Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nej fra banken ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er forskellen på jeres udgifter til bolig nu og efter i har købt drømmehuset. Man må jo formode at rådighedsbeløbet på de 21000 kroner bliver mindre, eller hvad?

Alle banker går jo rigtig meget op i rådighedsbeløb i disse dage. som 2 personer skal I have 12000 kroner til deling når alt er betalt mener jeg.

Hvad siger I andre til ideen om at lave firmaet om til et APS og lade firmaet overtage huset og give trådstarter løn som ansat (direktør)? Så er gælden jo ikke 'privat' mere.

Bare en idé

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:45

Hej Mikael 

Vi har kun være sammen i godt 2 år nu , men bor stadig i hver sin lejlighed .. Dog har vi lavet en budget med vores samlede udgifter og indtægter  .. Vi har lavet budgettet så det IKKE kan gå galt :)

Så det skulle der være styr på :)

Christian 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:51

Christian:
Vi har som sagt 350.000 til at smide i udbetaling , huset har en købspris på 3.4 mil 

Betyder jo netop at du sidder med en gæld uden dækning hvis huset falder til 2-2.5 millioner, hvilket er temmelig sandsynligt, det er grunden til at din bank ikke vil låne dig penge, de mener ikke at de har sikkerhed for deres penge, ingen sikkerhed ingen lån.

Sandsynligvis derfor de vil have den anden ejendom væk fra dit navn, så kan de have sikkerhed i den uden at nogen kan tage den fra dig da det jo så netop ikke er din mere.

Med den indtægt ville jeg spare lidt mere op, vente 2 år og købe huset for måske 2.5-2.8 eller måske mindre, det andet kan og vil du kun tabe penge på.

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 21:53

Hej Kim 

Synes formueopgørelse er en svær ting , især med en udjelignings ejendom , som har en vurdering 2.1 , men som måske kun kan sælges til 1.8 mil ? markedet går jo op og ned idag .. 

Det er jo stort set umuligt at gører sin formue op idag ? 

Med det budget vi har lagt og hvad jeg ved , jeg bruger i mit budget , er det ikke der det kommer til at gå galt :)

Det med at prøve flere banker er udelukket .. jeg søger løsninger på anden vis :)

Christian

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 22:01

Hej Jens

Vi bor begge til leje , min kæreste betaler godt 11000 hver måned i leje , jeg betaler godt 6000 .. vores rådighed beløb , afhænger selvfølgelig meget efter hvilket lån vil vælger at optage ..

Vores samlede udgifter vil stige en smule hvis vi køber huset , da der følger en del flere faste udgifter i forbindelse med et hus jo :) 

Dit foreslag om Aps vil jeg overlade til andre kloge mennesker :)

Mvh Christian

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 22:06

Hej Søren 

Men om 2 år er jeg sikker på at netop det her hus ikke er til salg mere , huset er sat 1.1 mil ned nu .. Kan med garanti sige at huset ikke falder meget mere en 200-300 tkr , hvis markedet skulle falde sammen .. 

Jeg søger løsninger på at flytte ejendommen væk fra mit navn eller andet ?

Mvh Christian

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 22:13

Christian:
Kan med garanti sige at huset ikke falder meget mere en 200-300 tkr , hvis markedet skulle falde sammen .

tro mig, det kan falde 750.000 eller mere, hurtigere end du aner....

Fra Århus C
Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 22:15

Det er ikke dette mit spørgsmål går ud på :) Du har en mening , jeg har en anden ..

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 22:17

Christian:
Du har en mening , jeg har en anden ..

its your money not mine...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31

Hej Christian

Nu kender jeg ikke de forskellige fradrag og lign.

Men regner jeg løsligt ud, så har I ikke råd til at låne penge og bo der.

I vil komme til at stige med ca 5000 kr om måneden i husleje. Da I skal både låne i banken, ca 350.000 kr. Og så skal i låne i realkredit foreningen.

Og allerede nu svare I gæld på ca 155.000 kr/år.

Det vil sige at jeres gæld + husleje koster 419.000 kr/år

Det på en indtægt på 1.1 million.

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)