Jeg har et problem med Norwegian Air. Jeg bestilte 5 stk. billetter til Holland, og de trak pengene med det samme d. 10/12/12.
Den 20/12/12 har de trukket beløbet igen - bare i en anden valuta(Euro).
Har kontaktet min bank som siger, at beløbet er blevet trukket fra to forskellige firmaer, hvor det ene er Norwegian Air og det andet er et "rejsebureau".
Jeg har selvfølgelig kontaktet Norwegian Air's refusionsafdeling/økonomiafdeling, og her benægter de alt ommkring beløbet d. 20/12/12 - og fortæller at de udelukkende kan se beløbet fra d. 10/12/12.
Nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig?
Jeg kan selvfølgelig kontakte min banks fraud management afdeling, men det er en længerevarende process med spærring af mit kort m.v. Jeg vil selvfølgelig benytte mig af denne løsning, såfremt der ikke findes bedre alternativer.
Det jeg ville hæfte mig ved hvis jeg var dig, er at din bank mener at det er to forskellige selskaber der står bag hver sit træk.
Hvis ikke din bank vil tilbageføre det beløb der er trukket d. 20/12 til trods for at du oplyser dem om at du ikke selv har tilkendegivet at det beløb blev trukket, så ville jeg lave en fraud-anmeldelse.
Men før du går så vidt ville jeg lige dobbelttjekke hver en mail, hver et step af proceduren og evt. købspolicerne for eventuelle ting du kunne have overset i farten.
Men møgirriterende, det er det da ;( - Men til info tager det det max 3 dage at få nyt kort med ekspres :) Så ikke det helt vilde hvis de spærrer dit kort
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Hvis jeg var dig, så ville straks ringe til fraud afdelingen hos din bank og spørge dem hvordan du skal forholde dig. De vil nok fortælle dig, at de ikke kan gøre så meget, da pengene er trukket fra din konto, men de vil kunne hjælpe dig med en charge back. Det kræver dog, at du har skriftlig dokumentation for, at du har kontaktet bureauet du købte hos og samtidig, at du har deres svar på skrift.
Det kan være forskelligt fra bank til bank, hvordan de gør men ring og så skal de nok hjælpe dig videre derfra.
Kontakt de 2 firmaer, der har trukket penge, før du begynder at lave chargeback
Risikoen er at du laver chargeback på den betaling som er den rigtige betaling - og så mister du flybilletterne og risikere andet rod.
Det er dit eget ansvar at du laver chargeback på den rigtige betaling - og derfor også dit ansvar, hvis du uberettiget laver et chargeback på den betaling som var berettiget.
Så kontakt din bank, få at vide hvilke 2 firmaer der har trukket pengene. Kontakt flyselskabet og spørg dem, hvilken af de 2 betalinger der er den "rigtige". Og kan de ikke give et umiddelbart svar, så kontakt begge firmaer der står bag de egentlige hævninger.
Jeg har forresten læst at du har kontaktet flyselskabet før. Men kontakt dem igen - via mail. Få flyselskabet til at acceptere at dine flybilletter er gyldige med den betaling som DE har trukket.
Når du har det på skrift, SÅ kan du begynde at lave chargeback!
Jeg har kontaktet Danske Bank's fraud management afdeling, som har været særdeles professionelle igennem det hele.
Jeg skal blot underskrive en TOL(Tro- og loveerklæring), hvorefter Danske Bank tilbagebetaler beløbet fra det andet beløb(det første beløb er det rigtige fra Norwegian Air), hvorefter de starter en sag på det hele. Jeg får naturligvis spærret mit kort, men de har allerede bestilt et nyt.
Det er godt nok trist med den måde som Norwegian Air har opført sig på. De kan ikke ikke dansk selvfølgelig, men supportens engelsk er ikke det bedste, og det værste er nok, at de i økonomiafdelingen benægter alt.
Jeg har kontaktet Danske Bank's fraud management afdeling, som har været særdeles professionelle igennem det hele.
Jeg skal blot underskrive en TOL(Tro- og loveerklæring), hvorefter Danske Bank tilbagebetaler beløbet fra det andet beløb(det første beløb er det rigtige fra Norwegian Air), hvorefter de starter en sag på det hele. Jeg får naturligvis spærret mit kort, men de har allerede bestilt et nyt.
Det er godt nok trist med den måde som Norwegian Air har opført sig på. De kan ikke ikke dansk selvfølgelig, men supportens engelsk er ikke det bedste, og det værste er nok, at de i økonomiafdelingen benægter alt.
Det er godt at vide, at du nu får hjælp og ja de plejer at være yderst hjælpsomme hos bankernes fraud afdelinger. De hjælper gerne, hvis man ikke ved, hvad man skal.
Der er noget, som ikke helt stemmer i denne sag. For hvis du 1 gang har bestilt på Norwegian Airs hjemmeside, så kan de KUN EN GANG hæve beløbet. Dvs det er fysisk umuligt, at de skulle kunne hæve det endnu engang uden at du foretager en transaktion...
Så inden du hænger et selskab ud for noget, som måske viser sig at være et andet køb, eller noget andet, så tjek dog lige op på alt. Der må stå, hvem der har hævet pengene på transaktion 2.
Der står "Fur Nederlands". Og jeg har kontaktet min bank, som har fortalt mig, at det ikke er Norwegian Air, der har trukket beløbet, men blot et rejsebureau. Der står intet mere.
Ergo er der tale om fraud, og jeg har kørt det hele igennem Danske Banks Fraud Management.