Jeg sidder og kigger lidt på de forskellige Photoshop programmer der er, og jeg kan ikke finde rundt, jeg kunne godt tænke mig Adobe Illustrator CS5, men hvad kan det bruges til?
Jeg er helt med på at det er et vektor program, men kan man bruge det til logo designs og web designs ?
Altså kan jeg konentere det om til f.eks wordpress fil?
vh AB
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Photoshop er udviklet til redigering af billeder, idag kan du bruge photoshop til meget mere, de fleste laver deres hjemmesider eller grafiken i photoshop altså bitmap billedet..
Illustrator er et vektor program, som man bruger til logoer, fritegninger og meget andet. Du kan selvfølgelig også bruge det til webudvikling, hvis det er du vil være grafiker, så går de to programmer hånd i hånd.
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I. – Oscar Levant
Illustrator bruger du som du har skrevet til vektor tegning. Det vil sige alt hvad der skal trykkes skal laves i Illustrator således at størrelsen kan variere uden at miste kvaliteten.
Nej, men de 2 programmer komplementerer hinanden rigtig godt. Og hvis du skal lave grafik er det meget svært at undvære nogle af programmerne. Du kan evt. også købe CS5/CS5.5 som Master Collection så er du i hvert fald dækket mere end rigeligt ind, også hvad angår webproduktion.