Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal købe en fodboldklub!

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

For at blive lidt konkret, hvordan gør man? For den lokale fodboldklub her, er jo netop en klub, med en million ungdomshold, det samme antal trænere og så en stribe seniorhold. Deler man klubben op i en "professionel" afdeling, og så er det den man køber, eller hvordan gør man?

Mange hilsner

Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 00:04

findes der et site på nettet, hvor man kan se hvilke hold der er til salg i hele verdenen??

Findes der et site, hvor man også kan se hold fra andre genre?? F.eks basket, håndbold m.fl? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
MortenPedersen:

Robin Nielsen:
Synes at det lyder som en fed ide! Må indrømme at det altid har været lidt af en drøm at eje en fodboldklub :D

Præcis :-) Det er der vel ingen fodboldfans der kan sige sig fra, og det er bestemt ikke umuligt :-)

Jeg ser nu meget anderledes på det. Min holdning er, at hvis man skal kaste sig ud i sådan et eventyr, så skal det være med hjertet. Uanset om - og i givet fald hvilken klub - du får ejerskab et sted, så er der nogle folk og fans bag klubben der elsker den for hvad den står for i sit navn og i sin sjæl; ikke pga. nogle tilfældige danskere på forretningseventyr.

Mvh
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som en spændende ide. Men hvad ville formålet være? At sælge klubben efter nogle år med overskud? At bruge klubben som markedsføring for ens virksomhed? Eller noget tredje?

Jeg synes nok kun at det er interessant hvis medejerskabet kan bruges til noget, eller kan give overskud som en investering.

Mvh Carsten

Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 84
Fra  Sundtema.dk Skrevet kl. 00:41

Inde på bold.dk kan man faktisk følge et par danskere som har købt en afrikansk klub. Og det lyder altså også som om der er bedre muligheder nede i de varme lande end i Danmark.

Men lyder som et kanon fedt projekt og kunne være fedt at være en del af

Hilsen Dennis

sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer

Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke, der er nogle steder på nettet, hvor man kan se, om der er nogle klubber til salg.

I de danske divisionsklubber, og mindre klubber, hører man tit, at økonomien er ret dårlig, så flere steder vil de sikkert være interesserede i at sælge. I klubber som har mange ungdomshold og seniorhold, og her skulle man så kunne købe det "professionelle" fra.

Som en anden skriver, skal dette gøres med hjertet, da der ikke er nogen der ønsker, at se deres klub blive brugt som "legetøj", og i første omgang skal man nok ikke gøre det, hvis man bare regner med, man skal blive rig af det.

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 09:06

Det er jo bare at købe, aktier op i F.eks. AAB deres aktier er nede i 1,40 kr og de har 14.814.860 Aktier så en pris vil ligge omkring 20.740.804,00 hvis man kunne holde kursen der nede, men vi behøver vel kun eje ca 51%

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:06

Jeg er bestemt klar på ideen.

Spørgmålet er hvor mange vi skal være med i det, og om det skal være i DK eller helt væk fra EU

Personlig kunne evt godt tænkte mig, at kigge på muligheden for at kigge på Afrika, selvom der er visse store udfordringer i det. 

Men det er jo også fedt :) ellers bliver det jo for let. 

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 09:53

Peter Larsen(golfhouse):

Det er jo bare at købe, aktier op i F.eks. AAB deres aktier er nede i 1,40 kr og de har 14.814.860 Aktier så en pris vil ligge omkring 20.740.804,00 hvis man kunne holde kursen der nede, men vi behøver vel kun eje ca 51%

I princippet skal man kun eje 51% af aktierne ja. I AaB's tilfælde er de 14.814.860 aktier vel kun dem der er til salg?

Tilmeldt 11. Apr 11
Skrevet kl. 09:55

Frederik.:

Jeg er bestemt klar på ideen.

Spørgmålet er hvor mange vi skal være med i det, og om det skal være i DK eller helt væk fra EU

Personlig kunne evt godt tænkte mig, at kigge på muligheden for at kigge på Afrika, selvom der er visse store udfordringer i det. 

Men det er jo også fedt :) ellers bliver det jo for let.

En fodboldskole i Afrika kunne være en ganske interessant idé, men det kræver vel, at nogle har kontakter der? og det kan jeg ikke rigtig prale af :)

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)