Hvis man betaler for en service med tilknyttet support, så mener jeg godt, at man kan forvente, at der bliver taget udgangspunkt i den enkelte kundes konkrete situation - frem for, at der bliver taget udgangspunkt i, hvordan alle andre kunder oplever situationen.
Det må være deri forskellen på en professionel kundesupport og en "vi har glemt, at vi lever af vores kunder"-support ligger.
Nu er du jo også meget mere konkret. Det er klart at du skal have hvad du betaler for.
Men er et firma uprofessionel hvis de ikke yder service ud over hvad du betaler for?
Du kan som virksomhed generelt ikke leve af at yde bedre service end dine kunder betaler for.
Hvis du betaler for en ydelse et sted bør du få en grundig hjælp, hvis du har et problem på et forum på nettet du benytter gratis må du forvente tiden til at hjælpe dig måske er en anelse mindre.
Da rigtigt mange problemer er standardproblemer må du også acceptere at du som gratist ved første henvendelse får et standardsvar.
Andet er der vel ikke at sige til det udover jeg håber du får løst dit problem.
Men er et firma uprofessionel hvis de ikke yder service ud over hvad du betaler for?
Du kan som virksomhed generelt ikke leve af at yde bedre service end dine kunder betaler for.
Nej, man er som virksomhed ikke uprofessionel, hvis man ikke yder noget udover, hvad kunden betaler for (man kan så godt øge sin kundetilgang/indtjening via positiv omtale fra sine eksisterende kunder, hvis de bliver positivt overraskede over, at de får mere end de faktisk betaler for - det kan man som virksomhed godt leve af, men det er så en anden snak).
Hvis der derimod er tale om, at man benytter sig af en gratis service (eks. som gratis-bruger på Amino), så mener jeg ikke at man har ret til at stille krav til hverken service eller funktionalitet. Her skal man blot være glad for, at andre stiller en service gratis til rådighed - og så må man derudover tage servicen "as is" eller lade være.