@Trådstarter: det kan nogle gange betale sig at spørge i flere forskellige banker. Men vær opmærksom på at du kan risikere at betale en meget høj rente, hvis din situation vurderes usikker.
Sandt.. Man kan vel godt afprøve trickset med et vel-udarbejdet budget - hvordan ser din indkomst/udgifter ud år 1, 2, 3, 4 og derefter..
Og så gør dig selv den tjeneste at få en flot udtalelse fra din bank, hvor de fortæller at de er tilfreds med din kontohåndtering de sidste x-antal år. Sådan en fik jeg da jeg flyttede til Sverige fra min danske bank.
Alene den anbefaling betød at min svenske bank ikke stillede et eneste spørgsmål ved at udstede et VISA kort, 2 dage efter havde jeg det..
Tror det betyder noget indenfor bank verdenen... Det var en form sag at få min danske bank til, de anbefalede det endda selv - jeg havde ikke skånet det en tanke.
Kontakt derefter diverse banker i dit lokalområde, og forhør dig om mulighederne.
Det er generelt lidt at omgå sund fornuft, og som Søren siger resikere du en højere rente. Dog kan du have henblik på at refinansiere det indenfor et par år.
Men jeg har hørt flere det er lykkedes for... Men en del af dem er også endt med at erkende at de sidder for hårdt i det økonomisk - så derfor vil jeg principlet aldrig anbefale det.