Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg ''Gribe Chancen''?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I de sidste par uger har jeg skrevet artikler m.m til folk. Jeg har fået rigtigt meget ud af disse få uger, og jeg har altid tænkt på at starte min egen lille hjemmeside, hvor jeg dyrker min hobby.

Ideen er:
Jeg vil lave en side i wordpress (som jeg er rimelig god til), hvor jeg vil sælge mine ydelser.
Jeg vil sælge blog indlæg, artikler, seo artikler (når jeg lærer det).

Men jeg er lidt usikker.
Jeg er 15 år, og derfor er jeg blevet forvirret. Er der noget jeg skal have kendskab til, inden jeg springer ud i det?
Mht. skat, så skal jeg vel ikke betale skat - bare jeg tjener under 30.000 kr om året. (Jeg kommer ikke til at tjene en beløb i nærheden af dette).
Er der andet skat jeg skal have styr på? Er der overhovedet noget jeg skal vide, udover bare at springe ud i det? 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper!

Først og fremmest er det super fedt, at du vil springe ud i det du elsker at lave. Det er den rene iværksætter ånd, og det som vi alle sammen elsker at se.

Dernæst vil jeg sige, at du altid skal betale skat af dit overskud. Dog ved jeg ikke om du kan tage det på dit frikort/personlige fradrag.

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Jensen:
Mht. skat, så skal jeg vel ikke betale skat - bare jeg tjener under 30.000 kr om året. (Jeg kommer ikke til at tjene en beløb i nærheden af dette).

Hej Casper,

Skat slipper du ikke udenom, heller ikke selvom du tjener under 30.000 kr. om året. Jeg tror muligvis at du forveksler det med reglen om, at du ikke behøver at være moms-registreret så længe du tjener under 50.000 kr. om året.

Jeg vil anbefale dig at læse en smule på http://www.startvaekst.dk/start-ny-virksomhed, hvor der er masser af gode informationer omkring formaliteterne ved start af virksomhed :-)

Fra Århus
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skat skal du ikke betale hvis du har omsætning for under 50.000 :)

men hvis du skal sælge ydelser med penge som indtjening skal du momsregistreres/oprette firma.

Kh Nikolaj


Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Skat skal du ikke betale hvis du har omsætning for under 50.000 :)

men hvis du skal sælge ydelser med penge som indtjening skal du momsregistreres/oprette firma.

Kh Nikolaj

Her har du misforstået; det er moms du tænker på :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

I siger 2 forskellige ting.

Jeg har ikke tænkt på et firma, blot en hobby.
Jeg sælger intet videre, jeg sælger kun mine egne ydelser.

Skal jeg betale skat? Ja/nej?
Af hvad?
Hvor meget?

Hvor tit?
- Tak. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligemeget hvordan du tjener penge skal du betale skat.

Skal du betale skat - Ja.

Af hvad - alt dit overskud

Hvor meget - det afhænger af dine andre indkomster. Det burde du kunne finde på din forskudopgørelse.

Fra Århus
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

min fejl. er også ny på dette market :D


Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Jeg synes bare du skal hoppe ud i det, det lyder som en god plan, og vi er mange på Amino som godt kunne bruge en god billig seo artikel.

En god seo artikel er en artikel hvor at søgeordene indgår i artiklen men at artiklen ikke bliver sammen sat af søgeord, men mere en relevant artikel, som også indeholder de søgeord som skal bruges.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det jeg tjener et mit overskud?
Jeg har ikke andre indkomster, og jeg ved ikke hvad en forskudsopgørelse er.. Er helt lost på dette punktum mht. skat.. Hjæælp 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)