Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring og indtjening

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i længere tid gået med koncept, som jeg har lagt en masse tid i for at kunne føre ud i livet.

Det er et community, som henvender sig til en målgruppe, hvor der umiddelbart ser ud til at være en interesse.

Jeg er studerende, men har alligevel gjort op med mig selv at bruge en del penge til at få et webfirma til at udvikle det, så det får de funktioner, som jeg har tiltænkt. Jeg føler virkelig for mit koncept, og vil gerne føre det ud i livet, selvom det måske ikke får den opmærksomhed, som jeg håber på.

Jeg har ingen erfaring indenfor at starte sådan noget her, men håber selvfølgelig, at jeg får det med tiden.

Men mit spørgsmål er, hvordan tjener man egentlig på sådan et community. Jeg ville jo rigtig gerne have en nogenlunde indkomst, så jeg rent faktisk kan leje et lokale til kontor, og eventuelt ansætte et par programmører til at vedligeholde og udvikle nye funktioner.

Tjener et community udenlukkende sine penge på annoncer? Annoncer som er henvendt til den målgruppe, man har? Eller er der andre former for indtjening, som er muligt?

Jeg ville virkelig ønske, at jeg havde nogen, som jeg kunne drøfte det med uden at skulle være bange for, at de ville misbruge mit koncept. Men jeg håber, at der er nogle herinde, som kan hjælpe mig lidt.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:57

Der er mange muligheder.

Du kan sælge annoncer som facebook gør, du kan også selv sætte annoncebanners på som affiliate.

Du kan lave brugerbetaling for en udvidet profil eller ekstra funktioner.

Du kan også køre alt uden annoncer og satse på salg af selskabet (aktier)

Jeg vil forslå, at du læser lidt om affiliate marketing og designer dit sociale netværk, så der bliver mulighed for at eksponere nogle af de gængse banertyper (altså størrelserne)

Affiliate marketing vil være fint, da du ikke selv skal ud og finde annoncøre og du får en indtægt, der harmonere med antallet af unikke besøgende.

Med lidt snilde kan du tjene rigtig godt på affiliate annoncer.

Tænk hvis facebook, havde en fane der hed "super facebok tilbud" hvor der hver uge var tilbud a la "spar 50%"

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:28

gør lige som amino.dk det viser en masse frem gang og postive hvor mange kan debattere uden negative stemning som tit sker i nogle forummer

sørg for du er aktive på siden

sørg for vis vilje lykkes

sørg for en stædighed skal lykkes

vær aktive ros og ved problemer vær hård kontant men venlige

her er et par råd fra martin thorborg http://thorborg.tv/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.html

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:52

Hej Thomas,

Kan du fortælle lidt mere om din idé? Hvad skal dit community indeholde? Hvem er målgruppen? Hvilken værdi giver indholdet til målgruppen? Osv.

Det giver et bedre udgangspunkt til vores forslag om, hvorledes du kan tjene penge.

Vh. Kim

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:32

Tak for jeres svar :)

Jonas:

Kan du anbefale nogle gode sider eller bøger, som giver grundlæggende viden i affiliate marketing? Det vil hjælpe rigtig meget.

Kim:

Jeg vil gerne sige mere, men er også bange for at afslører for meget. Men uden at afslører mit koncept, og de funktioner, som jeg har tiltænkt, kan jeg sige, at det henvender sig til folk under uddannelse.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:07

Nej desværre ikke.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:08

Mikael christiansen:

gør lige som amino.dk det viser en masse frem gang og postive hvor mange kan debattere uden negative stemning som tit sker i nogle forummer

sørg for du er aktive på siden

sørg for vis vilje lykkes

sørg for en stædighed skal lykkes

vær aktive ros og ved problemer vær hård kontant men venlige

her er et par råd fra martin thorborg http://thorborg.tv/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.html

Det har INTET med indlægget at gøre ???

Er det for at få backlinks du skriver den slags???

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:26

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:55

Mikael christiansen:

desuden findes også hjælpe i aalborg kommune med iværksættere med råd http://www.aalborgkommune.dk/Erhverv/ivaerksetter/Sider/Ivaerksaetter.aspx

husk spørg også familien og venner til råds

Du er da fuldstændigt ved siden af med alt hvad du skriver herinde.
Hvis du gerne vil hjælpe folk, så læs hvad de skriver, og lad vær med at svar, hvis du ikke forstår hvad det handler om.
Affiliate marketing kan man ikke tale med sin "Familie og venner om"

Hvis du ikke har noget positivt at bidrage med, hvorfor skriver du så`? >Er det for at få backlinks til din stripperside?

Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:17

Hej Thomas.

Nu ved jeg ikke om det kan lade sig gøre med dit projekt. Men..

1. Lave plus abonnement som giver ekstra muligheder.

2. At det måske koster 15-20,- at oprette en bruger som på RC-galleri.dk. Måske det er noget der skal komme til når det bliver lidt mere kendt, og folk viser interesse.

3. Hvis dit community går ud på IT, så kunne man måske tage fat i nogle der forhandler IT, og i samarbejde med dem lave nogle kampagner på dit community, hvor brugere får specielle tilbud, idet de er en del af dette community. Og så får du måske 10% af hver salg, eller hvad man kan finde ud af. 

4. Lidt den samme som 3'eren. Den er måske ideel i opstartsfasen. I stedet for at bede om penge til gengæld, så lav aftaler hvor du reklamere for deres produkter på dit community, hvis de reklamere for community'et i deres butik. Så får du jo noget billig markedsføring

Online bilmagasin BilPress.dk - Biltests, bilnyheder og en masse andet. Kort sagt - Alt om biler!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)