For ca. et halvt år siden lancerede jeg Megarent.dk, som er en dropshippingwebshop. Jeg har brugt ufattelig mange timer på at skabe denne side, men eftersom et af mine andre projekter vokser kraftigt og eksponetielt, overvejer jeg at sælge Megarent.dk.
Men jeg ved dog bare ikke hvad prisen skulle være? Omsætningen har ikke været så stor, da jeg ikke har investeret så mange penge i markedsføring. Jeg har primært brugt Megarent.dk til at lære en masse om e-handel. Efter min mening så tror jeg bestemt der er stort potentiale i webshoppen. I den periode hvor jeg testede lidt Adwords af brugte jeg 25 kr. og omsatte 2500 kr. Så der er helt sikkert værdi i webshoppen.
Håber at I erfarne iværksættere kan guide mig lidt omkring det her. På forhånd tak! :-)
Hvis det er en dropshipping webshop, og du kan få 2500 i omsætning for 25 kr., hvorfor fyrer du så ikke bare op for det? Må det være begrænset for meget arbejde du har pr. salg hvis det er dropshipping?
Jamen jeg kan godt se at der er god forretning i det, men tiden passer bare ikke helt til det. Som fortalt så har jeg et projekt som vokser meget hurtigt og det tager også en del tid fra mig. Ja arbejdet er begrænset, men igen så er mit fokus et helt andet sted lige nu.
Det er svært at svare på hvad prisen skal være. Din udfordring er, at der er rigtige mange andre webshops til salg med ligende begrundelse (manglende tid). Mit indtryk er dog at det sjældent er tid som er problemet. Det siger jeg ikke fordi jeg ikke tror det nødvendigvis er i dit tilfælde, men hvor får jeg mange mails m.m. omkring projekter der sælges pga. manglende tid. På den måde har jeg fået oparbejdet en meget kraftig barrierer overfor for dette "salgsargument".
Du har tilsyneladende fået stablet et fint produkt på benene, så det er nok der du virkelig skal slå et slag for prisen. At du allerede har skabt et komplet webshop system, fundet leverandør aftaler, gennemtestet det hele. Ting som for en ikke teknisk kyndig vil koste meget tid og mange penge.
Tak for svar. Lige nu er det svært for mig at prissætte siden, så indtil jeg har fundet en fornuftigt pris så vil jeg lade den køre. Tiden jeg bruger på den er jo begrænset, men det er mere at mit fokus er et helt andet sted lige nu. Men altså der kommer jo løbende bestillinger osv. så måske jeg bare skulle fortsætte lidt med den endnu? :-)