Jeg vil lige smide et hårdt emne til debat, som jeg har gået og spekuleret her over julen. Det udspringer i en konkret inkasso-sag som vi har haft kørende mod en kunde. |
Det lyder som en psykiskt syg person.
Jeg vil lige smide et hårdt emne til debat, som jeg har gået og spekuleret her over julen. Det udspringer i en konkret inkasso-sag som vi har haft kørende mod en kunde. |
Det lyder som en psykiskt syg person. |
Jeg tror ikke det kan gøres meget mere effektivt. Denne type hærgen kan begrænses en smule når vi når lidt længere ind i forløbet og laver en RKI registrering på vedkommende. Desværre er der altid nogen der hopper på limpinden uden at tjekke RKI (som jo er en omkostning), - så hvis man har visse overtalelsesevner kan man altid få varer og ydelser på kredit. Jeg tror jeg har mindst 10 kunder der matcher den givne profil. Der er bare ikke noget at gøre. Du kan ikke plukket håret af en skaldet, - men du kan blive bedre til at sige nej til kredit. Jeg ville gerne trøste dig og sige du lærer det med tiden, hvem der er ærlig og ikke er - men det har du muligvis erfaret, at det gør man ikke. Der er altid nogle mennesker der er gode til at fuppe og gør en kunst ud af det. Om jeg synes det offentlige skal dække dit tab, nej. Jeg vil som skatteyder helst ikke betale for fejl du har begået qva en for lempelig kreditpolitik. Udover det gør det mig ondt på dine vegne at høre din historie. Det gør mig meget ondt når folk kan behandle hinanden sådan. Det er når egoet tager fuldkommen over og gør dig sindsyg den slags sker. |
Der må være tale om en syg person - og nej det er ikke det offentlige der skal betale gildet. Der er en risiko ved at drive virksomhed og den kender vi alle (eller burde) og det er de betingelser vi nu engang er underlagt. Vi kan gøre meget for at minimere vores tab og alligevel kan det gå galt. Jeg kan godt forstå din frustation, men der er en risiko ved at drive virksomhed og jeg har selv tabt en del gennem tiderne på alt fra plattenslagere til iværksættere der bare var uheldige. Det er ikke noget jeg just er glad for og det er til tider en bitter pille at sluge, men hvad kan jeg gøre - lukke min virksomhed, skyde skylden på nogen andre, eller forsøge at minimere mine tab? /Søren |
Dette er jeg helt enig i! Måden vi driver vores virksomhed på er at vi har en kalkuleret risiko! Dvs hårdt og kontant, at hvis du ikke har en positiv betalingshistorik i vores økonomi system, så er det 50% opfront! Vi har faktisk nedsat grænsen til 5000 kr + moms... Ja, vi bliver da snydt indimellem.. Men det at de udviser betalingsVILJEN, det er en stor forskel til at spotte sådan en snylter som du har haft med at gøre !! :) |
Tak for Jeres svar. |
Hvordan pokker kan det blive det offentliges problem? Hvordan vil du styrer dette og hvor går grænsen? Jeg mener; skal en ludoman der bliver udskrevet efter endt behandlingsforløb så også have det offentlige til at dække regningen hvis det skulle vise sig at han ikke var helt rask endnu, eller en iværksætter der modtager et iværksætterlån som alligevel ikke kan får det til at fungere eller en der har modtaget vækstkaution der skylder mere end kautionen og vi kan jo fortsætte helt ud i ekstremerne hvor alle er dækket af en 100% forsikring fra det offentlige og en 120% skat :-) Jeg ved at det er røvhamrende irriterende og frustrerende at miste penge, særligt når det er på et godt arbejde som jeg ved du lever af - men jeg er personlig meget lidt tilhænger af at skyde skylden på andre og slet ikke det offentlige. /Søren
|
Det har du nok ret i. Jeg kan godt se det bliver umuligt at styre hvor grænsen skal gå og det vil måske heller ikke ligefrem vil hjælpe dem, som vitterligt godt vil starte deres eget i stedet for at være i lommen på det offentlige, hvis de skal overvåges af det offentlige og gøre rede for hver en krone de bruger. |
God idé :) Alle røde tal i ens regnskab er naturligvis møg sure... Det er naturligvis møg surt at man skal knokle med sådan en sag.. Men husk! Alt den energi du bruger på det, kunne du have brugt på at tjene flere penge på de gode kunder! Derfor træk i håndbremsen i tide, få bremset køretøjet ned - FOKUSER, og fortsæt så i den retning der giver velfortjente kroner i kassen ! Vi skal aldrig glemme at vores kunder er vores venner der betaler for vores fede livsstil! ;) Så træk vejret, og nyd juledagene!! :) |