hej, nogle der har styr på video streaming på hjemmeside, tænker på at sende 1 time ugentligt, på lang sigt flere timer flere gange om ugen.
Planen er at optage selv med et videokamera og så streame den uden hak eller andet der forstyrrer, så den skal køre fejlfrit, det bedste ville være hvis man kan streame live ellers plan b at streame det optagede.
vil lave en hjemmeside der kan streame video, samt brugerbetaling som pay per view med licens til 12 timer adgang.
nogle programmer eller nogle hosts der er gode til at håndtere dette?
Jeg tror ikke det kan betale sig at lave det selv. Som du siger er der mange hosts der er gode til det. Jeg ville undersøge Vimeo.com jeg synes jeg har set mange god webcasts med dem som media provider
Jakob Danelund | programmør / stud. psych IT med indsigt - http://psykit.dk
verinet.dk virker rimelig pro umiddelbart, syntes også jeg har set verinet licens mange steder på nettet, mener også det er verinet der virker på pokeruni.dk
Kan anbefale uStream.tv. Kører stabilt og er gratis.
Forventer i mange seere på samme tide vil det blive en flaskehals med tiden - både servermæssigt, men også trafikmæssigt.
Edit: Ellers kan i jo sætte en Flash Media Server / Live Encoder op på en dedikeret server. Men igen, så kræver det en del juice at holde en server op til 30-100 live-seere :)
hvis jeg beslutter at det skal være videoer på mit site istedet for live streaming, er det så bedst med streaming server, eller vises som progressive download, hvis de er en time lange?