Jeg har i længere tid gået med koncept, som jeg har lagt en masse tid i for at kunne føre ud i livet. Det er et community, som henvender sig til en målgruppe, hvor der umiddelbart ser ud til at være en interesse. Jeg er studerende, men har alligevel gjort op med mig selv at bruge en del penge til at få et webfirma til at udvikle det, så det får de funktioner, som jeg har tiltænkt. Jeg føler virkelig for mit koncept, og vil gerne føre det ud i livet, selvom det måske ikke får den opmærksomhed, som jeg håber på. Jeg har ingen erfaring indenfor at starte sådan noget her, men håber selvfølgelig, at jeg får det med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan tjener man egentlig på sådan et community. Jeg ville jo rigtig gerne have en nogenlunde indkomst, så jeg rent faktisk kan leje et lokale til kontor, og eventuelt ansætte et par programmører til at vedligeholde og udvikle nye funktioner. Tjener et community udenlukkende sine penge på annoncer? Annoncer som er henvendt til den målgruppe, man har? Eller er der andre former for indtjening, som er muligt? Jeg ville virkelig ønske, at jeg havde nogen, som jeg kunne drøfte det med uden at skulle være bange for, at de ville misbruge mit koncept. Men jeg håber, at der er nogle herinde, som kan hjælpe mig lidt. |
Der er mange muligheder.
Du kan sælge annoncer som facebook gør, du kan også selv sætte annoncebanners på som affiliate.
Du kan lave brugerbetaling for en udvidet profil eller ekstra funktioner.
Du kan også køre alt uden annoncer og satse på salg af selskabet (aktier)
Jeg vil forslå, at du læser lidt om affiliate marketing og designer dit sociale netværk, så der bliver mulighed for at eksponere nogle af de gængse banertyper (altså størrelserne)
Affiliate marketing vil være fint, da du ikke selv skal ud og finde annoncøre og du får en indtægt, der harmonere med antallet af unikke besøgende.
Med lidt snilde kan du tjene rigtig godt på affiliate annoncer.
Tænk hvis facebook, havde en fane der hed "super facebok tilbud" hvor der hver uge var tilbud a la "spar 50%"