I dag ville jeg ønske at jeg havde hoppet på en studenter vognen. Jeg har nemlig også en videregående uddannelse, men kan ikke komme videre med en overbyggelse som kandidat, da jeg ikke har det krævede niveau. @Andreas du aner ikke hvad morgen dagen bringer dig og en studenter eksamen er rigtig god at have med, især når du er så tæt på!. Så overvej det grundigt. |
Hej Andreas,
I 2.g bliver lektiepresset meget intensiveret. Jeg tror alle her der har gået i gym, kan nikke genkendende til problemstillingen, at ryge ned i et hul. Det er også i 2.g at de fleste dropper ud.
Men du skal tænke skole som forsikring, det er din livsforsikring. Desto mere uddannelse du får, desto bedsre står du overfor systemet og samfundet, for ikke at snakke om hvad det betyder på den sociale side.
Det er svært at se når man står midt i det. Men det vil blive tydligere og tydligere igennem hele dit liv.
Færdiggør gymnasiet, og tag derefter en beslutning. Så har du både mulighed for at fortsætte som iværksætter eller komme ind på Universitet. Måske er det slet ikke noget du har lyst til nu. Men hvad med om 5 år, 10 år? Hvem ved hvad der kommer til at ske.
Stay strong and finish what you start, always!