500 gb SSD: 8000,- |
Nu er de nok også de færreste der har behov for en 500GB primær hdd.
500 gb SSD: 8000,- |
Nu er de nok også de færreste der har behov for en 500GB primær hdd. |
En SSD harddisk vil ikke hjælpe computeren med at trække mange tunge programmer på en gang, ganske simpelt ikke nødvendigt, men hvis man gerne vil have meget hurtige boots og programopstart, så er det måske noget. Jeg vil vove og påstå at selv den billigste iMac Apple tilbyder, er i stand til at køre din adobe programmer flydende uden problemer :-) Højst sandsynligt også den bærbare du nævnte. |
Det er nu ikke helt korrekt. |
Netop de programmer som OP skal køre, tag Photoshop som eksempel, er hverken tunge for HDD eller CPU. Det vil sige at de bliver direkte påvirket af de RAM der sidder i computeren, størrelse og hurtighed, og grafikkortet. Når du har loaded et program som Photoshop er det fuldstændig minimalt hvor meget CPU og specielt HDD arbejder. Når du har åbnet programmerne, bliver de vigtige informationer lagret fra HDD ind i hukommelsen ja, men når det så er gjort, er der ingen påvirkning fra evt. SSD harddisk mere. |
Så vidt er vi enige. Men så kommer det jo også an på hvor meget ram der er installeret og lignende. :-) SSD er ikke en nødvendighed. Men det er lækkert at have. |
Endnu et ord: DEJLIGT :-) |
Altså - med en SSD disk i en iMac .. |
jeg tror også jeg skal have en SSD harddisk til min næste computer tit fryser den lidt langsomt fordi laver nogle gange flere ting på engang på computeren det skal jeg simpelthen have , jeg træt ad det går langsomt nogle gange |
Hej Ivan Jeg bruger selv en iMac 27", med 2,93GHz i7, 4GB ram, ATI Readon HD 5750 og en 250GB SSD. Kører en del programmer ad gangen, der i blandt photoshop, og alt kører flydende. Og skærmen er dejlig stor så man kan have flere vinduer åbent ad gangen, så man ikke skal swappe igennem dem som på en 13" bærbar. Prisen er dog også derefter. |
Online bilmagasin BilPress.dk - Biltests, bilnyheder og en masse andet. Kort sagt - Alt om biler!