Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårligere betalere - Aminoer deltager i DR nyheder imorgen torsdag formiddag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej alle !

Jeg bliver som selvstædig håndværksmester interviewet i morgen af DR1 omkring dårlige betalere.

Har du gode ideer til hvordan man kunne komme dette til livs m.m. vil jeg blive meget glad for nogle forslag.

Der vil også deltage advokater m.m. i temaet.

Jeg har ca. 10 minutters taletid. Se også den skriftlige henvendelse nedenunder.fra DR nyheder

På forhånd tak.

Bedste hilsener

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra: XX
Sendt: 4. januar 2012 15:37
Til: info@raad-mal.dk
Emne: Interview med DR Nyheder

Kære Ib,

Tusind tak fordi du vil tage dig tid til at snakke med mig. Det er fornemt, og jeg garanterer dig, at det gør historien meget stærkere.

Det er jo for dårligt, at folk ikke betaler deres regninger til tiden, så det skal vi da have belyst.

Men du skal som sagt melde dig i receptionen på DR i Næstved kl. 9.00 i morgen tidligt. Så vil du blive guidet over i et studie, hvorfra vi to kan tale sammen.

Adressen er: DR Sjælland

Vadestedet 1

4700 Næstved

Hvis der skulle opstå nogen former for problemer, kan du altid fange mig på mobilen 0000.

Vi tales ved i morgen!

Bedste hilsener

XX

XX
Journalist
DR Nyheder

DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg.6-3
DK-0999 København C
www.dr.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:24

Kunne være godt hvis man med dom i hånden kunne få fogeden til at tage skyldigt beløb.

Om det er møbler, TV eller hvad ved jeg.

Det er for let for private at erklære sig insolvente.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib

Tillykke med deltagelsen om netop det emne. Vi har jo efterhånden snakket sammen i telefonen og på mail nogle gange og jeg ved du har haft en del kunder som gerne vil have dig til at hjælpe sig med maling, men ikke vil betale når arbejdet er gjort, og det er for dårligt.

Fra Brande/Give
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Søndergaard Enterprise Aps Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med dig/jer!

Jeg har haft rigtig svær ved at få mine penge ind i en periode. Det er slut nu! Rate betaling, lige meget om det er spæld eller større opgaver. Nogen kunder bakker når man siger rate betaling, men tager en positiv snak med kunden, at jeg ikke kan køre rundt og lege bank for nogen. Kunderne betaler ikke for mere end de for lavet! Det forstår kunden, og dem som slet ikke forstår rate betaling, og bakker med det samme, har med 100% garanti INGEN PENGE, eller ønske om at betale i sidste ende! Det køre rigtig godt for mig, og kan kun anbefale det :-) 

Men en anden ting kunne gøres! De som bestiller et stykke arbejde, og som i sidste ende godt ved de ikke har pengene, skulle kunne anmeldes for bedrageri med det samme, og straf med det samme. Ved godt at der er nogen mennesker som kan være kommet galt afsted med økonomien, og tingene svigeter, men min erfaring med de mennesker, er at de plejer som regel at komme at give et praj, om så kan man tager den der fra. men mener selv at 80% af de dårlige betaler der er, ved med garanti de ikke kan betale. og derfor burde kunne straffes med det samme, istedet for vi ALTID skal i gennem det tunge system vi har, som koster os både tid og penge IGEN! Ved godt det er sat lidt firkantet op, men alt i alt, må der kunne gøres noget bedre for os erhvervdrivende :-)  Håber der var lidt der kunne bruges.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:33

@ Jesper Laugesen

Ja det kunne måske løse noget hvis det blev ligestillet med privilegerede kreditorer (offentlige -  Skat m.m.) Frem for som i dag stille sig op i kredsen af simple kreditorer.

@ Thomas Søndergaard

Jeg får også sommetider i a conto rater. Men derfor kan de alligevel smurte fra den sidste rate. F.eks. også under dække af, at der er fejl og mangler.

Kunne man til det sidste omkring reklamation, fejl og mangler m.m. for at en sag kunne gå hurtigere, foreslå at Forbrugerstyrelsen skulle have et korps af syn og skønmænd, som i ”første omgang” skulle vurdere om der var noget hold i det fra klagers side/den dårlige betaler.

I dag kan man som dårlig betaler trække en sag i langdrag ved at påstå at der er fejl og mangler ved den leverede ydelse..

Som f.eks. håndværker kan man ikke gøre andet at slæbe den dårlige betaler i Retten, og dermed en lang og besværlig og dyr sag i vente.

”Mange” i dag for mig og se smutter let fra en regning på 10.000 kr. i ”håbet” om at håndværkeren ikke gør mere ved sagen.

Forslag imødeses meget gerne.

På forhånd tak.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:45
Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 06:33

Man skal glæde sig over alle sine gode opdragsgivere. Desværre er der også ganske få Amino'er som ikke har tænkt sig at betale. Var i sommers ude for en Amino, der bestilte mig for kr. 950, der efterfølgende tydeligvis ikke havde tænkt sig at betale.

Efter at have gravet i Amino-debatterne fandt jeg yderligere to Aminoer som havde været ude for det samme. Ellers er jeg så heldig, at Journalistforbundet har en ret konsekvent inkassoservice for freelance-medlemmerne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)