Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så skete det!

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min kones webshop www.milla-petit.dk solgte den 8.8.2011 et parti dametasker via Mastercard til

en aftager i Irland.

Den 28.12.2011 får vi følgende besked fra PBS/Teller A/S:

"Vi har i dag tilbageført nævnte beløb.

Det skyldes, at vi har modtaget indsigelse fra kortholder. Kortholder nægter deltagelse i transaktionen.

Da der ikke foreligger en underskrevet nota med kortaftryk(pga. internet-handel), har vi desværre ikke

mulighed for at behandle sagen yderligere." 

Kan det være rigtigt så mange måneder efter handlen?

Hvad kan der gøres i denne situation?

MvH

Peter 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 00:16

Peter - Revisor:

Hej.

Min kones webshop www.milla-petit.dk solgte den 8.8.2011 et parti dametasker via Mastercard til

en aftager i Irland.

Det skyldes, at vi har modtaget indsigelse fra kortholder. Kortholder nægter deltagelse i transaktionen.

Da der ikke foreligger en underskrevet nota med kortaftryk(pga. internet-handel), har vi desværre ikke

MvH

Peter 

Det kan da umulig give mening, at man bare sådan kan trække de penge tilbage man bruger. For mig lyder det 100% urealistisk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:16

I betingelserne for Visa & Mastercard står der, at der kan laves en indsigelse i op til 90 dage efter transkationen. Så I kan prøve at bruge dette som argument for, hvorfor transaktionen ik skal annulleres, selvom det næppe hjælper noget...

Er der ik SecureCode på?

Som det hele er beskrevet, så virker det meget planlagt. Især hvis det er et parti. Men Irland er sammen med Holland, Italien og Polen nogle af de værste lande i EU, når det gælder fraud ordre! 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 00:17

Seiven:

Peter - Revisor:

Hej.

en aftager i Irland.

MvH

Peter 

Det kan da umulig give mening, at man bare sådan kan trække de penge tilbage man bruger. For mig lyder det 100% urealistisk.

Hej Igen, det gik vidst lige hurtigt nok. Det skal ikke forståes sådan at jeg ikke tror på dig, det skal mere forstås på den måde, at jeg er ude af stand til at finde noget belæg for at kunne trække et køb tilbage 3måneder efter, når det omhandler køb på en hjemmeisde.

Somme tider bliver jeg forarvet over, hvor nemt det er at snyde på internettet.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:27

Hej Peter,

Lyder fandme træls, jehg er ikke sikker på jeg har meget trøst, jeg har selv gjort indsigelse engang over DKK 11.000 der blev hævet uretmæssigt på mit Visa i London.

For mig var det utrolig let at gøre indsigelse også flere måneder efter rejsen og jeg fik alle penge tilbage uden de DKK 1.200 selvrisiko, endda selvom man kunne se der var handlet inkl. kontrol no. fra mit Visa...

Det var selvfølgelig dejligt som den forurettede part - for dig/jer må det andet være vildt frustrerende...

Problemet i denne er vel du ikke ved om ham med kortet er ham der har handlet og fået leveret, er der en POD (Kvitteret fragtbrev) på forsendelsen... det kunne være et sted at starte - bekræfte at du har leveret et sted. > Spørg din transportør/Speditør

Som verden ser ud idag, ville jeg ikke sende varer til folk i andre lande uden at de lavede en bankoverførsel, vil de ikke det ville jeg ikke handle med dem i lyset af de regler der er idag.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:27

Tak Seiven og Fashion Seller.

Fashion, hvad er Securecode?

I princippet kunne ovennævnte case jo være mand og kone, der aftalte, at den ene låner den andens

Mastercard..og den anden gør så indsigelse efterfølgende. Er det rigtigt opfattet?

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:30

Exportinnovation..vi har kvittering fra Post.dk.......er den til nogen nytte?

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:32

Peter - Revisor:

Fashion, hvad er Securecode?

I princippet kunne ovennævnte case jo være mand og kone, der aftalte, at den ene låner den andens

Mastercard..og den anden gør så indsigelse efterfølgende. Er det rigtigt opfattet?

SecureCode er sådan en sikkerhedskode/valideringskode, som ejeren af kortet skal indtaste ved handel (koden er en, som kortejeren selv vælger). Når denne indtastes enten på en neutralside, eller via kundens netbank (det foregår på mange måde alt efter bank og land), så hæfter kortejerens bank for transaktionen, hvilket vil sige, at I intet tab lider. Det er dog en service, som koster et gebyr årligt, men det er værd at benytte af sikkerhedsmæssige årsager.

I princippet kunne det være man og kone, som du beskriver det. Især hvis der ik er SecureCode på jeres transaktioner... Og så er det en tabt sag på forhånd, ligemeget hvor mange beviser på levering, bestilling, person ID mm du kan fremvise. PBS vil ik ændre holdning overhovedet...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:33

Peter - Revisor:
Exportinnovation..vi har kvittering fra Post.dk.......er den til nogen nytte?

Tja, svært at sige, det er jo nok den tunge vej, men du kan da så dokumentere overfor Mastercard at du har leveret nogle varer et sted, hvis adresse er lig med kortholder, har du måske noget i hånden.

Men jeg synes også det lugter lige lovlig meget af svindel... som nævnt af andre.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36

Øv...Det var da som syv pokkers(undskyld udtrykket).

Som jeg forstår jer, er det op ad bakke...og intet at gøre!

Fashion..Securecode er det det samme som kontrolcifre?

Selvom 90 dages fristen er overskredet?

MvH

Peter

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)