Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så skete det!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke alliere dig med en Bankmand eller en i netværket der kan vende de regler på hovedet, PBS holder sikkert på deres regler, men også hvad der er nemmest for dem... lad dem slås lidt for det...

Jeg bliver fandme så ærgerlig når jeg hører den slags.... øv bøv...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:08

Peter - Revisor:

Securecode er det det samme som kontrolcifre?

Selvom 90 dages fristen er overskredet?

Nej SecureCode er en kode/password, som kunden selv har valgt.

Du skal slå på, at de 90 dage er overskredet, og måske det kan få PBS til at ændre afgørelsen. Jeg kender til sager, hvor små beløb ik blev ændret, da kortejeren ik opdagede dem før pga beløbets størrelse, mens sager med større beløb er blevet ændret med henvisning til 90 dage, da kortejeren burde have opdaget, at der manglede et større beløb på kontoen. Og da anmeldelsen er sket efter de 90 dage, så blev sagen anset for at være anmeldt efter udløb.

Så der er et håb, men det er op af vejen, hele vejen...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:03
Peter - Revisor:

Fashion..Securecode er det det samme som kontrolcifre?

Peter

Securecode er en ekstra sikkerhedsforanstaltning, og er som Fashion siger, en kode som kunden selv har valgt og derfor ikke står på selve kortet.

Det er ikke så tit at man bruger denne kode i Danmark, da det er lidt mere besværligt. I udlandet er man mere vant til at bruge den. Det kan sættes sådan op at det kun er udenlandske kort og/eller kunder der bliver bedt om at taste denne Securecode.

Jeg kan se at I har "Securecode" logo på shoppen så i bør overveje at aktivere det. Om det også skal gælde i Danmark er en smagssag.

Det er en rigtig irriterende sag, som jeg håber i finder en løsning på.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52

Hej igen!

Kunne denne sag have været undgået, hvis betalingen var sket via Paypall?

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:53

PBS vejledning:

http://visionteam.dk/vidensbase/e-handel/pbs-vejledning/

Indsigelsesejledning:

http://www.nets.eu/dk-da/Brancher/pi-materialer/Documents/Visa-Vejledning-DK-Indsigelsesblanketter-1-og-2.pdf

Konklusion:

1. Jeg ville anmode PBS om kortudsteders oplysninger  - hvem er det - og efterfølgende undersøge hos denne om der har være anmeldelse om kortmisbrug/anmeldelse om stjålet
Få her oplyst navn og adresse på kortholder  -  hvordan stemmer det med data for ordregiver.

Afklare om kortholder giver nogen betalingsgaranti ved misbrug.

2. Hvis kortet ikke er anmeldt/lukket hos kortholder  – skrives til PBS med anmodning om tilbageførelse da kortholder ikke har haft anmeldelser om bortkomst/lukket konto og derfor hæfter for brugen af kortet. Er der en klar sammenhæng i data på kortholder og ordregiver fremhæves dette tillige!

Beløbsstørrelsen afgør naturligvis hvor meget tid der skal anvendes på dette! – men Peter dette kunne være en vej at gå i 1.omgang og se hvad du så kan få ud deraf – jeg ville forsøge hvis det handler om et væsentligt beløb!  Wink

Beløbsstørrelsen afgør naturligvis hvor meget tid der skal anvendes på dette! – men Peter dette kunne være en vej at gå i 1.omgang og se hvad du så kan få ud deraf – jeg ville forsøge hvis det handler om et væsentligt beløb!  

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:55

Hej Peter,

Ved ikke hvorfor den indsætter to gange fik en besked om "Ensartet indlæg" og fik således ikke "lov" til at lægge indlægget. Prøvede så igen men så var der to?  

Beklager !

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:59

Peter - Revisor:

Kunne denne sag have været undgået, hvis betalingen var sket via Paypall?

Næppe hvis de har haft intentionen om at snyde, så havde de forsøgt at snyde på samtlige betalings platforme. Det eneste som ville have stoppet dem, var kravet om en bankoverførsel...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

john sommer:

1. Jeg ville anmode PBS om kortudsteders oplysninger  - hvem er det - og efterfølgende undersøge hos denne om der har være anmeldelse om kortmisbrug/anmeldelse om stjålet

Få her oplyst navn og adresse på kortholder  -  hvordan stemmer det med data for ordregiver.

Afklare om kortholder giver nogen betalingsgaranti ved misbrug.

PBS må ik videre give personfølsomme oplysninger til tredje mand. I dette tilfælde Peter. Så dine forslag er umulige at gennemfører uden at der forelægger en dom, hvor PBS skal udlevere de omtalte persondata. Og det er næppe omkostningerne og tiden værd...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-seller@ PBS må ik videre give personfølsomme oplysninger til tredje mand.

Helt korrekt - jeg har såmend også forsøgt mig den vej rundt uden held :)

Og selv om man finder "synder", får dom, erklærer de sig bare insolvente ( blot en tro/love erklæring), og så er du ligevidt..

Man må nok erkende at vi bare er dårligt stillet i disse svindelsager.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 13:17

Fashion-Seller:
anmode PBS om kortudsteders oplysninger

Bemærk - Det er IKKE PBS der skal oplyse om kortholder!

PBS skal oplyse om hvem kortudsteder er!

mvh

john sommer

mvh john sommer

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)