Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået et rigtigt godt tilbud

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et rigtigt godt tilbud fra et firma, som kan lave mit community. De vil opbygge det i Joomla moduler.

Er rigtig glad for det tilbud, jeg har fået, men nu tænker jeg også lidt over det. F.eks. er Joomla ikke kun beregnet til små sociale netværks?

Kan Joomla arbejdes videre med og sideløbende tilføjes flere funktioner?

Min vision er jo, at mit community gerne skal blive populært og tiltrække rigtig mange brugere. Derfor var min hensigt, at få kodet en platform fra bunden, som var min helt egen. Hvor der ingen begrænsninger var, og som hele tiden kunne udvides eller laves nye store funktioner i.

Men igen, det er billigere at få det opbygget i Joomla. Men giver Joomla mig alle de muligheder, som hvis jeg fik opbygget mit helt eget system?

Der skal ikke være begrænsninger med det. Hvis mit community bliver populært, er det meningen, at jeg skal have egne programmører til at sidde og udvikle på det hele tiden. Kan det lade sig gøre, hvis det fra starten er lavet i Joomla, eller ville der så være ting, som ikke er muligt?

Håber I kan give mig lidt indblik i det.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 14:21

Facebook er i hvert fald ikke bygget i Joomla ;o)

Det er jo et helt klassisk trade-off.

Jeg vil gerne have en masse funktionalitet fra start til en billig penge, men jeg vil også have at alt det bloat-code der hører med til alle disse funktioner skal være optimerede til når jeg får mange brugere.

Man kan bare ikke både puste og have mel i munden. Du må enten vælge at betale en stor sum penge nu og så få dit færdige community bygget, eller dukan gå med din joomla løsning og så HVIS det bliver populært få et andet mere effektivt system bygget op, og håbe på at du timer det perfekt, så dine brugere ikke når at skride fordi der er for meget delay på siderne inden dit nye system er færdigbygget.

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du mener at Joomla! har begrænset funktioner, så er det fordi du ikke smider nok penge i det til en ordentlig programmør :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Med Joomla kan du gå og løbe....

Måske med de rigtige servere, og finpudsning - kan den også gennemføre et marathon..

Men du får aldrig joomla igennem en IronMan..

Nu spørg jeg så dig, hvor stort kan det blive? Og hvis det bliver så stort, er det eventuelt bare en mulighed at lave det om? :-)

Taler vi om en madopskriftsportal, eller det nye twitter? :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kevin Ørskov:

Hvis du mener at Joomla! har begrænset funktioner, så er det fordi du ikke smider nok penge i det til en ordentlig programmør :)

Men man kan også blive ved med at smide gode penge efter dårlige, på sine 12 år gamle folkevogn ik? :-)

Men man er sgu nødt til at holde det opimod hvad man vil :-)

Jeg kender ikke nogle af de rigtige store sites der kunne finde på at kører Joomla, og det i sig selv, er vel nok til at jeg ikke vil anbefale nogle det.

Drupal, Wordpress, PHPBB, kan anbefales, ellers start fra bunden - kort sagt :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:39

Joomla er ikke begrænset med funktioner, men det er klart at et CMS er mere fastlåst end hvis du får bygget en custom applikation. Et CMS giver dig ofte et væld af muligheder (og sikkert også mange som du slet ikke får brug for).

Nu ved jeg ikke hvad dit tilbud lyder på og ved heller ikke hvad dit community skal kunne. For et community i dag er jo ikke bare et community :) Et forum er også et community, men som du skriver det kunne man foranledes til at tro, at det er et socialt medie med walls, billedupload, profile pages, osv. du leder efter ala Facebook :)

Der findes to components til Joomla, som kan det.
CommunityBuilder (gratis).
JomSocial (mellem $99 og $499)

Og der findes maser af add-ons til begge, som enten koster penge eller er en del af subscription. Det kan være du er nødt til at få hjælp med at implementere et af disse, men jeg kunne godt forestille mig at hvis du har fået et rigtig godt tilbud, så benytter de et af de to components + evt. lidt tilpasning. Så spørg ind til om de vil bygge det selv eller hvilket af de to de vil benytte. Og undersøg hvad CommunityBuilder og JomSocial hver især kan. Man kunne være fristet til at benytte CommunityBuilder, men personligt har jeg de gange jeg har brugt det, ikke virker out-of-the-box. Ærgeligt, men sådan sker det vel med ting som er gratis. Træerne vokser desværre ikke ind i himlen.

Mit personlige råd:

Vælg den billige løsning og byg det i Joomla med en af de components jeg har foreslået. Bliver dit community en succes, så start forfra og byg det custom. På den måde bruger du ikke mange penge på at finde ud af om din idé faktisk er så god, som du selv synes den er. Og bliver det en succes, så burde der jo også være penge til at bygge det "ordentligt", som giver dig og dine udviklere bedre muligheder for at opnå dine mål. 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 14:44

Tak for jeres svar. Har bare hørt, at det kan være et kommercielt selvmord at skulle få alle brugerne over på en ny platform. Det var hvad Martin Thorborg gav udtryk for. Så det er jeg selvfølgelig bange for. Men igen vil det også være træls at bruge en masse penge på noget, som ikke bliver populært.

