikke, om det er en smule unuanceret at sige sådan. Det må næsten også komme meget an på målgruppen, forestiller jeg mig. Mange unge i dag, ved godt hvad Paypal er, hvorimod ældre (Hvor gammelt det så end måtte være) muligvis er mere tilbageholdende.

Men som sagt, jeg er selv lige startet med webshops, så jeg kan ikke rigtig give ordentlig statistik mht. konvertering med Paypal. Men én ting ved jeg - Der er en million eller flere ting, der påvirker din konvertering, og der skal MEGET lidt til.

Håber at det hjalp.

Hav en rigtig fed dag allesammen.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 10:55

kenneth:

Thomas Frost:
Når man kommer over på PayPal og skal betale kommer man til login og altså ikke direkte til betaling. På den side skal kunden til venstre vælge at kunden ikke vil logge ind for at gå til betaling med kreditkort.

Det passer ikke at man skal logge ind for at kunne betale med kreditkort hos Paypal. Det var i gamle dage og Paypal er for længst gået væk fra den løsning. Nu fungerer Paypal præcis som alle andre gateways. Varen lægges i kurven i din butik, der bliver trykket betal, og kunden dirigeres til Paypals betalingsvindue og betaler så... Mere er der ikke i det.

Mht. at Paypal er dyre, så tager de ganske rigtig nogle gebyrer pr. transaktion, men det er også det eneste. NETS, som PBS vist nok kalder sig selv nu, tager oprettelses-gebyr, årligt gebyr + sørme også et transaktions-gebyr...

Jeg droppede NETS af den grund. De må være sindsyge. Sådanne monopol-ryttere (Her tænker jeg på at de er de eneste, der kan hjælpe dig med Dankort) giver mig kvalme.

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan valg af Paypal, E-wire og hvad de ellers hedder, påvirker din konvertering. Der er mange, der siger at det er skidt at bruge noget som helst andet end NETS (PBS), men jeg ved ikke, om det er en smule unuanceret at sige sådan. Det må næsten også komme meget an på målgruppen, forestiller jeg mig. Mange unge i dag, ved godt hvad Paypal er, hvorimod ældre (Hvor gammelt det så end måtte være) muligvis er mere tilbageholdende.

Men som sagt, jeg er selv lige startet med webshops, så jeg kan ikke rigtig give ordentlig statistik mht. konvertering med Paypal. Men én ting ved jeg - Der er en million eller flere ting, der påvirker din konvertering, og der skal MEGET lidt til.

Håber at det hjalp.

Hav en rigtig fed dag allesammen.

/Kenneth

5 stjerner for det indlæg ;) StarStarStarStarStar

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:56

kenneth:
Det passer ikke at man skal logge ind for at kunne betale med kreditkort hos Paypal.

Enten har du misforstået eller også har jeg forklaret mig dårligt.

Man skal naturligvis ikke logge ind for at betale med VISA hos PayPal, men det er det kunden mødes med i første omgang når kunden viderestilles til betaling.

Hvis ikke kunden ikke vil logge ind skal kunden trykke på et link til venstre for at komme til betaling med kreditkort uden at logge ind på nogen konto.

Problemet er at disse ekstra skridt er med til at give konverteringen et nøk ned.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:08

Jeg ved ikke hvorfor folk er så vilde med PayPal i denne tråd, det er dyrt pr. transaktion og giver lavere konvertering.

For at få en indløsningsaftale til VISA-kort med Euroline skal man ikke have nogen aftale med PBS. Euroline er et Svensk selskab og har ikke noget med PBS at gøre.

Euroline kører med gratis oprettelse og omkring 2 % i transaktionsgebyr.

Sammen med euroline skal vælges en betalingsgateway som kunne være ePay. ePay koster 199,-/måned.

Der skal dælme ikke mange salg til før det er en bedre forretning at betale 2% + 199,-/måned i forhold til PayPals 7% (som jeg mener PayPal tager).

Læs mere om Euroline her http://www.epay.dk/indloser-internettet/seb-bank-euroline.asp

Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 11:16
Tilmeldt 28. Jan 11
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 11:18

Thomas Frost:

kenneth:
Det passer ikke at man skal logge ind for at kunne betale med kreditkort hos Paypal.

