Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mest indtjening på??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet inspireret af den 'kampagne' som CapperHabsen er begyndt at køre.
Men det fik mig også til at tænke på noget, som jeg egentligt godt kunne bruge et svar på.

Hvis jeg blogger om et bestemt emne, som eksempelvis Apple. Ville jeg så få mest indtjening på en eksempel apple.blogspot.com, eller et apple.mitdomæne.com?

Er det lettere at komme til tops i google med en subdomæne af mit eget domæne, eller et .blogspot.com domæne?

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 23:13

Du skal være opmærksom på, at der godt kan komme problemer i forhold til at bruge mærker som "Apple" i domænet.

Vh
Casper 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er flere fordele i at have sit eget domæne. Eksempelvis at du har fuld kontrol med din blog. Det er ikke subdomænet der er afgørende for indtjeningen, men du er i hvert fald bedre stillet med dit eget domæne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35

@Casper

Ja, jeg ved godt at der er rigtig mange andre hjemmesider med ordet ''Apple'', og det er derfor svært at komme til tops.
- Kun et eksempel.

Men er der forskel på min trafik med eks et subdomæne fra mit eget domæne, altså ''Domæne.minhjemmeside.dk'', eller ''Domæne.blogspot.com''?? 

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 23:36

Som andre nævner er det ikke primært domænet. Der er self. forskel på hvordan google ser det, men man kan sige at med en fast blog platform ved du at den er SEO optimeret. Med dit eget domæne og egen blogplatform skal du til selv at sørge for det, selvom der self. findes godt software til det.

Vil gerne stille et spørgsmål til Capser (som tilsyneladende er navnet på alle i tråden indtil videre) omkring det med at bruge apple. Har selv købt http://appletilbud.dk kan jeg få problemer med det selvom jeg henviser til appleprodukter og ikke prøver at brand forge?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 23:37

Casper:
Du skal være opmærksom på, at der godt kan komme problemer i forhold til at bruge mærker som "Apple" i domænet.

Det jeg TROR Casper mener, er at Apple godt kan finde på at LUKKE sider med deres navn i.

Forstå mig ret.

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40

Kan godt lide at de 3 første svar er fra personer der hedder Casper..

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:41

Signalværdien i et "blogspot" domæne kan have en indflydelse. Det kan også være at din CTR i SERPS  (hvor mange der klikker på dit link i Googles resultatliste) vil blive påvirket.  Så vidt jeg er orienteret favorisere Google ikke blogspot subdomæner, frem for andre domæner.

Mit gæt er, at hvis der blev opsat en tests til at afdække overstående spørgsmål, så ville det vise et eller andet marginalt udsving.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)