Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan her når du dine mål og drømme!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Kære Aminoer, jeg følte lyst til at dele disse erfaringer, omkring det, at opnå sine drømme, med jer! - indlægget er fra min blog og skrevet lige før nytår - god fornøjelse"

Filosoferende, altid drømmende, energisk og visionsfyldt ung gut på 26 år….

Jeg er succesfuld, men sulten på meget mere. Når jeg sætter mig mål der kommer fra hjertet, stopper jeg ikke før jeg når dem. Kompromisløs hård ved mig selv, men en holdspiller af hjerte. – i øvrigt lader jeg mig aldrig begrænse af rammer samfundet har skabt, heriblandt janteloven

Året tikker med hastige skridt mod sin ende.. Jeg bruger altid denne periode omkring jul på at gøre op. Jeg ser tilbage på året der gik for at kunne se fremad mod fremtiden med en optimisme og sult på nye udfordringer..

Jeg har i forbindelse med lancering af denne blog valgt at skalere disse tanker op, til at omfatte hele mit liv frem til i dag med et specielt fokus rettet på det at sætte sig mål. Simpelthen så du kan få et dybere indblik i personen bag det ’Sociale Bord’..

Et mål. Bliv professionel!

I alt den tid jeg kan huske og hele vejen op gennem min ungdom, har jeg haft et mål - at blive professionel fodboldspiller! Det var mit mål, et mål der overskyggede alt andet i min hverdag. Jeg var aldrig den bedste eller mest talentfulde som ung, jeg måtte altid arbejde lige det hårdere imellem de skemalagte træningspas, gå det før i seng om fredagen, mens andre hyggede med vennerne, så jeg kunne være ekstra frisk til kamp om lørdagen. Når jeg ser tilbage, måtte jeg det hele taget i en meget ung alder stifte bekendtskab med begreber som disciplin, begrænsninger og tillægge mig indsigten, at det at have et mål og en drøm altid har konsekvenser. Jeg måtte endvidere udvikle så fine sociale færdigheder, at selvom jeg ikke havde været en del af festen i weekenden, så kunne jeg stadigvæk snakke med i klasseværelset om mandagen og var en accepteret del af gruppen.

Mission fuldført, I am living the dream…

Som 20-årig skrev jeg under på min første fuldtidskontrakt, jeg har spillet fodbold på højeste niveau herhjemme og har gennem de sidste 6 år tjent ca. 3 mio kr. på det spil jeg elsker så højt. Jeg er i skrivende stund kontraktlig bundet til min nuværende klub indtil 1.1.2014.

Hvordan er livet som fuldtidsprof and whats next?

Det første jeg gjorde efter, at jeg var blevet indlogeret i en helt ny penthouse-lejlighed centralt belliggende og havde købt mig en dyr spotsvogn var at puste ud. Jeg havde nået det jeg drømte om, jeg havde mange penge mellem hænderne og skulle nu ud og nyde alle de ting, som jeg havde ‘misset’ i løbet af min ungdom. Fodbold blev sekundært, jeg arbejdede ikke længere imellem træningspassene, jeg gik ikke længere tidligt i seng om fredagen, men valgte i stedet for at tage imod alle de fristelser jeg så længe havde takket nej tak til. De fristelser havde desværre også en konsekvens, disse blot i et længere perspektiv. Jeg gik fra at være en af DK’s mest eftertragtet spillere i min årgang, hvor en snak om landshold, større klubber og udland ikke blot var tom snak, til på 2 år, at blive indhentet af alle de sultne spillere, der ligesom mig havde arbejdet hele deres liv på at komme dertil hvor jeg var, mange af disse havde blot ikke havde tænkt sig at stoppe ved mit trappetrin.

