Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt at starte virksomhed i en lejet lejlighed?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har længe været i gang med at forberede starten af min virksomhed, og er nu kommet til det sted, hvor jeg skal til at have importeret vare hjem, hvilket formentlig bliver udenfor EU. Dette indebære, at jeg bliver registeret som importør, hvor jeg inden skal være registeret som virksomhed. Da jeg pt. bor til leje i en lejlighed, er jeg kommet i tvivl om, hvorhvidt det er lovligt, at starte virksomhed på sådan en adresse. Jeg har været ved at læse lejekontrakten igennem, hvor der ikke står noget direkte om, at jeg ikke må bruge lejligheden til at drive virksomhed fra. Det eneste sted jeg får et billede af, at det må jeg ikke, er et sted, hvor der står at lejligheden kun må benyttes til beboelse, hvilket jeg vil tolke til at være et indirekte svar på, at jeg ikke må drive virksomhed fra lejligheden?

Nogen der kan give mig rettens ord for jeg må eller ikke må?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47204
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34

Jeg følger gerne med her. Jeg TROR det som det handler om er, at visse lejligheder, eller for den sags skyld områder, ikke er udlagt til erhverv. Det må handle om, at man ikke vil ha biler parkeret, masser af mennesker ind og ud. Jeg ville tro, at man måtte ha virksomhedsadresse hvor som helst - hvis ikke det betød trafik af kunder - men så i dit fald - kan der jo være lastbiler med varer der leveres ind og ud, og der er jeg på bar grund

Jeg følger med, for min søn flytter til ny lejlighed AKB og flytter sit ApS med, men han har ikke nogen som helst trafik af kunder eller andet på adressen, så jeg går ud fra det er OK - ellers flytter den lige hjem til mig - jeg må ha adressen i så faldSmile

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:39

Jeg har det samme indtryk som John. Min virksomhed har længe kun haft min lejlighed som base. Jeg spurgte udlejer for et par måneder siden (har drevet virksomhed herfra i 2 år), og det var der ikke noget problem i, så længe det ikke var til gene for andre.

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 00:58

Jeg har også samme indtryk som jer, og har ikke kunne finde juridisk grundlag for det skulle eller ikke skulle være lovlig, dog står der i lejeloven, at man ikke må genere andre (dette er ikke yderlig uddybet), men jeg vil tror, at så længe man ikke driver en fysisk butik, hvor kunder kommer løbende op og ned af opgangen i tide og utide, så tænker jeg, at det er nok op til den enkle udlejer at bedømme, hvor grænsen går?

Så det er vil bare og kontakte sin udlever og høre om han er villig til at give en skriftlig tilladelse?

-Capser Sch.. 

Fik du en skriftlig tilladelse, eller tog du ham bare på ordet? Det er vil begrænset, hvad der kan ske tænke jeg?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:05

Næ. Jeg er sikker på at hvis det var et problem i praksis, så ville vi se en masse tråde på Amino omkring denne problemstilling.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 02:38

Da jeg skulle starte virksomhed spurgte jeg blot min udlejer om det var i orden - og det var ifølge hende ikke noget problem :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:12

Casper Schneidereit:

Næ. Jeg er sikker på at hvis det var et problem i praksis, så ville vi se en masse tråde på Amino omkring denne problemstilling.

Da vi boede privat til leje i Lyngby, der stod der lodret i lejekontrakten at der ikke måtte drives erhverv fra adressen.

Men i praksis havde de ikke en chance for at tjekke det - så jeg er sgu nok ret enig med Casper.

Men er det muligt, så få det gerne på skrift fra din udlejer så du slipper for alt det papirarbejde. :-)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:15
Stort set alle boligforeninger, særligt de almene, har vedtægter der fiorbyder erhverv på adressen.

Det samme gør sig gældende hvor jeg bor lige pt (vi manglede noget større nu og her da vi netop har fået en lille prinsesse :-) ).

Men jeg spurgte chefen for boligforeningen. Og han sagde at det var ok, så længe jeg hverken fik kunder eller havde produktion.

Vil tro de fleste boligforeninger er large og har det på samme måde.

Så giv dem da et kald - de skal nok være flinke.
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:20
Jannik Hansen - MaxiWeb:
Da vi boede privat til leje i Lyngby, der stod der lodret i lejekontrakten at der ikke måtte drives erhverv fra adressen.

Men i praksis havde de ikke en chance for at tjekke det

Aaaah - det er nu relativt simpelt at have et script der tjekker CVR registret for om der er virksomhed på en given adresse. Nogle smålige boligforeninger/ private udlejere kunne sikkert finde på det.

Og for at modtage post der er adresseret direkte til firmaet, skal firmanavnet stå på postkassen. Mon ikke viceværten før eller siden ser det?

Så hellere lige tjekke med udlejer først? :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:25

Ronni Plindstrup:
Aaaah - det er nu relativt simpelt at have et script der tjekker CVR registret for om der er virksomhed på en given adresse. Nogle smålige boligforeninger/ private udlejere kunne sikkert finde på det.

Lige i vores tilfælde var jeg ikke bange... Hvis viceværten bare var ædru nok til at gå, så var jeg glad :-)

Men jo i mindre boligselskaber/private udlejere så få det bekræftet :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)