I de sidste par uger har jeg skrevet artikler m.m til folk. Jeg har fået rigtigt meget ud af disse få uger, og jeg har altid tænkt på at starte min egen lille hjemmeside, hvor jeg dyrker min hobby.
Ideen er: Jeg vil lave en side i wordpress (som jeg er rimelig god til), hvor jeg vil sælge mine ydelser. Jeg vil sælge blogindlæg, artikler, seo artikler (når jeg lærer det).
Men jeg er lidt usikker. Jeg er 15 år, og derfor er jeg blevet forvirret. Er der noget jeg skal have kendskab til, inden jeg springer ud i det? Mht. skat, så skal jeg vel ikke betale skat - bare jeg tjener under 30.000 kr om året. (Jeg kommer ikke til at tjene en beløb i nærheden af dette). Er der andet skat jeg skal have styr på? Er der overhovedet noget jeg skal vide, udover bare at springe ud i det?
Først og fremmest er det super fedt, at du vil springe ud i det du elsker at lave. Det er den rene iværksætter ånd, og det som vi alle sammen elsker at se.
Dernæst vil jeg sige, at du altid skal betale skat af dit overskud. Dog ved jeg ikke om du kan tage det på dit frikort/personlige fradrag.
Mht. skat, så skal jeg vel ikke betale skat - bare jeg tjener under 30.000 kr om året. (Jeg kommer ikke til at tjene en beløb i nærheden af dette).
Hej Casper,
Skat slipper du ikke udenom, heller ikke selvom du tjener under 30.000 kr. om året. Jeg tror muligvis at du forveksler det med reglen om, at du ikke behøver at være moms-registreret så længe du tjener under 50.000 kr. om året.
Jeg synes bare du skal hoppe ud i det, det lyder som en god plan, og vi er mange på Amino som godt kunne bruge en god billig seo artikel.
En god seo artikel er en artikel hvor at søgeordene indgår i artiklen men at artiklen ikke bliver sammen sat af søgeord, men mere en relevant artikel, som også indeholder de søgeord som skal bruges.
vh AB
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Så det jeg tjener et mit overskud? Jeg har ikke andre indkomster, og jeg ved ikke hvad en forskudsopgørelse er.. Er helt lost på dette punktum mht. skat.. Hjæælp