Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Urimelige" Krav til webshop / udbyder

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Tønder
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige brug lidt input her. 

Historien er som flg. 

Jeg har ladt mig overtale til at skifte webshop udbyder der havde en god løsning med Magento som gav en masse fordele end jeg havde i forvejen, var sælgers argument. Så vidt så godt.

Jeg indgår en aftale og får bygget min nye shop og får mine vare konverteret over, og det går næsten problemfrit.

Men så skal jeg til at test og anvende min nye web shop og finder ud af at jeg ikke kan exportere mine varer ud i en csv fil.

Udbyders løsning er et ekstra tilkøb af en FTP adgang således at jeg får adgang til at exportere mine varer ud.

Samtidligt vil jeg gerne kunne importere nye vare i en CSV fil, fremfor at skulle oprette dem en ad gangen som jo vil være en lidt håbeløs opgave.

Denne adgang får jeg efter en del snakken frem og tilbage. Udbyder mener jo det er hans opgave mod betaling selvfølgeligt. Udbyder fraskriver sig selvfølgeligt alt ansvar for hvad jeg importere selv. Det er accepteret.  

Desuden beskriver Magento et sted i dokumentationen at der bør tages en sikkerheds kopi af databasen, inden import af data.
Denne funktion er der også men jeg har ikke adgang til at anvende sikkehedskopien, det tilfalder også udbyder mod betaling at udføre.

Alt i alt er det ved at udvikle sig til en meget kedelig oplevelse, men er det urimeligt at stille krav om at kunne exportere/importere sine vare.  

mvh 

Lars H

Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:41

Var det billigt?

Om ja så må udbyder tjene sine penge netop på diverse ydelser, som feks import/export.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi kommer lige fra en udbyder, der sagtens kunne være den du beskriver her. Vi havde i hvert fald ikke adgang til ret meget selv. Til gengæld var det ret svært at få dem til at give et tilbud på at lave de ting vi gerne ville have lavet. Og så giver det sig selv, at det ver endnu sværere rent faktisk at få det udført, eftersom vi faktisk aldrig fik nogen priser/tilbagemeldinger :o)

Vores løsning var at skifte udbyder, og betale dobbeltabonnement i restperioden. Vi valgte Powerhosting, og nu har vi adgang til alt selv. Det er nu ikke fordi det gør den store forskel, da vi ikke har evnerne til ret meget. Til gengæld er de lynende hurtige til at lave de tilpasninger vi gerne vil have lavet.

Nu har du selvfølgelig lige skiftet udbyder, så det er nok ikke løsningen at gøre det igen. Men hvis det ender med at blive din beslutning, har Powerhosting altså mine varmeste anbefalinger :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 11:49

AV, AV,

Jeg går udfra at du har en skriftlig aftale med leverandøren hvor præmisserne har været beskrevet ?

Jeg må medgive at jeg også synes fremgangsmåden er lidt besynderlig, enten har man adgang til server/ftp ellers kan man jo næsten ikke lave noget med e magento installation !

Men ellers så få kopieret data, og så få en ny host til din magento løsning

mvh

Rasmus

Fra Tønder
Tilmeldt 29. Nov 08
Skrevet kl. 11:50

Hej 

Billigt og billigt min gamle udbyder havde denne funktion og den virkede uden problemer derfor forventede jeg den også hos den nye priserne er stort set ens.

Fra Tønder
Tilmeldt 29. Nov 08
Skrevet kl. 11:58

Hej 

Rasmus-R:

AV, AV,

Jeg går udfra at du har en skriftlig aftale med leverandøren hvor præmisserne har været beskrevet ?

Desværre ikke, plejer ellers at være meget påpasselig, men paraderne må have været meget nede i denne sag, kan der efterfølgende bemærkes. 

Omvendt står der heller ikke at der ikke gives adgang. 

Man har dog en kopi af data at gå videre med, så tabet begrænser sig. 

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 12:03

Du overvejer skift af udbyder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03

Nu spørger jeg måske dumt, men jeg er sgu lidt grøn ang. Magento :-)

Har Magento som standard ikke denne funktion indbygget? - Altså export og import af CSV? 

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 12:05

Ja men så lukker man den mulighed og tager sig betalt 

Tilmeldt 15. Aug 10
Skrevet kl. 12:05

Ja men så lukker man den mulighed og tager sig betalt 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)