Enten har du misforstået eller også har jeg forklaret mig dårligt.

Man skal naturligvis ikke logge ind for at betale med VISA hos PayPal, men det er det kunden mødes med i første omgang når kunden viderestilles til betaling.

Hvis ikke kunden ikke vil logge ind skal kunden trykke på et link til venstre for at komme til betaling med kreditkort uden at logge ind på nogen konto.

Du mener det step, hvor kunden vælger om de vil logge ind på deres Paypal (Forudsat de har en) eller gå direkte til betaling.

Nu forstår jeg, hvad du mener.

Personligt har jeg ikke noget imod at klikke på en ekstra "næste" knap, så længe jeg ikke skal logge ind for at betale, men det er selvfølgelig op til den enkelte.

Jeg kunne dog godt tænke mig at se en, der kom med noget reel statistik over konverteringen med Paypal frem for NETS, E-wire og evt. andre.

Min fornemmelse siger mig, at det der hidtil er skrevet (At Paypal giver dårligere konvertering) er noget folk har hørt et eller andet sted fra uden egentlig at vide det. Det er muligt at jeg tager fejl, men det kunne være rart med nogle sammenlignelige facts.

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 28. Jan 11
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 11:28

Thomas Frost:

Jeg ved ikke hvorfor folk er så vilde med PayPal i denne tråd, det er dyrt pr. transaktion og giver lavere konvertering.

For at få en indløsningsaftale til VISA-kort med Euroline skal man ikke have nogen aftale med PBS. Euroline er et Svensk selskab og har ikke noget med PBS at gøre.

Euroline kører med gratis oprettelse og omkring 2 % i transaktionsgebyr.

Sammen med euroline skal vælges en betalingsgateway som kunne være ePay. ePay koster 199,-/måned.

Der skal dælme ikke mange salg til før det er en bedre forretning at betale 2% + 199,-/måned i forhold til PayPals 7% (som jeg mener PayPal tager).

Er vi det - Vilde med Paypal? Jeg vil nærmere erkende mig til at være yderst fjendtlig overfor PBS :)

Anyway, Paypal tager ikke 7% de tager 3,9% + 0,2 USD pr. transaktion for "små" kunder og mindre, hvis du har større volumen.

Trådstarter siger jo selv at han er nystartet... Og hvad har man sandsynligvis IKKE, hvis man er nystartet - Mange salg. Så argumentet med at der ikke skal mange salg til før 199 pr. md. + transaktionsgebyr er det værd, kan ikke rigtig bruges her, synes jeg. Men du har helt ret ellers. Har man en del salg, kan Paypal ikke længere, økonomisk, betale sig.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:40

kenneth:
Min fornemmelse siger mig, at det der hidtil er skrevet (At Paypal giver dårligere konvertering) er noget folk har hørt et eller andet sted fra uden egentlig at vide det. Det er muligt at jeg tager fejl, men det kunne være rart med nogle sammenlignelige facts.

Jeg ved ikke hvor lang tid du har læst med herinde, men der har nu efterhånden været en hel del shopejere der har skrevet om deres konvertering da de skiftede PayPal ud med f.eks. ePay.

Men siger det ikke også næsten sig selv at konverteringen er lavere. Der er efterhånden lavet så mange undersøgelser omkring f.eks. checkout process og der er vist ingen tvivl om at et ekstra skridt på udenlandsk side ikke ligefrem øger konverteringen :)

kenneth:
Jeg kunne dog godt tænke mig at se en, der kom med noget reel statistik over konverteringen med Paypal frem for NETS, E-wire og evt. andre.

Du kan ikke rigtigt sammenligne indløsere med gateways. Du kan sammenligne paypal med f.eks. ePay eller quickpay.

Og du kan sammenligne NETS med Euroline eller Swedbank.

Men at sammenligne NETS med en betalingsgateway giver ikke meget mening.

kenneth:
Personligt har jeg ikke noget imod at klikke på en ekstra "næste" knap, så længe jeg ikke skal logge ind for at betale, men det er selvfølgelig op til den enkelte.

Det har jeg heller ikke noget imod personligt overhovedet selv. Men tal fra shopejere der er skiftet viser øget konvertering, så nogen mennesker kan enten ikke finde ud af det, eller bliver utrygge.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)