Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange af jer yder jeres sociale bidrag

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er enig - folk kan skrive hvad de vil - det er bare ikke noget jeg "tænder" på :)

Det meste er ren luft, og kun i markedsføringsøjemed.

Lidt som det der " vi er co2 neutrale" bullshit :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Jesper Laugesen:
markedsføringsøjemed.

Det er jo netop det, det hele drejer sig om - at markedsføre sig og tænke over hvad man vil markedsføre sig som og med!

Og det er nok en god ide at tænke over da begge emner mange virksomheder og potentielle kunder er optaget af  - så derfor !  

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:28

Ja, altså jeg yder med mit sociale bedrag. Spøg til side Smile. Synes egentlig det er et godt tiltag, men synes ikke jeg har set det nogen steder før, men det er måske mig der er uopmærksom?

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:32

John @ Det er jo netop det, det hele drejer sig om - at markedsføre sig og tænke over hvad man vil markedsføre sig som og med!

Helt enig - men det går begge veje - altså også hvad man IKKE vil markedsføre sig med :)

For mig er det rent "turn off" hvis jeg fornemmer firmaet forsøger at slå plat - som mange gør.

Du har sikkert ret i at de fleste "æder det råt", men det betyder ikke at jeg ønsker at deltage - også selv om det kunne have skaffet mig flere kunder :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 17:42

Hej Jesper,

Nåeee det er det du mener ok!

mvh

john sommer

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:30

Social ansvar og hvad gør de andre!

http://www.brf-csr.dk/#cmpid=_julekalender_csr

http://www.bechbruun.com/da/Om+os/Corporate+responsibility

Se her om Socilat ansvar (CSR) og eksempler på virksomheder der arbejder med dette og skriver det i deres Web-site!

Se definition på CSR her…….

http://da.wikipedia.org/wiki/CSR

En google søgning på CSR giver dig mange links!

Kun for at gøre opmærksom på at det bestemt er et område der fylder meget i dagens erhvervsliv!
For de der i tråden her måtte være i tvivl derom!   

Mvh

John  sommer  

mvh john sommer

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:49

Jeg har et eksempel fra en af mine leverandører.

De har de sidste 5 år støttet lokale projekter i 2 afrikanske lande og har været sparsomme med oplysningerne, hvorfor jeg som grossist i almindelighed ikke har været indstillet på at bruge disse ting i markedsføringen.

Virksomheden er over 100 år gammel, og der er ingen tvivl om, at det er korrekt det de indtil ændringen har skrevet.

De har nu ændret informationerne, og navngiver nu hvert projekt som de yder støtte til via salget af råvarerne og det giver positivt indblik i tingene.

Samtidig skriver de også beløbet som de støtter med pr. kg. råvarer (og fremgår også af de fakturaer vi modtager, og derved kan folk i almindelighed tage stilling til tingene.

Det eneste sørgelige er at det ikke bliver mere udbredt, og dette skyldes at virksomheden ikke ønsker at give territorial beskyttelse, hvorfor hvis man anvender informationerne i markedsføringen hurtigere får konkurrenter, og det ønsker man ikke hurtigere end påkrævet.

Men det er klart, at de ved at offentligtgøre projekterne, opnår en mere loyal forbindelse, men den ydnyttes som beskrevet ikke fuldt ud.

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 11:59

Hej Jan,

Bemærker dit flag i din profil - du er i Marokko!

Nå det var et side spring men alligevel.

Der er mange der har dette i deres strategier og det har jo også ligget i tiden i flere år. Men Jan hvad ligger der i nedenstående er ikke helt sikker på jeg forstår det Jan?  

Entrepreneur - Jan:
Det eneste sørgelige er at det ikke bliver mere udbredt, og dette skyldes at virksomheden ikke ønsker at give territorial beskyttelse, hvorfor hvis man anvender informationerne i markedsføringen hurtigere får konkurrenter, og det ønsker man ikke hurtigere end påkrævet.

mvh

john sommer 

mvh john sommer

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:16

john sommer:

Der er mange der har dette i deres strategier og det har jo også ligget i tiden i flere år. Men Jan hvad ligger der i nedenstående er ikke helt sikker på jeg forstår det Jan?  

Entrepreneur - Jan:

Det der ligge i det er, at min leverandør f.eks. ikke vil give mig f.eks. Skandinavien for bestemte råvarer, så de ikke sælger disse til andre grossister. Det betyder derfor jeg opsætter egen produktion af tilsvarende produkter + nogle ekstra og foranlediger bedre social ansvarlighed med det jeg arbejder med. Min nuværende leverandør vil derfor fra 2. kvt. kun være "buffer" og ikke hovedleverandør.

john sommer:
Bemærker dit flag i din profil - du er i Marokko!

Er p.t. lige i DK for at rydde op og organisere (outsource) procedurerne i selskabet , iværksætte nye tiltag og fremleje lejlighed, og så retur til Marokko og blive der, forhåbentligt i mange år Smile Vil dog være i DK 4-6 gange årligt.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:52

Morten Madsen:
Synes egentlig det er et godt tiltag, men synes ikke jeg har set det nogen steder før, men det er måske mig der er uopmærksom

Ikke nødvendigvis uopmærksom. CSR - Corporate Social Responsibility - er for større virksomheder blevet en lovpligtig del af deres regnskab. Større danske virksomheder (børsnoterede) har I mange tilfælde en selvstændig afdeling, som ikke laver andet end at måle på socialt ansvar, ligesom det på handelshøjskolerne er et selvstændigt fag.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)