Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring leasing af firmabil gennem enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er. Er der nogen der kan hjælpe med følgende? :

Jeg har fået mig en 3-årig freelance kontrakt, hvor jeg skal køre ca. 80km/dag 5 dage/uge, frem og tilbage til arbejdspladsen. Jeg er nødt til at have en bil til dette, da den offentlige transport vil tage mindst dobbelt så lang tid, og være en del dyrere.

Er der nogen af jer der har erfaring med leasing ifbm. eget firma, og kan give lidt tips og råd? 

Og evt. kan give lidt links til nogen gode forhandlere, der ikke er nogen snydere :) 

Jeg skal også bruge bilen privat, men det er meget lidt, nok omkring 5% af kilometrene. 

 

Dan Kronholm, Bitfabrikken - udvikling af spil, apps og web-ting.

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke konkret anbefale hverken fra eller til, når det kommer til firmaleasing. Blot vil jeg gøre opmærksom på, at det sjældent er forhandlere sådan noget foregår igennem, men derimod leasingselskaber som eksempelvis Fleggard og Nordania Leasing.

Og så ser det i øvrigt ud til, at et lignende spørgsmål har været debatteret tidligere her på Amino, selvom det er nogle år siden: http://www.amino.dk/forums/t/34620.aspx

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger med i denne her tråd.

Held og lykke

Fra Randers
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Bitfabrikken.dk / Freelance Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Og så ser det i øvrigt ud til, at et lignende spørgsmål har været debatteret tidligere her på Amino, selvom det er nogle år siden: http://www.amino.dk/forums/t/34620.aspx

Som du selv siger er indlægget nogle år gammelt. Jeg mener der er sket en del på området siden da, bl.a. tror jeg der er kommet flere leasingselskaber til fadet. Derfor en ny tråd :)

 

Dan Kronholm, Bitfabrikken - udvikling af spil, apps og web-ting.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke helt sikker på hvad dit spørgsmål er, men der er jo 3 måder skattemæssigt.

1. Fri bil (SKAL DU IKKE VÆLGE MED SÅ FÅ KILOMETER PRIVAT!)

2. Blandet benyttet bil (kræver kørselsbog)

3. Virksomheden bil (ingen privat kørsel).

Så gør op med dig selv om du virkelig ønsker at køre i den privat :)

Fra Århus
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men det er stadig en relevant diskussion, hvorvidt det kan betale sig med leasing. 

Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)