Jeg indså, at jeg igen måtte stramme op og begynde min udvikling. Jeg satte mig derfor nye mål - mål som alle havde til hensigt, at skulle tage mig tilbage til toppen. Jeg kunne mærke glæden og drivet i de øjeblikke, hvor jeg i samråd med dygtige folk, andre gange alene satte mig ned og fik skrevet disse mål ned på papir – Dette har jeg i skrivende stund gjort op til flere gange! Problemet er blot, at jeg aldrig har skrevet et mål ned på papir før… Alt det jeg har nået i mit  liv til dato har været ved hjælp af drømme, realiseret ved et drive, engagement og en kompromisløshed, der tilsidesætter alt andet og gør det muligt for mig, at blive så dygtig - den bedste! Det kom fra hjertet, jeg kunne mærke det var rigtigt - intet kunne stoppe mig! Distancen og afstanden fra en målsætning der kommer fra hjertet til nedskrevne målsætninger er skræmmende stor. Substansen forsvandt da også altid efter nogle få uger og jeg kunne ikke mærke dem.

Starten på noget nyt, om at sætte sig nye mål og gå ind af døren til en verden, hvor jeg er bedst..

Jeg er en ganske god fodboldspiller. Ikke den bedste, men dygtig og god nok til at kunne leve af sporten de næste 7-8 år.. Lad mig dog slå en ting fast med det samme – det kommer jeg ikke til!

Jeg har altid været begavet og lidt af et naturtalent i skolen, altid haft det højeste gennemsnit og modtaget de største legater, indenfor de områder jeg fandt interessant. – min effektive timeindsats lagt i skolen har dog, indtil jeg fyldte 24 år, været minimal..

Troede jeg.. indtil jeg for ganske nyligt blev klar over, at jeg gennem en naturlig interesse og lyst til at vide alt om specielle områder hele mit liv har oparbejdet en helt unik viden indenfor 3 specifikke områder - markedsføring, organisering og psykologi. Det ligger simpelthen i mit dna, at kunne se tendenser i et marked - hvad virker , hvorfor virker det og hvor er vi på vej hen.. Det har også givet mig egenskaberne til, på blot en time i en virksomhed at kunne se svagheder, styrker, grupperinger af både positiv og negativ karakter samt kunne klarligge udfordringer og muligheder set i et organisatorisk perspektiv. Men måske vigtigst af alt, så er jeg så dybt funderet i et social intelligent mindsæt, at jeg til hver en tid kan klarligge menneskers motiver bevidst eller ubevidst i deres daglige handlinger – dette både online, offline, på arbejdspladsen og hjemme i stuen.

Så, at jeg ikke har brugt skoletiden optimalt har ikke betydet, at jeg ikke har haft brugt tid. Tværtimod, den tid har bare aldrig været skemalagt og jeg har i mit eget hoved skrevet egne bøger, bygget på egne erfaringer og nysgerrighed - med den hensigt at blive klogere..

Det kan man da læse sig til Casper..

I know.. Det har jeg bare aldrig rigtig gjort indtil jeg var 24 år gammel.

Da jeg så fik øjnene op for de sociale medier og de muligheder der var i et vidensdelingsperspektiv har jeg ikke set mig tilbage.. Jeg læser som en hest og har gjort det siden.. Jeg finder mig selv, minimum 2 gange om ugen liggende i sengen kl. 03 om natten, med en halv fyldt tallerken fra aftensmaden stående ved siden af, ikke fordi jeg var mæt, men simpelthen fordi jeg gennem mine kanaler fandt frem til noget interessant jeg måtte notere og kommentere på. Til de af jer, der læser dette og kender mig, ved nu hvorfor der nogle gange tikker en alt for lang mail ind i jeres mailbox midt om natten! Det sjove ved den her rejse har været, at jeg ikke længere behøvede at teste min viden i praksis og gøre mig mine egne erfaringer – mennesker havde allerede gjort det. På små 3 år tilegnede jeg mig næsten alt viden og alle muligheder de sociale medier indeholder. Fra et markedsføringsmæssigt perspektiv, til et organisatorisk, jeg har sågar været et godt hop ned i antropologiens svar på denne udvikling. De mennesker jeg lytter og lære fra er gået fra at være stort set alle der taggede sociale medier i et opslag til i dag, at kunne tælles på 2 hænder.

Tiden går stærkt når man har det sjovt – og den viden du tilegner dig mens du har det sjovt åbner altid nye døre..

