Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er igang med at lave min Webshop, men jeg har lige nogen ting jeg skal høre om, Jeg bor til dagligt i England, og vil sœlge produkter i danmark. Mit mål er at lave en Dansk hjemmeside som gir den lokale følse, men sender produkter direkte fra england ud til forbrugerne. 

Mine spørgsmål er :

1.Skal jeg lave et dansk CVR nummer? og hvor meget indtjening skal jeg have før dette er aktuelt ?

2.Hvad er jeres erfaring med leaverings tid, da jeg sender fra england kan jeg som sagt ikke konkurrere på leveringstid da dette vil tage omkring 4 dage. Men prisen kan jeg konkurrere på. Er dette efter jeres mening noget som kan sœlge ? (Produkterne vi snakke om er Tøj og mode

Med venlig Hilsen

Viena 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:43

Hvad angår leveringstider, kan du jo vælge at finde et pick and pack lagerhotel her i Danmark. Så kan alle dine varer stå hos dem. Når du så får en ordre, sendes denne til lagerhoteller, som så sender varen afsted.

Alt efter hvor god din pris er, og dit vareudvalg, kan det godt have betydning at du har en leveringstid på en hel uge.

Hvad angår det juridiske i forhold til salg på .dk domæne til danskerne, mens du bor i udlandet og evt. har firma i udlandet - det ved jeg ikke meget om.

Tilmeldt 26. Dec 11
Skrevet kl. 14:56

Mange tak for dig hurtige svar. Har haft tœnkt på at lave et lager, men ideen var faktisk at jeg ikke skal have noget lager overhovedet, men bare direkte sende fra england til DK. så jeg kan køre prisen lœnger ned. men det er et eller andet sted og finde den der hård fine grœnse. om en lavere pris kan overveje den faktor at det tager lidt lœnger tid at få varen. Ved ikke om der er nogen som har erfaringer med dette ? 

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:01

Hej Viena,

Lige præcis leveringstiden tror jeg ikke du skal bekymre dig om. Hvis folk får det de ønsker sig, og måske ligefrem sparer penge, så betyder det intet - absolut INTET - at pakken er 3-5 dage undervejs.

Så længe du husker at gøre tydeligt opmærksom på det, så er det ikke et problem. Det er i hvert fald min helt klare opfattelse. Selv webshops baseret i Danmark har ofte leveringstider på op til 3-4 dage, da mange af disse bliver drevet som bibeskæftigelse, og der simpelthen ikke er kapacitet - eller ordremæssig volumen - til at sende pakker hver dag.

I takt med at flere og flere danskere handler på eBay og andre udenlandske sites er en forlænget leveringstid blevet mere "acceptabel".

Mvh
Peter 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:05

Jeg synes ikke du skal overvurdere det "lokale" når du vil sælge tøj på nettet - asos.com og andre udenlandske sider sælger for rigtig meget i dk hvert eneste år - og her er det jo hipt at have købt tøjet i England i stedet for i Aalborg - så jeg synes du skal vende det til din fordel, at du er bosiddende i England og derfor har fingeren på den britiske modepuls.

Tilmeldt 26. Dec 11
Skrevet kl. 15:25

Igen mange tak for jeres svar. 
Ja jeg er også selv af den overbevising at prisen PT er en vigtig factor, så folk er villig til at gå en smule op på leveringtiden.

Og Majbritt ja det er en god point du har, skal da ihvert fald tœnke lidt over det.

Er der nogen som kender til regler med hensyn til vider salg af tøj ? Kan jeg i praksis gå ned i den lokale butik tage et billede af et stykke tøj smide det på nettet og sœlge det ? eller er der nogen regler som man skal overholde ?

Og kunne stadig godt bruge lidt imput med hensyn til jeg bor i UK og CVR nummer i DK. Ved ikke om der sidder nogen derude og selv driver firma i DK men faktisk bor i udlandet som kan give mig lidt information til hvordan de har gjort.  

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 15:41

Viena:

Mange tak for dig hurtige svar. Har haft tœnkt på at lave et lager, men ideen var faktisk at jeg ikke skal have noget lager overhovedet, men bare direkte sende fra england til DK. så jeg kan køre prisen lœnger ned. men det er et eller andet sted og finde den der hård fine grœnse. om en lavere pris kan overveje den faktor at det tager lidt lœnger tid at få varen. Ved ikke om der er nogen som har erfaringer med dette ? 

Alt efter hvilke priser du kan få i England, så kan det økonomisk måske godt betale sig med et lager i Danmark.

Det er slet ikke så dyrt.

Og jeg vil tillade mig at være uenig med de andre i at leveringstid er uden den store betydning. Hvis du sælger noget, der kan købes mange andre steder, så foretrækker mange den hurtige levering.

I vores shop, og de shops vi har rådgivet, har folk valgt at købe hos og og få hurtig levering, selvom de i nogle tilfælde har kunne spare 10% ved at købe fra England.

Men det betyder selvfølgelig ikke at du ikke kan sælge ved at sende fra England. For det kan du sagtens. Og mange gør det, med stor succes. Men for små iværksættere, kan det være svært at slå 100% igennem ved at sende fra England og have Engelsk adresse osv.

Små virksomheder virker ganske enkelt mere troværdige, når der er en dansk base.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)