Der har for noget tid siden været en gruppe herinde, der ville gå sammen og købe en fodboldklub. Dengang blev det ikke til noget, men nu vil jeg tage idéen op igen. Der er ikke noget konkret eller noget som helst, men lad os se hvad vi kan gøre sammen. Idéen er ført ud i livet i England, og et dansk selskab har også tidligere købt en engelsk klub ( jeg deltog selv i det ).
Der er ingen planer endnu, men lad os se hvor mange der er interesserede i projektet, og lad os lave en plan ud af det. Det realistiske er nok, at vi kan købe en mindre klub i Danmarksserien eller noget i den stil. Men lad os få en debat i gang.
I kan også kontakte mig på aagaard-pedersen@live.dk
Det kommer meget an på hvilket niveau vi snakker, og "hvordan" man køber. Det kommer selvfølgelig også an på, hvilken stand klubben er i. For ikke ret lang tid siden kunne man købe en 2. divisionsklub for en mio eller to.
Jeg var ikke en del af det projekt, men umiddelbart tror jeg det ikke. Men jeg tror også, uden at vide det selvfølgelig, at en flok iværksættere kunne have bedre muligheder :)