Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aahh :-/ hvordan pokker gør jeg det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at snakke med nogen om mine ideer, men ved jo også man ikke skal udlevere alt for meget om sine ideer.nogen skulle jo nød nappe dem.

jeg har prøvet på at forætte min omgangskreds om ideerne,men syntes ikke lige jeg får responds tilbage,hverken eller... hvad pokker gør jeg?

Jeg er VIRKELIG itvivl om hvordan jeg efterspørger "derude" om ideen er god eller ej... Jeg har mailet til diverse organisationer om ideen, og afventer tilbagemeldninger. Tror ikke de hverken vil nappe ideen eller jeg er en trussel,for de fleste af dem,har faktisk denne funktion på deres egen hjemmeside,dog MEGET begrænset...så kan ikke se hvorfor de ikke skulle ville melde tilbage,kan håbe på det er pga.julen de ikke lige svare, skrev jo kun igår.

syntes jeg har brug for lidt profesionelle øjne p sagen. Jeg ved godt man siger bare hop u di det, men det syntes jeg desværre er rigtig svært, før jeg får andre øjne på sagen. gir det mening overhoved??
Og jeg villeikke ivde hvordan pokker jeg skal skrive min ide,uden at sige for meget....:-)

Glædelig jul til alle som læser med...
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 16:39

@Miriam

Jeg synes primært bare du skal komme ud med ideen her :-)

Mener du det er for risikabelt, så kan du evt sende en PM her på amino til mig.

For at du kan 'tjekke' hvad jeg arbejder med så er det primært branding, marketing - og så overvejer jeg at starte et affiliateprojekt.

Jeg har alt for travlt til at stjæle andre folks ideer og elsker bare at ideudvikle :-)

mvh

thasje

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 16:43

Miriam:
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at snakke med nogen om mine ideer, men ved jo også man ikke skal udlevere alt for meget om sine ideer.nogen skulle jo nød nappe dem.

jeg har prøvet på at forætte min omgangskreds om ideerne,men syntes ikke lige jeg får responds tilbage,hverken eller... hvad pokker gør jeg?

Jeg er VIRKELIG itvivl om hvordan jeg efterspørger "derude" om ideen er god eller ej... Jeg har mailet til diverse organisationer om ideen, og afventer tilbagemeldninger. Tror ikke de hverken vil nappe ideen eller jeg er en trussel,for de fleste af dem,har faktisk denne funktion på deres egen hjemmeside,dog MEGET begrænset...så kan ikke se hvorfor de ikke skulle ville melde tilbage,kan håbe på det er pga.julen de ikke lige svare, skrev jo kun igår.

syntes jeg har brug for lidt profesionelle øjne p sagen. Jeg ved godt man siger bare hop u di det, men det syntes jeg desværre er rigtig svært, før jeg får andre øjne på sagen. gir det mening overhoved??
Og jeg villeikke ivde hvordan pokker jeg skal skrive min ide,uden at sige for meget....:-)

Hej,

Det er mange gange et dilemma, om man skal fortælle hvad en idé går ud på. Du er nødt til i første omgang at finde punkt a (start) og punkt å (slut)

Imellem punkt a og å laver du så nogle del mål, for hvad du skal gøre, hvordan og hvornår. Jeg kan godt se, at det især er svært, når du efterlyser response og ikke rigtig får den fra din omgangskreds og ønsker du response, så er du nødt til at tale frit fra leveren med nogen. Jeg går ud fra, at du har undersøgt markedet og ved hvor mange udbydere med lignende produkt/service ydelse der findes? Findes der allerede nogen, så skal du absoulut ikke være nervøs for at tale med folk om din idé, for den er allerede set. Er det noget helt specielt, så ville jeg (hvis jeg var dig) henvende mig til din lokale AF og bede dem rådgive dig.

Der findes forskellige kurser og rådgivning for iværksætter og jeg kan kun varmt anbefale dig, at du tilmelder dig sådan et. Især hvis du er meget i tvivl vil det komme dig til gode.

Smile

Mange hilsner

Heidi

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:44

Hej Miriam

Jeg kan se du er rimelig ny her, så et godt tip er at skrive langt mere konkrete overskrifter, for at få flere svar.

Omkring hemmligholdelse af din ide, tja. , jo mindre du siger jo mindre feedback.

Vi sidder hver især med 100 - eller 1000 vis af ideer, som vi ikke har tid til at gennemføre alligevel, så sandsynligheden for at en "snupper" din ide, tror jeg er meget lille.

Der endda tråde, hvor ideerne gives væk - hver dag, netop fordi ophavsmand ved han/hun ikke får gjort noget ved det.

