Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank - eller mangel på samme

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP, sådan er der sikkert mange der starter et indlæg omkring bankforretninger, men jeg er kommet i en noget ualmindelig situation - syntes jeg selv...

Jeg har benyttet Amagerbanken i det meste af mit liv, også de sidste 15 år hvor jeg har været selvstændig. Livet som selvstændig har jo budt på både op og nedture indenfor økonomien, og det betyder at jeg har været registreret i RKI. Dette er jeg dog ikke længere, så pt. burde det være underordnet. Jeg skylder ikke nogle banker noget og har nu en forretning som hænger sammen....

Jeg har for nylig stiftet et nyt ApS, og til dette skal jeg jo benytte en bankkonto. Selskabet er stiftet med kontant kapital via BankNordik, og det betyder jo at der er en sum penge der skal ind på en konto. Stor var min overraskelse da jeg ringede til den tidligere Amagerbank, nu BankNordik, og fik besked om at fordi jeg er selvstændig kan jeg ikke få lov at åbne konto til dette selskab - det er for omkostningsfyldt.........

Jeg har behov for at finde en bank som er interesseret i at lave forretning, også selvom man ikke skal låne penge, men blot indsætte dem - er der nogle som kan komme med gode råd til dette, eventuelt konkrete kontaktpersoner hvor det ikke kræver en masse arbejde at få lov at oprette en konto. Det er jo en selvfølge at diverse dokumentation skal være på plads, hvilket også er tilfældet her :-)

Med håb om hjælp, og en god (h)jul til alle

Henrik Støvring

www.nembil.dk Biludlejning

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:06

Hej Henrik

Jeg mener ikke at de kan nægte dig at oprette en indlåner konto...

dbh

Brian

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:34

Hvis kontoen er til virksomheds brug så kan de godt, jeg har været ude i det samme på et tidspunkt..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:57

Henrik Støvring:
Jeg har behov for at finde en bank som er interesseret i at lave forretning, også selvom man ikke skal låne penge, men blot indsætte dem

De har ingen indtjening på dig som rent indlån. Men det viser bare den råddenskab der eksisterer i DK og som politikerne er skide ligeglade med. Det er korrekt som det antydes at en bank ikke har pligt til at oprette en konto til dit ApS - men hvilken konto anvendte du til stiftelsen af dit ApS, for pengene skulle jo enten være tilstede på en konto i banken eller hos en advokat, der så skal udbetale dem til selskabets konto.

Ellers prøv Nordea.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:01

Jeg er nok en lidt konservativ perssimist! Men jeg ville altid vælge en af de to største, når vi taler banker i DK...

Altså Danske Bank eller Nordea... Skal du lege med udenlandske samarbejdspartnere kan Nordea være en fordel, da de er godt etableret i flere lande end Danske Bank er - og dvs hurtigere overførsler, samt gebyr-frie overførsler til andre Nordea fillialer i andre lande..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20

Du bør nok overveje at bruge samme bank til virksomheden som du bruge privat, med mindre du har misligeholdt noget privat naturligvis. I så fald vil en hver bank kunne undersøge og finde at det var tilfældet og nægte at stille konto til rådighed. 

Det er korrekt, at en bank ikke tjener noget egentlig på indlån, men det er ikke bare tegn på rådensskab i den enkle bank, men udtryk for at krisen presser renten derned hvor indlånskonti giver intet eller meget lidt til bank eller indlåner. Det som det kan gøre, er at skabe likviditet for banken, men det forudsætter der ikke er knyttet kassekredit ret til den, for så skal de modregne den i deres skyldigheder, uanset du trækker på den eller ikke.,

Har du ikke misligeholdt noget privat, og skal du ikke ha kassekredit uden fuld sikkerhed tilknyttet, så vil bankerne da generelt deltage. Her vil jeg sige Nordea som dem jeg kender mest til, giver samme vilkår for dig som virksomhed, som den du har privat = f.eks. fordel+ privat = fordel plus virksomhed som udgangspunkt.

Du skal tale hele dit engagement igennem med dem eller en anden god bank, så bør det med at få en indlånskonto kunne lykkes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:55

Hej igen,

Tak for jeres råd indtil videre. Jeg har alle mine private konti hos BankNordik, men er så heldig at jeg har været en hård tid igennem med firmaet, hvilket betyder at jeg ikke har de store lån hos dem - så nej, de tjener ikke alverden på mig, men de er heller ikke interesseret i at yde kredit - hvilket jeg har fuld forståelse for. Igen, så undre det mig bare, for jeg troede at bankerne gerne ville have penge på kontoen så deres likviditet så bedre ud.

Jeg tror jeg forbereder noget materiale til eksempelvis Nordea og tager en snak med dem i det nye år :-)

God nytår

Henrik

PS.: Det nye selskab er stiftet hos advokat, og beløbet står indtil videre på deres klientkonto, men de vil jo gerne af med dem :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:41

Hej Henrik

Nu ved jeg ikke hvilke afdeling du har i BankNordik men jeg har i mange år haft gode kontakt med Kent Nielsen som er flyttet til Sønder Afdeling efter den gamle afd på Amagerbrogade 125 lukkede. Prøv og tage kontakt til ham.

Ellers har Sydbank og er det Sparekassen sjælland som åbner i Amagerbankens gl. lokaler på Amagerbrogade 125 (ligger lige nu på hjørnet af Amagerbrogade og Holmbladsgade)

Det er jo altid noget med at være synlig over for sin bank både med besøg og personlig kontakt. Så man ikke bare bliver en anonym kunde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:47

Forstår heller ikke lige hvorfor man ikke kan finde hvem ham skal kontakte i afdelingerne når det er ang. Erhverv.

Men de satser måske kun på privat kunder for eftertiden.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 13:20

Hej Henrik

Prøv at snak med jyske bank. De vil mig bekendt give dig en konto gebyrfrit så længe du kun bruger din netbank. Du kan møde op i banken og hæve mm. men det koster så tilgengæld gebyrer. Det har jeg og virker fint for mig og har gjort det i over et år nu.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)