Kære Martin - det er bestemt en leverandør, jeg benytter mig meget af, og dette er også med i mine overvejelser ang. kravet. De har også lovet ikke at gøre det igen. Jeg synes, jeg er i min gode ret til at forlange en kompensation. De har gjort noget, man simpelthen ikke må, og når den slags sker, så er der heldigvis formelle "spilleregler" for den slags.
Jeg vil ikke være ublu i mit krav - jeg benytter mig meget af dem - på den anden side skal de ikke gøre den slags og bare klare det med en kæk bemærkning og et drenget smil... Jeg lægger trods alt temmelig mange penge hos dem i forvejen.
Men du kan tro, jeg overvejer beløbets størrelse. Jeg har en konto hos dem. Jeg vil sådan set gerne "bare" modtage varer. Det gør det også billigere og nemmere for dem.
I såfald vil jeg gøre op med mig selv, om det er nødvendigt at lade dem betale, eller man bare taler om at de skylder dig en anden tjeneste.
Mulighed to, hvis du vil have penge ud af dem så vedtag et beløb og giv dem 50% rabat på det, som tak for et godt samarbejde/venskab bla bla.. Bare så de får følingen af at du har accepteret at de har begået en fejl.
Selv de politiske partier, begår denne type fejl! Og ikke altid med vilje!!
Nogle gange, når man er lidt ekstra large, så hvis man giver en modvillig krone ud, får man 10 kroner tilbage - når du så har brug for dem, eller du får lavet en fejl. Eller måske at du tage en vækst chance med din butik, og du får brug for ekstra billig kredit osv.
Det kan typisk godt være værd at have lidt point, hos sine leverandøre!!
Jeg siger ikke du skal gøre det - det er bare mit absolut bedste råd, efter jeg fik de sidste informationer om at det var en vigtig leverandør for dig! :-)
Håber du kan bruge mine tanker til noget :-)