Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkelfakturering er holdt op med at fungerer hjælp!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Håber nogle kan hjælpe. For 1 mrd siden købte jeg enkeltfakturing da jeg syntes det var nemt ov overskueligt og havde lagerstyring det to ting jeg ledte efter..

MEN igår da jeg sad og lagde varer ind skrev det pludselig enkeltfakturing er holdt op med at virke, og siden har jeg ikke kunne åbne det, noget skod..

Har prøvet at genstarte og systemgendanne men intet har hjulpet, kender nogle den fejl måske har nogle prøvet det???

Har skrevet til firmaet men ingen hjælp..

Mvh susanne

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 14:35

Hej Susanne,

Smart-Regnskab er så vidt jeg ved her på amino....

Hvis ud har skrevet til dem igår, og de har almen e-mail support er de om muligt ikke nået frem til dit support spørgsmål.

Har du mulighed for at komme med nogle fejlmeddelelser programmet giver dig ?

Hvilken version af Windows kører du ?

Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 17:10

Hej

Jeg kører windows 7 men det har jo fungeret indtil igår.. Han har skrevet til mig men hjalp ingenting, han skrev du skal bare tage en backup af programmet og uploade i databasen.

Filen hedder DB.r7.

alt dette er russisk for mig aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre:-(

Fra Holeby
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  www.blueprox.dk Skrevet kl. 17:36

hej susanne.

Det han højest sandsynligt mener er at du skal kopiere filen DB.r7 og herefter afinstallere programmet og geninstallere det, og kopiere filen tilbage i mappen hvor du hentede den.

Du kan finde filen ved at søge efter den i dine mapper... søgefeltet ligger øverst til højre.

Håber det var til en smule hjælp.

ps. Men jeg syntes det lyder som et meget ustabilt program når support bare siger du skal geninstallere.

Hvis du har behov for et Meget simpelt faktureringsprogram så har jeg lavet mange programmer til forskellige virksomheder i bla Excel og VBA. Fordelen ved at have et program i Excel/Vba er at programmet er Helt unikt tilpasset til dig og din virksomhed. Det kan kun det du vil have det skal kunne og det er så simpelt eller advanceret som du vil have det. En Meget stor fordel ved Excel og Vba er at der er rigtig mange som har Basis viden og har mulighed for at give support hvis det skulle fejle.

For at give et priseksempel, så det sidste program jeg lavede var en kombination af Excel og VBA til et autoriseret autoværksted, som ville have et MEGET! simpelt faktureringsprogram som automatisk gemte fakturaerne på pcen og kun med 3-4 funktioner. Det blev 900,- så det er hvor alle kan være med.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 18:09

Hej Susanne,

Ok - jamen sådan er det nu engang med computer og software - det kan gå i stykker.

Databasen er nok DB.r7 - men hvis han ikke har forklaret hvor den ligger kan det selvfølgelig være svært.

Nu ved jeg ikke hvilken form for supportaftale du har på programmet, men jeg gætter på intet?

Jeg kunne forestille at dem som har lavet programmet ville yde support mod betaling, som generelt er normal kutyme i branchen. Det har han evt. ikke tilbudt?

Ellers er jeg ihvertfald frisk på at prøve om jeg kan hjælpe dig via et værktøj til fjernsypport ( kan overtage din pc fra hvor jeg sidder og prøve at hjælpe dig )

Mvh. Smith

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

som du andre skriver, er DB.r7 jo nok databasen, men det må firmaet da kunne oplyse dig om. Jeg er 99% sikker på det er det. 

Hvorfor du skal kopiere den for at afinstallere og geninstallere selve programmet ved jeg ikke, normalt er database og program helt selvstændige.

Du går ned i nederste højre hjørne og klikker på din globus som også hedder start. Så kommer et søgefelt frem og i det skriver du DB.r7 - så dukker det frem højere oppe i søgebjælken. Nu højre klikker du på DB.r7 og vælger ÅBEN FILLACERING og du kan så se databasen med det navn ligge i en mappe. Nu kan du så højre klikke på den og kopiere den og siden kan du sætte den ind igen i f.eks en USB nøgle (ctrl + v samtdigt)

Når du ser den der, og hvis firmaet siger det er den du skal kopiere, så må næste skridt være ind i kontrolpanelet (engelsk settings) og så i programmer og funktioner, hvor du når de er dukket op, finder dit faktura program, og så vælger du slet det.

Herefter downloader du det igen eller har det på en installations DVD som du så installerer det fra. Så vil det sikkert virke. 

Lad bare være med at fjerne DB.r7 - bare kopier den. Jeg tror ikke det er databasen som er problemet og programmet vil sikkert efter nyinstallation finde databasen selv så på dens normale plads - Du kan jo sende det her til supporten og spørge om det er en OK fremgangsmåde hvis du vil være 100% sikker. Ellers er det fint tilbud fra Smith - gjort korrekt er det ikke farligt at lukke nogen ind i computeren via et helt midlertidigt password og du kan selv sidde og se på din skærm hvad der sker. Held og lykke - it will work out

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 10
Skrevet kl. 14:24

Tusind tak alle for jeres hjælp.. Har stadig ikke hørt fra firmaet andet det han skrev igår på trods af 4 emails.. Desværre var programmel blot en fil jeg modtog så derfor har jeg ingen cd til at lægge i igen..

Jeg vil prøve om smidt kan hjælpe det vil være super så jeg kan komme ind til mine varer igen..

God jul til alle..

Mvh susanne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:05

Lyder lidt underligt - fik du kun en fil og ikke også en user/pass word eller andet? Har du ikke filen stadigt?

Har du nyeste version af programmet i forhold til din computer? Man kan forestille sig, at det godt nok har overlevet, f.eks på win 7 en tid, men i virkligheden er i en version til en ældre windows og skulle ha været opdateret?

Har du opdateret computer til nyere windows siden du første gang registrerede?

Tag endelig fat i Smidt og se om han kan se noget smart - men det bliver nok ikke lige til at løse hvis ikke du kan downloade programmet igen somehow

Dum tid at sidde fast i - lige her op til Jul, men de bør sørme ha service til dig  - ikke 24/12 - og måske 25/12 men ellers bør de kunne gi dig nyt program hvis alt er bestilt og betalt helt normalt

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:08

armani:

Hej

Jeg kører windows 7 men det har jo fungeret indtil igår.. Han har skrevet til mig men hjalp ingenting, han skrev du skal bare tage en backup af programmet og uploade i databasen.

Filen hedder DB.r7.

alt dette er russisk for mig aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre:-(

Havde samme problem lige nøjagtig med Windows 7 64-bit. Fik ny fil, men det kom aldrig op at køre, så droppede det igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Havde samme problem lige nøjagtig med Windows 7 64-bit. Fik ny fil, men det kom aldrig op at køre, så droppede det igen.
Jeg - trådstarter må lige svare på, om programmet idag kører på en anden windows version end oprindeligt. Det kan sagtens køre en tid på en ny version uden at høre til den - og så pludseligt bryde ned, og så kan det kun løses hvis programmet findes i en version til den windows man kører

vh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)