Når man kommer over på PayPal og skal betale kommer man til login og altså ikke direkte til betaling. På den side skal kunden til venstre vælge at kunden ikke vil logge ind for at gå til betaling med kreditkort.
Det passer ikke at man skal logge ind for at kunne betale med kreditkort hos Paypal. Det var i gamle dage og Paypal er for længst gået væk fra den løsning. Nu fungerer Paypal præcis som alle andre gateways. Varen lægges i kurven i din butik, der bliver trykket betal, og kunden dirigeres til Paypals betalingsvindue og betaler så... Mere er der ikke i det.
Mht. at Paypal er dyre, så tager de ganske rigtig nogle gebyrer pr. transaktion, men det er også det eneste. NETS, som PBS vist nok kalder sig selv nu, tager oprettelses-gebyr, årligt gebyr + sørme også et transaktions-gebyr...
Jeg droppede NETS af den grund. De må være sindsyge. Sådanne monopol-ryttere (Her tænker jeg på at de er de eneste, der kan hjælpe dig med Dankort) giver mig kvalme.
Jeg skal ikke kunne sige, hvordan valg af Paypal, E-wire og hvad de ellers hedder, påvirker din konvertering. Der er mange, der siger at det er skidt at bruge noget som helst andet end NETS (PBS), men jeg ved ikke, om det er en smule unuanceret at sige sådan. Det må næsten også komme meget an på målgruppen, forestiller jeg mig. Mange unge i dag, ved godt hvad Paypal er, hvorimod ældre (Hvor gammelt det så end måtte være) muligvis er mere tilbageholdende.
Men som sagt, jeg er selv lige startet med webshops, så jeg kan ikke rigtig give ordentlig statistik mht. konvertering med Paypal. Men én ting ved jeg - Der er en million eller flere ting, der påvirker din konvertering, og der skal MEGET lidt til.
Håber at det hjalp.
Hav en rigtig fed dag allesammen.
/Kenneth