Den virksomhed som har givet mig et tilbud kan bygge mit community, som jeg gerne vil have det ligenu i Joomla for 10-20000kr. + moms. Så det er i hvert fald billigere end at skulle have bygget en ny platform.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Thomas :
Tak for jeres svar. Har bare hørt, at det kan være et kommercielt selvmord at skulle få alle brugerne over på en ny platform. Det var hvad Martin Thorborg gav udtryk for. Så det er jeg selvfølgelig bange for. Men igen vil det også være træls at bruge en masse penge på noget, som ikke bliver populært.

Dette er også sandt! Man kan være nødt til at bibeholde mange elementer, for overhovedet at kunne opgradere det til noget andet end Joomla. 

Ved du 110% at det her bliver en kanon success, og du bliver ved indtil det er det - så byg det fra bunden. 

En investering på 10-20.000 kr + moms, lyder i mine øre som en meget lille investering, i forhold til hvad mine projekter før har kostet. 

Vi lavede sidste år et handels-community, som endnu aldrig er blevet lanceret.. Inklusiv at en advokat også skulle udarbejde brugerbetingelser, tror jeg pt, vi har brugt over 80K+moms, programmeret fra bunden. Det er i ren kostpris, hvad jeg kan få det igennem til i vores lille webbureau. Det kan så også mange fede ting - men det er ret bekosteligt. 

Du skal primært satse på to ting for at få det til at blive til en success.. 

1. Skab indhold der tiltrækker brugeren

2. MARKEDSFØRING

Hvad så det er programmeret i, betyder først noget efter det.

Hvis du fx skal bruge 100K, på at udvikle det fra bunden, kontra 20-40.000 kr i at udvikle det i joomla, så har du flere penge til markedsføringen! Uden markedsføring, intet projekt.

Husk, det udgangstilbud du har fået - bedst udarbejdet efter bedste hensigter, hvor man virkeligt føler alt er inkluderet, det skal du gange med 2, så har du den reelle pris. 

Man glemmer altid halvdelen, og så får man så mange nye gode idéer, når man så først kommer igang :-) Believe me, jeg taler af erfaring - det er mit erhverv :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 18
Fra  www.spotmi.dk Skrevet kl. 15:52

Hej Thomas, 

Det lyder til, at du har forskelligartede bekymringer :-) 

Jeg er interesseret i at høre, om det udelukkende er pga. den billige ydelse, at du har valgt Joomla? Hvis det kun er et spørgsmål om penge, der lægger til grund for din beslutning, så tror jeg stadig, at du har en god mulighed for at indhente andre gode tilbud på opbygning af dit site i andre systemer. Jeg kender både studerende fra datalogi og multimediedesign, som driver små firmaer ved siden af studiet og tilbyder en betragtelig lavere ydelse end de gængse firmaer. Sidstnævnte gruppe oplever hård konkurrence, og branchen er præget af arbejdsløshed, så mon ikke du kan finde nogen eksperter til en lige så god pris som dit nuværende tilbud?

Endvidere lyder det til, at du ønsker en fuldstændig "bullet proof" plan, hvilket du heller ikke kan bebrejdes. Men når vi snakker om udvikling af projekter inde for IT-systemer, er det også vigtigt, at du ikke følger en fuldstændig fastlagt plan. Hvis du skal træffe nogle kvalificerede beslutninger i forhold til visse problemstillinger, som kan opstå, er du nødt til at gøre det undervejs i dit projekt i samarbejde med din programmør. Det er heller ikke muligt at forudse alle udfordringerne i sådan et projekt. Hvad jeg her vil frem til, er at du bør læse lidt om Scrum-metoden, da jeg mener, at det vil gavne dig i dit projekt. Endvidere er det bonus at forstå, hvordan de fleste programmører og udviklingsteams arbejder, og det kan måske også give dig noget ro i sindet :-)  

Held og lykke med projektet!

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 16:37

Tak for alle jeres svar :)

Jeg ved godt, at jeg sagtens kan bruge alle de penge for at få det udviklet fra bunden, men igen, er det mange penge at kaste efter et projekt.

Ham som jeg har snakket med, som kan lave det i Joomla for 20.000kr + moms, siger at han kan lave det, som jeg gerne vil have det til at se ud.

De funktioner som Facebook havde i det første lange stykke af sin levetid, er jo også noget som kan laves i Joomla i dag. Da Facebook blev poopulært var det jo ekstremt enkelt. I dag koster det over en milliard dollars om året at få til at køre rundt, men de har jo også pengene i dag til at gøre det.

Det jeg tænker er, at hvis han kan lave alt det, jeg gerne vil have på mit community nu i Joomla, så vil det jo være perfekt for mig. Jeg har hørt, at det er forholdsvis let for erfarne folk at flytte alt brugerdata over i et nyt system fra Joomla. Så hvis jeg får success og virkelig kan tjene på det, så vil jeg uden tvivl kaste en masse flere penge efter mit projekt og få det udviklet fra bunden af. Hvad mener I om det?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)