Så min råd er - kom ud af busken, og få feedback :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Miriam

Jeg syntes du skulle kigge forbi dit lokale erhvervsservicekontor. Jeg kunne se du boede på vestsjælland så måske Kalundborgs erhvervsråd er en mulighed. Dem kan du finde her: http://www.erhvkal.dk/

Ring til dem og sig du gerne vil komme og fortælle lidt om din ide, det vil de uden tvivl gerne lytte til og de afslører ikke noget for andre :)

Held og lykke.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 21:23
ååh det virker bare så STORT at skulle til møde hos erhvervsrådet hvis du forstår.det jo bare lill emig der har en fin ide til lidt hobby arbejde, hvis i kan følge mig??

ang. overskrifter syntes det er lidt svært liige at finde en fangende overskrift?!
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:35

tro på ideen kast dig ud i den i den vildeste iværksættere passion

spørg løs på forummet vis over pm får du nok vildt meget feedback

du må tage den risiko det ikke kan bære

selvfølgelige har erhvervs råd tid til at lytte til din ide selv mig lytter de på ,vis jeg spørger dem så giver de svar igen , de er fuldt ud normale menneske i de erhvervs råd der findes rundt omkring i danmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 21:42

Erhvervsrådet vil altid lytte, og om ikke andet leder de dig videre andetsteds hvor du kan få hjælp. Jeg har udlukkende haft positive oplevelser med dem. Tit kan de henvise dig til gratis rådgivning hos advokater, mediebureauer eller hvad du måtte have brug for.

En anden ide kunne være at finde et par aminoer herinde som du kan skrive privat til, så slipper ideen da ikke ud til mængden, skønt jeg ikke tror det er noget du skal være bange for.

Du er velkommen til at sende mig en PM og mange andre vil sikkert sige det samme.

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 11:13

Miriam:
ååh det virker bare så STORT at skulle til møde hos erhvervsrådet hvis du forstår.det jo bare lill emig der har en fin ide til lidt hobby arbejde, hvis i kan følge mig??

Det kan virke overvældende, men de er der for at hjælpe. De udbyder en service, som du kan benytte dig af og forhåbentlig kommer du til at udbyde en service andre kan benytte sig af Smile

Du vil kunne få rigtig mange "værktøjer" ved at tilmelde dig et iværksætter kursus og her henvender du dig til arbejdsformidlingen og spørger hvordan du skal komme igang og så skal de nok hjælpe dig. Jeg har været på 2 af slagsen. En gang i Danmark og nu her i Sverige.

Her i Sverige tilmeldte jeg mig for at få kendskab til, hvordan man som selvstændig skal forholde sig og jeg har ikke bare fået en masse viden, men også lært helt nye sider af mig selv at kende. Da jeg i tidernes morgen tilmeldte mig iværksætter rådgivning i Danmark hjalp det mig til at finde ud af, at min daværende idé nok ikke var helt så enkel, som jeg først troede på, hvilket gjorde at jeg ikke arbejdede vidre med processen.

Jeg vil ønske dig held og lykke med det hele.

Glædelig jul til alle.

Mange hilsner

Heidi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Miriam:
ååh det virker bare så STORT at skulle til møde hos erhvervsrådet hvis du forstår.det jo bare lill emig der har en fin ide til lidt hobby arbejde,

Hej

Nu kan det lyde hårdt det jeg skriver, men er skrevet i bedste mening.

Med sådan en holdning, bliver man aldrig noget i livet.

Det som alt handler om, er at sælge. Det handler om at sælge sine ideer det handler om at sælge sine ævner og det handler om at de argumenter man bruger fanger.

Det handler kort og godt at når man vil sælge sin ide, så skal man tro på den. Og at man kommer selvsikker, og er åben for kritik. Det vil sige at man ikke begynder at hakke og stamme idet, når der kommer et mod argument, men at man er standhaftig, og ser på argumentet som noget naturligt, og noget man selv har været opmærksom på, også selvom man ikke har. Det giver netop troværdighed at kunne forsvare sig.

Og når man så ser sine ideer, og tænker på om de er gode eller ej, så kan man bare tag et lille kik, og se hvad ragelse vi omgiver os med, som vi mener ikke at kunne leve foruden. Eller kikker på alle de websider der rundt om i verden, hvor man tænker, hvordan fanden kan det komme op at køre, det er jo total spild af serverplads, spild af energi at hoste det.
Men så er det faktisk bedre at sig, sikke en god sælger der har været igang her, og hold da op han må have troet på sin ide.

Derfor er det også vigtigt at man kommer udover det med, jamen det er lille mig....alle er startet som lille mig, nogle formåer bare at komme væk fra det, og se på de muligheder der er i verdenen.

Og for at kunne lære at sælge sine ideer, så er amino et godt forum, fx sæt den ide du tror mindst på, prøv at sælge den som noget vildt, og få feedback på den. Og så øve argumentationen, så du kan overbevise alle andre i at det er en super ide. Og når du så står foran en ivestor, så er du klædt på til at kunne tage forsvaret af din ide, og har en ide til hvad  til hvad folk vil høre.

Amino er et netværk af en bredforsamling, på godt og ondt. Og med forskellige baggrunde, der også gør at man typsik kan få vendt en ide fra mange forskellige sider, og derved kunne gøre sin faglige argumentation mere bred.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)