Jeg har fået et rigtigt godt tilbud fra et firma, som kan lave mit community. De vil opbygge det i Joomla moduler. Er rigtig glad for det tilbud, jeg har fået, men nu tænker jeg også lidt over det. F.eks. er Joomla ikke kun beregnet til små sociale netværks? Kan Joomla arbejdes videre med og sideløbende tilføjes flere funktioner? Min vision er jo, at mit community gerne skal blive populært og tiltrække rigtig mange brugere. Derfor var min hensigt, at få kodet en platform fra bunden, som var min helt egen. Hvor der ingen begrænsninger var, og som hele tiden kunne udvides eller laves nye store funktioner i. Men igen, det er billigere at få det opbygget i Joomla. Men giver Joomla mig alle de muligheder, som hvis jeg fik opbygget mit helt eget system? Der skal ikke være begrænsninger med det. Hvis mit community bliver populært, er det meningen, at jeg skal have egne programmører til at sidde og udvikle på det hele tiden. Kan det lade sig gøre, hvis det fra starten er lavet i Joomla, eller ville der så være ting, som ikke er muligt? Håber I kan give mig lidt indblik i det. |
Facebook er i hvert fald ikke bygget i Joomla ;o)
Det er jo et helt klassisk trade-off.
Jeg vil gerne have en masse funktionalitet fra start til en billig penge, men jeg vil også have at alt det bloat-code der hører med til alle disse funktioner skal være optimerede til når jeg får mange brugere.
Man kan bare ikke både puste og have mel i munden. Du må enten vælge at betale en stor sum penge nu og så få dit færdige community bygget, eller dukan gå med din joomla løsning og så HVIS det bliver populært få et andet mere effektivt system bygget op, og håbe på at du timer det perfekt, så dine brugere ikke når at skride fordi der er for meget delay på siderne inden dit nye system er færdigbygget.