Jeg forstår fuldt ud din frustration, da andet år på HHX virker som om at der er sindssyg lang tid til man er færdig, men du skal huske på at der ikke er noget der hindrer dig i at tage et år fri mellem fx 2. og 3. år.. det har en af mine kammerater gjort og været rigtig glad for det..
Prøv evt. at høre din studievejleder om det kunne være en mulighed?
derudover vil jeg tilslutte mig dem som siger at du skal færdiggøre din uddannelse, det er trodsalt rart at have noget at falde tilbage på, hvis dine forretninger ikke helt går som forventet..
nu ved jeg ikke hvad du arbejder med i dine projekter, men du kan jo overveje at arbejde på dem i skolen.
Jeg sad selv og programmede i alle fag, bortset fra programmering - der læste jeg cracked artikler. hvis du bare nogenlunde hænger med i afleveringerne, læser ALT materiale og forbedreder dig godt til eksamen skal det nok gå.
jeg kom selv ud med et snit på 7 (den nye skala) med den fremgangs metode. og jeg syntes også gymnasiet spildte min tid, men du bliver nødt til at gennemfører hvis du vil have mulighed for at læse videre.
og ja 2. år er et chock i forhold til 1. år. 3. år bliver lidt bedere men er stadig værre end 1. år
til OP, gør uddannelsen færdig, så skal du ikke tilbage til skolebænken om 10 år for at færdiggøre gymnasiel uddannelse for at få lov at starte en videregående uddannelse når du har fået lyst til at videreuddanne dig, så er det overstået en gang for alle :-)
til OP, gør uddannelsen færdig, så skal du ikke tilbage til skolebænken om 10 år for at færdiggøre gymnasiel uddannelse for at få lov at starte en videregående uddannelse når du har fået lyst til at videreuddanne dig, så er det overstået en gang for alle :-)
jeg mener bestemt man skal genopfriske sit bevis efter 10 år , vis skal bruge det til en videre gående uddannelse der sker så meget indenfor uddannelse
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
For det første så vil jeg sige, at jeg kraftigt vil anbefale dig, at du bliver i skolen. Det er bestemt ikke unormalt at have det som du har det, men det gør bare ikke, at man skal tage den nemme løsning og give op.
Hvis jeg var dig ville jeg i stedet analysere lidt på din situation. Prøv at kigge analytisk på din situation og find ud af, hvad det er der er spændende og hvad det er der er kedeligt. Hvis du kan finde ud af, hvad der er spændende ved det, der er spændende og kedeligt ved det, der er kedeligt, så kan du evt. bruge noget af det spændende til at gøre det knap så spændende spændende.
Det kan også godt være, at du kan inddrage det, der er spændende ved dine iværksætterprojekter og så bruge det til at gøre din skolegang lidt mere spændende.
Faktisk kan det være, at du kan hjælpe andre i din situation ved at udvikle forskellige metoder, modeller elller lignende, der kan gøre det spændende at gå i skole når man er skoletræt. Du har ihvertfald et problem, der ikke er enestående, men som der skal findes en løsning på.
Et sidste tip herfra er at deltage aktivt i timerne. Når man gør det finder man som ofte ud af, at det ikke er så kedeligt som man først troede. Jeg ved godt, at det ikke er cool i alle klasser, men det er nu det man får mest ud af undervisningen ved og danske tekster fra 1800-tallet giver rent faktisk en hel del mening!
Nu går jeg selv på HG og er nået til det samme sted som dig! Nemlig 1½ år, jeg fuldføre dog min uddannelse med sikkerhed, dog ikke sagt det, som om jeg anbefaler andre! :-)
Jeg vil rigtig gerne være indkøber, da jeg er god til tal og altid har været faniseret af at købe og sælge varer! Men jeg gennemfører også kun min uddannelse fordi jeg rigtig gerne vil lære mere omkring hvordan man lave professionelle forhandlinger, kontrakter og vilkår med dine leverandøre! :-)
Men som udgangspunkt gennemfør, da det ½ år inden du skal ud som i en elevstilling i 2 år. For når du har gennemført det ½ år, kan du jo bare få en elevstilling om et år hvis det passer dig! Så tag det halve ½ år færdigt, så kan du jo evt. tage 1-2 sabbat år og se hvordan det går.