Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Mac skal jeg købe?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
500 gb HDD: 500,-
500 gb SSD: 8000,-
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:52

Nu er de nok også de færreste der har behov for en 500GB primær hdd. 

Fra Lunderskov
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:54

En SSD harddisk vil ikke hjælpe computeren med at trække mange tunge programmer på en gang, ganske simpelt ikke nødvendigt, men hvis man gerne vil have meget hurtige boots og programopstart, så er det måske noget.

Jeg vil vove og påstå at selv den billigste iMac Apple tilbyder, er i stand til at køre din adobe programmer flydende uden problemer :-) Højst sandsynligt også den bærbare du nævnte.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:43

Claus Hansen:
En SSD harddisk vil ikke hjælpe computeren med at trække mange tunge programmer på en gang, ganske simpelt ikke nødvendigt, men hvis man gerne vil have meget hurtige boots og programopstart, så er det måske noget.

Det er nu ikke helt korrekt.
Det vil absolut hjælpe på opstartstider det er helt rigtigt.
Men det vil også hjælpe på afvikling af programmerne hvis der er flere meget resource tunge kørende på samme tid.
Især hvis dele af hukommelsen bliver swappet ud på disk. Så er en SSD guld værd fordi så bliver det meget hurtigt læst fra disken og ind i hukommelsen. Og lige præcis der kan man godt mærke forskel på en SSD og en alm harddisk. :-) 

Fra Lunderskov
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:07

Netop de programmer som OP skal køre, tag Photoshop som eksempel, er hverken tunge for HDD eller CPU. Det vil sige at de bliver direkte påvirket af de RAM der sidder i computeren, størrelse og hurtighed, og grafikkortet. Når du har loaded et program som Photoshop er det fuldstændig minimalt hvor meget CPU og specielt HDD arbejder.

Når du har åbnet programmerne, bliver de vigtige informationer lagret fra HDD ind i hukommelsen ja, men når det så er gjort, er der ingen påvirkning fra evt. SSD harddisk mere.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 18:21

Så vidt er vi enige.

Men så kommer det jo også an på hvor meget ram der er installeret og lignende. :-)
Og selve indlæsningen kan jo også tage tid. Især hvis harddisken er meget belastet.
Det er dog en helt anden og mere teknisk snak. :-)

SSD er ikke en nødvendighed. Men det er lækkert at have.
Det skal man lige gøre op med sig selv.

Ellers hvis man sørger for nok RAM i kommer man temmelig langt. Min. 4 GB.
Så er jeg ret sikker på at alle MacBook Pro og iMacs er et godt valg. 

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:37

Endnu et ord: DEJLIGT :-)

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:39

Altså - med en SSD disk i en iMac ..

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 03:06

jeg tror også jeg skal have en SSD harddisk til min næste computer tit fryser den lidt langsomt fordi laver nogle gange flere ting på engang på computeren det skal jeg simpelthen have , jeg træt ad det går langsomt nogle gange

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 03:41

Hej Ivan

Jeg bruger selv en iMac 27", med 2,93GHz i7, 4GB ram, ATI Readon HD 5750 og en 250GB SSD.

Kører en del programmer ad gangen, der i blandt photoshop, og alt kører flydende. Og skærmen er dejlig stor så man kan have flere vinduer åbent ad gangen, så man ikke skal swappe igennem dem som på en 13" bærbar.

Prisen er dog også derefter.

Online bilmagasin BilPress.dk - Biltests, bilnyheder og en masse andet. Kort sagt - Alt om biler!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)