Jeg har et eksempel fra en af mine leverandører.
De har de sidste 5 år støttet lokale projekter i 2 afrikanske lande og har været sparsomme med oplysningerne, hvorfor jeg som grossist i almindelighed ikke har været indstillet på at bruge disse ting i markedsføringen.
Virksomheden er over 100 år gammel, og der er ingen tvivl om, at det er korrekt det de indtil ændringen har skrevet.
De har nu ændret informationerne, og navngiver nu hvert projekt som de yder støtte til via salget af råvarerne og det giver positivt indblik i tingene.
Samtidig skriver de også beløbet som de støtter med pr. kg. råvarer (og fremgår også af de fakturaer vi modtager, og derved kan folk i almindelighed tage stilling til tingene.
Det eneste sørgelige er at det ikke bliver mere udbredt, og dette skyldes at virksomheden ikke ønsker at give territorial beskyttelse, hvorfor hvis man anvender informationerne i markedsføringen hurtigere får konkurrenter, og det ønsker man ikke hurtigere end påkrævet.
Men det er klart, at de ved at offentligtgøre projekterne, opnår en mere loyal forbindelse, men den ydnyttes som beskrevet ikke fuldt ud.