Her er et "tricky" skattespørgsmål - håber nogen kloge hoveder kan hjælpe med det :-) Jeg er i den situation at jeg for et lille års tid siden opsagde min lejlighed i DK for at rejse forskellige steder i verden. Jeg medbragte min laptop og arbejdede undervejs på nogen ideer til iphone applikationer som jeg sælger online gennem Apples app store. Jeg oprettede et billigt offshore selskab til at handle igennem. Jeg talte en del med Skat om min situation og det var klokkeklart deres holdning at min skattepligt ophører i det øjeblik jeg opsiger min lejlighed i Danmark. Jeg indsendte en slutopgørelse til dem som de beder om når man fraflytter. Jeg viste mig at få success med mine apps og har tjent en god årsløn i år. I første omgang var jeg rigtigt glad for det især fordi jeg tænker pengene er skattefri. Men når man kigger lidt på verserende skattesager får jeg det indtryk at det måske alligevel ikke er ok at være landeløs og at skattepligten i det tilfælde tilbagefalder på Danmark. Er der nogen der har input til den sag? Det kan også nævnes at jeg har opholdt mig nogen måneder i Danmark også siden jeg rejste hvor jeg har kodet lidt på min laptop (fint under 3 mdr/180 dages regler). Jeg har ikke udbetalt nogen penge til mig selv endnu fra selskabet - ved ikke om det gør en forskel? Tak for hjælpen! |
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med det legale, men blev meget interesseret af at læse din historie, da jeg selv er igang med apps og spil. Har du lyst til at fortælle mere, evt. i privat besked? :)
Edit: Glemte da lige helt min svigerfamilie er revisorer, så jeg kører den lige forbi dem her 1. juledag og vender tilbage :)