I mit natteroderi stort set hver nat online og en større og større lyst til at anvende min viden i praksis, da jeg ikke længere kunne få svar på mine spørgsmål, besluttede jeg mig for, på trods for et snit på 11, at droppe mit universitetsstudie, og starte et konsulentbureau. Det var i August i år. Jeg tiltrådte 1. Oktober som bureauchef i en afdeling for Danmarks ældste reklame og kommunikationshus og leder deres afdeling indenfor sociale medier.

Hvad er mit mål ?

Rejsen er for mig først lige begyndt, jeg nyder dette her mindst ligeså meget som jeg gjorde dengang jeg hver onsdag, droppede tysktimerne, for at spille bold med klassen over mig tilbage i folkeskolen, - jeg kan simpelthen ikke lade vær! og af den simple grund, ved jeg, at uanset målets størrelse, så realiserer jeg det.

Erfaringer har samtidig gjort mig klog og jeg vil i skrivende stund ikke lade mig begrænse af et konkret mål. 

Jeg vil her til slut gerne have lov, at dele min dyrebareste erfaring omkring det, at sætte sig et mål. Det er ligegyldigt om det er dit nytårsfortsæt, som skal resultere i et vægttab på 6 kilo, et rygestop eller bedre forhold til din partner. Det kunne også være et mål med et lidt længere tidsperspektiv, der kræver at man er vedvarende, har disciplin og drivet til at nå et mål - et mål der for mig med mit fodbold, tog mig 20 år at nå.

Jo større grad af behov du har for at eksponere dine personlige mål, desto mindre vil du det..

Det har taget mig lang tid at komme til den konklusion, men tænk over det.. Hvis man til nytår fortæller at man vil tabe 6 kilo inden marts. Så bruger man en motivationsfaktor af social karakter for at fremme dit mål, nemlig det, at du er nødt til at lykkedes for ikke at tabe ansigt til de folk der i tiden lige omkring nytår og lige efter lyttede til dit mål og ønskede dig held og lykke.

På samme måde, som de mål jeg skrev op med en coach og hængte op på køleskabet i en lejlighed i Silkeborg. Jeg havde knyttet et stærkt bånd til denne coach og vi havde i fællesskab skabt nogle mål, der den vej igennem skulle sikre mit commitment og realisere vores fælles mål, som egentlig var mit..

Ikke et ondt ord om motivationsfremmende støttepæle i rejsen mod dit mål. Tænk dig dog godt om og se tilbage på nogle af de mål du har opnået i dit liv, som du er stolt af – store som små.. Der har du kunne mærke kræften og drivet indeni og det har gennemsyret hele dit liv i de perioder det stod på. Vi har en uendelig stor kræft i os som mennesker, men for at disse store, nærmest ustyrlige kræfter skal kunne komme i spil, skal det komme inden fra – og når det rammer dig, ved du det er rigtigt. Så gør dig selv den tjeneste, at mærke efter hvornår du skinner, hvornår din tid går stærkt og du faktisk glemmer både tid og sted – netop der skal du være, netop der skal leve dit liv. Ikke nok med, at du vil opleve glæde og unikke oplevelser , du vil også blive succesfuld !

Godt nytår.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:38

fedt!!

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:41

Hold da op, både inspirerende samt solidt skrevet.

Godt gået.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Hillerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:43

Lækkert!

Hele webløsninger, eller selvstændige scripts
Smid en mail: jacsebl@hotmail.com Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

Mange tak!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:31

vildt fedt indlæg om motivation og nå sine drømme og nå sine mål og sætte dem højere, det er vildt godt beskrevet hvordan man gør det indlægget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:41

Først troede jeg at jeg læste om Niklas Bendtner, men så fandt jeg ud af , at du havde havde valgt en anden retning ;)

Spændende livsvalg, og da jeg selv fravalgte fodbold på et højere niveau engang ( spillede mod Brian Laudrup mod Brøndby og indså at han var født til , det jeg drømte om , og at jeg hellere ville spille musik ), så kender jeg lidt til det.

Giv den gas med livet :)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak! og et 'giv den gas' er hermed sendt retur! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)