Er her nogle Adsense folk som kan give et kvalificeret bud på om man må lave revenue sharing på en blog med Adsense på?
D.v.s. om man må have flere adsense ID'er på ét og samme site. F.eks så person "A" har 1 adsense annonce i toppen af siden med sit adsense ID, og person "B" har 1 adsense annonce med sit adsense ID i bunden af siden.
Og hvis ja, må man gerne være mange (f.eks flere end 10) om at bruge denne model på ét enkelt site/domæne?
Har prøvet at Google og lede efter svar på mit spørgsmål, men kan ikke finde svar.
Ved ikke om man må :) Men ved at de mange artikeldatabaser nogle gange vælger at tilbyde det til de forskellige skribenter.
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Jamen tænker at siden det ikke er noget som "private" udfører i praksis, og man kun ser det på store sider som Squidoo og lign., at Google i deres forvejen stramme Adsense TOS også har regler om dette. Har kigget deres TOS igennem, og har ikke konkret fundet noget om det, hverken om man må eller ikke.
Hvis du vil være helt sikker, så kan du lade dine brugeres AdSense-kode køre i rotation med din egen, på den pågældende underside. På den måde deler du ikke ud af din indtjening på din AdSense-konto, men udelukkende dine egne sidevisninger. Det behøver ikke være 50/50, men kan nemt defineres som x-antal procent af sidevisningerne, så der f.eks. er 70% til dig og 30% til den der skriver artiklen - eller omvendt.
Du skriver "hvis jeg vil være helt sikker". Er du helt sikker på man godt må det?
Har egentlig ikke tænt at dele ud af min indtjening på min adsense konto, men blot lade 2 have deres egen adsense kode med annonce på en underside. Dvs. hvis en beøsger klikker på min annonce på undersiden får jeg indtjeningen for klikket, og hvis de klikker på den andens annonce får han indtjeningen for klikket på hans adsense konto.
Et lille tillægs spørgsmål. Kender du tilfældigvis et WP plugin som kan det der med rotation?
Nej jeg er ikke 100% sikker, da jeg slet ikke benytter AdSense og ikke har gjort det i flere år, men så vidt jeg husker, er det lovligt at placere sin kode på andres sider, hvis man har tilladelse og disse sider selvfølgelig overholder Googles andre retningslinjer.
Jeg kan ikke hjælpe dig med Wordpress, men vi har et bannersystem i Typo3, hvor vi kan indtaste procentvis visning for de forskellige bannere, enten generelt, eller på specifikke undersider. Her kunne vi vælge at benytte en AdSense-kode, istedet for bannerkoden, så systemet er det samme.