Hej Ivan, Jeg har en hvid MacBook 2.13 Dual core fra 2008. Den bruger jeg til at redigere HD videoredigering. Det klarer den fint. På papiret skulle den ikke kunne klare så meget. jeg prøvede dog after effekt demo alligevel. Det kunne også klare?? Dog var det første gang at jeg så den hakke... jeg er super stolt og glad for den. :0) Jeg har derfor valgt at forbedre den med maximum ram og en ssd harddisk. En lille til 1200kr. Så bruger jeg ekstern harddisk ved videoredigering til lagring imens jeg arbejder. På den måde bliver den meget hurtigere. Nu er dette ikke en reklame for at du skal købe en magen til, men mere en lille historie om hvorfor jeg elsker Mac. Den overrasker hele tiden positivt! Tak Steve Jobs! Mht IMac så har min kæreste købt en 21" da vi blev ømme i hovedet af en 27". den skal bruges til at lave musik, som kræver meget. efter at have set en lave 140 musik spor i den mindste iMac udgave blev vi overbevist om at den var mere end ok :0) + det er super nemt at skifte ram i den. Dette gøres i bunden... Jeg vil også mene at alle iMac kan bruges :0) |
Prøv fx: http://www.kelkoo.dk/ for at tjekke priserne
Go' weekend :-)